منابع شگفت انگیز از نمک

samiira
آیا دچار فشار خون بالا هستید؟ آیا به اختلالات کلیوی مبتلا هستید؟ دیابت دارید؟ آیا دستها و پاهای شما متورم می شود؟ ممکن است همه این مشکلات سلامتی با کمک پزشک متخصص و کمی رعایت در مصرف مواد غذایی کنترل شود؛ بیائیم ابتدا از سرمنشأ آن یعنی «نمک» شروع کنیم:

1- نان

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، نان و رول های ساندویچی به عنوان یک منبع غذایی از سدیم در ایالات متحده معرفی شده اند. به طور متوسط هر 28 گرم از هر وعده نان حاوی 100 تا 200 میلی گرم سدیم است، مشابه مقدار موجود در بسیاری از غذاهای دیگر؛ مشکل مقداری است که ما معمولا مصرف می کنیم.

2- گوشت های سرد و اغذیه مشابه

حتی انواع به ظاهر “سالم” از گوشت های خشک شده و گوشتهای سرد، برای مثال کالباس تهیه شده از سینه بوقلمون، حاوی مقدار زیادی نمک است. سدیم به چندین دلیل به این محصولات اضافه شده است؛ به عنوان یک ماده نگهدارنده، به منظور افزودن طعم، بهبود ظاهر و رنگ آمیزی گوشت افزوده شده است.مصرف خود را محدود کنید و انواع محصولات کم سدیم را انتخاب کنید.

3- پیتزا

شکی در مورد آن وجود ندارد: ما پیتزا را دوست داریم و بسیاری از ما آن را به طور منظم می خوریم.با این حال، یک تکه از آن، بسته به سبک، پوشش روی آن و غیره می تواند حاوی 875 میلی گرم یا بیشتر از سدیم باشد. پیتزا را در خانه و با استفاده از مواد کم سدیم تهیه کنید: خمیر نازکی را انتخاب کنید، روی آن سبزیجات اضافه کنید، برروی آن کمی پنیر بپاشید، و پرکردن خمیر را فراموش کنید.

4- ماکیان

سطوح سدیم در مرغ، بوقلمون و سایر فرآورده هایی که از ماکیان تهیه میشوند، چه بسته بندی شده در یک کارخانه فرآوری شده و یا بسته بندی شده در فروشگاه باشد، به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است.بسیاری از محصولات مرغداری، با یک راه حل برای نگه داشتن و حفظ تردی و رطوبت گوشت در طول پخت و پز و بهبود طعم آن، موادی به آنها تزریق می شود. قطعات و بسته های فرآوری شده (مانند ناگت ها) اغلب حاوی سدیم بالایی هستند.

5- سوپ

سوپ های کنسرو شده ممکن است مانند یک غذای سالم به نظر برسند….. اما اغلب آنها دارای میزان سدیم بالایی هستند، از 1920 میلی گرم در هر وعده گرفته تا 960 میلی گرم در هر وعده؛ برچسب آنها را به دقت بخوانید و نسخه های ارگانیک یا انواع کم سدیم آن را انتخاب کنید. آنهایی که از نمک دریایی استفاده کرده اند، ممکن است سدیم کمتری داشته باشند. از آن هم بهتر، سوپ خود را از ابتدا خودتان 

تهیه کنید.

6- ساندویچ ها

 

            

نان ها و رول، گوشت های سرد، پنیرها ، ادویه جات … همه حاوی سدیم هستند. همه آنها را کنارهم بگذارید و ساندویچ خود را با یک کاسه سوپ، یک مشت پر چیپس، یا یک سالاد با سس غلیظی برای پوشاندن آن تهیه کنید و مطمئن باشید به راحتی بیش از توصیه روزانه برای سدیم ، فقط در یک وعده غذایی

 همه آن را دریافت خواهید کرد.

برگردان: سیما آزادفلاح

 هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

از کجا بفهمیم فشار خون داریم یا نه؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ