کدام گوش ها زیر تیغ می روند؟

faateme1366
شاید درباره جراحی های زیبایی روتین مثل جراحی بینی و چشم و گونه زیاد شنیده باشید اما درباره جراحی گوش چه می دانید؟ بله، شاید گوش ها هم نیاز به اصلاح داشته باشند و شما با مراجعه به پزشک متوجه آن می شوید. البته این عمل شاید چهره شما را چندان تحت تاثیر قرار ندهد اما برای کسانی که از مشکلات مادرزادی در ظاهر گوش رنج می برند، می تواند بسیار موثر باشد و اعتماد به نفسشان را بالا ببرد. اگر میخواهید راجع جراحی اتوپلاستی یا همان جراحی گوش بیشتر بدانید این مطلب را از دست ندهید.

اتوپلاستی چیست؟

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش ، روشی است که در آن سایز و حالت گوش ها تغییر می یابد. نتایج عمل جراحی تغییر شکل گوش تا حد زیادی به تغییرات مورد نظر وابسته است؛ به هر حال این روش ها به طور کل موجب افزایش اعتماد به نفس و رفع مشکل گوش بزرگ ، مخصوصا در کودکان و نوجوانان می شود. اگر گوش ها برجسته و بیرون زده باشند،  با بخیه زدن غضروف می توان لاله ی گوش را صاف و به سر نزدیک تر کرد. اگر یکی از گوش ها نسبت به دیگری بالاتر قرار گرفته باشد، توسط عمل زیبایی گوش می توان آن ها را نسبت به هم متقارن کرد. گوش هایی که بیش از حد بزرگ هستند را نیز می توان توسط جراحی پلاستیک گوش به تنهایی و یا به همراه سایر عمل های جراحی مربوط به گوش به اندازه ی متناسب درآورد. درمان درد گوش ناشی از جراحی زیبایی گوش معمولا با قرص های مسکن کنترل می شود.

 

اتوپلاستی چه کاربردی دارد؟

بطور خلاصه جراحی گوش بویژه می تواند موارد زیر را اصلاح نماید :

۱گوش های بسیار بزرگ (یک وضعیت نادر که ماکروتیا نامیده می شود)

۲گوش های برجسته در یک یا هر دو طرف با درجات متفاوت – بدون کاهش شنوائی (معمول ترین حالت)

۳برای بازسازی و یا اصلاح مشکلات لاله گوش

۴در موارد نارضایتی از جراحی گوش قبلی

۵گوش های آسیب دیده در اثر ضربه ، سوختگی، سرماخوردگی

۶غیر قرینگی گوش ها

۷-نرمه گوش پاره شده ناشی از گوشواره

 

چه کسانی به این عمل نیاز دارند؟

اگر به طور مادرزادی دارای گوش های بیش ازحد بزرگی هستید یااندازه و قرارگیری گوشهایتان نسبت به سر متناسب نمی باشدو یا برجسته هستند و یا اینکه دچار آسیب در ظاهر گوش ها شده ایدمی توانید جهت جراحی اقدام نمایید.عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی می تواند باعث بهتر شدن شکل، موقعیت و تقارن گوش ها شود. این عمل می تواند نقص هایی که در هنگام تولد در ظاهر گوش وجود داشته، مثل بزرگ بودن بیش از حد گوش ها را اصلاح کند و همچنین می تواند شکل نامتناسب گوش و بد شکلی ایجاد شده در اثر جراحت و تصادفات را درمان کند.

 

بهترین سن برای جراحی گوش

تقریبا محدودیت سنی برای این جراحی وجود ندارد و در سنین پنج سال به بالا قابل انجام است. همانطور که می دانید، برجستگی و بر آمدگی گوش ها تاثیرات به سزایی بر روحیه و شرایط اجتماعی فرد می گذارد ، از این رو توصیه می شود که پیش از بلوغ کامل و زمانی که فرد هنوز موقعیت های اجتماعی ویژه ی خود را آغاز ننموده است این جراحی را انجام دهد. معمولا افراد در سنین پایین نسبت به تمسخر دیگران و فشارهای روانی حساس تر بوده و این حساسیت با بالا رفتن سن نیز بیشتر خواهد شد ،بنا براین توصیه می شود که در سنین پایین حالت بر آمدگی گوش ها اصلاح شود تا خللی در رشد و اعتماد به نفس فرد ایجاد نگردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ