سلامت مثانه با این خوراکی ها

مثانه مسئولیت دائمی تخلیه مواد سمی را به عهده دارد و به رغم نقش مهمی که در بدن دارد، با افزایش سن دچار تغییراتی می شود.

 

۵ گام غذایی برای افزایش سلامت مثانه!

مشکلات مثانه از جمله عفونت، بی اختیاری ادرار و بیش فعالی مثانه، سلامت شما را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال بهترین گزینه های غذایی برای افزایش سلامت این عضو بدن از این قرارند:
چای قاصدک: خواص دیورتیک قاصدک برای از بین بردن عفونت ها و التهاب مثانه، ثابت شده است. مصرف چای قاصدک مازاد مایعات بدن را دفع کرده و به دفع باکرتی هایی که به سلامت مثانه آسیب می زنند، کمک می کند.
پتاسیم: نوشیدنی های غنی از پتاسیم می توانند اثرات محافظتی بر روی مثانه و کلیه داشته باشند. با مصرف این گونه نوشیدنی ها قبل از وعده های غذایی، فرایند هضم بهبود می یابد و حذف سموم سریعتر می شود.
آب کرفس: این نوشیدنی یکی از بهترین راه ها برای بهبود مشکلات مثانه است. کرفس حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و قادر به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها است. آب کرفس یک دیورتیک و پاک کننده سموم است و هنگامی که آن را با معده خالی می نوشید، سببب تقویت دیواره های مثانه، کاهش التهاب و کاهش میزان رسوب کلسیم می شود.
آب: مصرف آب برای حفظ یک سیستم ادراری سالم و بدون عفونت ضروری است. این مایع حیاتی، برای خروج ادرار کافی و کنترل التهاب موثر است. و از بروز بیماری هایی مانند سیستیت یا عفونت مثانه پیشگیری می کند. با این حال از این نکته غافل نشوید که نوشیدن بیش از حد آب باعث افزایش کار مثانه شده و عملکرد آن را به خطر می اندازد.
هندوانه: مصرف هندوانه برای چند بار در هفته باعث پاکسازی مثانه از سموم ذخیره شده می گردد. محتوای بالای آب و آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه منجر به دفع مایعات و ترکیبات اضافه می شود.

منبع: آوای سلامت

5 خوراکی مفید و 3 خوراکی مضر برای عفونت مثانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ