8 درمان خانگی برای عفونت کلیه (پیلونفریت)

عفونت های کلیوی یا پیلونفریت، دسته ای از عفونت های دستگاه ادراری (UTI) هستند که اغلب در مثانه تشکیل می شوند و بعد به سمت یک یا هر دو کلیه شما می روند این. UTIs

 این مورد یک مشکل بهداشت عمومی گسترده است و می تواند به انواع باکتری ها مربوط شود که با تکثیر شدن باعث ایجاد عفونت در دستگاه ادراری می شوند . عفونت های تنفسی و روده ای شایع ترین نوع عفونت هستند که انسان ها را در معرض خطر قرار می دهد و هر سال 150 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا می کند. علائم و علل عفونت های کلیه متغیر هستند و همیشه باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید زیرا عفونت های کلیوی می توانند عوارض جدی داشته باشند. با این حال، درمان های خانگی برای عفونت کلیه می تواند و باید در کنار درمان های پزشکی مورد استفاده قرار گیرند. این درمان ها به شما کمک می کنند که عفونت را درمان کنید.

البته فراموش نکنید؛ درمان های خانگی برای عفونت های کلیه نباید به عنوان جایگزینی برای درمان پزشکی تخصصی در صورت UTI های پیچیده و غیر عادی استفاده شود، اما همیشه باید به عنوان یک مکمل از آنها استفاده کرد.

با این حال، درمان های خانگی برای عفونت کلیه می تواند بدن شما را از عفونت حفظ کند و از عود آن نیز جلوگیری کند. با توجه به افزایش نرخ مقاومت آنتی بیوتیک و ظهور سویه های باکتریایی مقاوم این درمان ها شاید بهتر عمل کنند.

1. آب بدنتان را حفظ کنید

اگر شما نارسایی کلیه نداشته باشید، افزایش مقدار مایعاتی که هر روز مصرف می کنید می تواند به بدن شما کمک کند تا باکتری ها را از بین ببرید و سایر مواد زائد سمی را از کلیه خود بیرون بکشید.

آب اضافی کمک خواهد کرد تا ادرار خود را رقیق کنید و از خوشه بندی مواد کانی و نمک در آن و تبدیل شدن به سنگ های کلیوی جلوگیری کنید. کلیه شما همچنین می تواند با تامین آب فراوان کارآمدتر باشد. وقتی که ادرار غلیظ تولید می شود، فشارهای بافتی به کلیه ها بیشتر می شود. مصرف مقادیر کافی آب در روز در محافظت از سلامتی کلیه ها بسیار مهم است.

برای تعیین مقدار مطلوب آب که هر روز باید بخورید، با پزشک خود مشورت کنید. برای اکثر افراد مبتلا به عفونت کلیه، این مقدار باید به 8 تا 10 لیتر آب در روز برسد. همچنین نوشیدن آب میوه و سبزیجات می تواند باعث افزایش مصرف ویتامین بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. از الکل و قهوه تا زمانی که شما به طور کامل بهبود نیافته اید بپرهیزید.

2. مصرف پروبیوتیک ها

پزشکان پروبیوتیک ها را “میکروارگانیسم های زنده” می دانند که هنگام مصرف به میزان کافی بر سلامتی میزبان تأثیر می گذارند تا ارتباط سنتی خود را با سلامت روده گسترش دهند.

با توجه به افزایش مقاومت باکتریایی به آنتی بیوتیک ها و میزان عود بیشتر UTI، مصرف پروبیوتیک ها در اولویت قرار می گیرد.

3.سلامتی کلیه های خود را با رژیم غذایی مناسب حفظ کنید

وضعیت پایین اقتصادی، می تواند به رژیم غذایی بد و سوء تغذیه منجر شود. این شرایط با دیابت، چاقی و فشار خون نیز مرتبط است.

یک رژیم غذایی ضعیف که در آن میوه ها و سبزی ها کم است، نه تنها کمبود مواد مغذی و فیبر را ایجاد می کند؛ بلکه برای سیستم گوارشی اسید ایجاد می کند. علاوه بر این، نان های فرآوری شده، غلات، گوشت، سس ها و اقلام کنسرو شده که جایگزین میوه ها و سبزیجات تازه می شوند، اغلب دارای افزودنی های غذایی حاوی سدیم هستند که می توانند تا 75 درصد از کل مصرف سدیم شما را برای ایجاد بیماری های مزمن کلیه فراهم کند.

 

4.مصرف آب زغالخته

تحقیقات اثرات ضد باکتریایی آب زغالخته و اسیدهای تشکیل دهنده آن (کینیک، مالیک، شیکیمیک و اسید سیتریک) را در مبارزه با UTI ناشی از اشرشیا کولی نشان داده است.

برای به دست آوردن توانایی آن در کاهش تعداد باکتری ها در مثانه و دستگاه ادراری، فقط هر روز یک لیوان آب زغالخته شیرین نشده بخورید. هر روز بیش از یک لیوان آب زغال اخته مصرف نکنید، زیرا توانایی آن به عنوان یک اسیدفیت ادراری (حتی در مواردی در مصرف مقادیر متوسط ​​) ممکن است خطرناک باشد.)

5. ویتامینC

ویتامین C یکی دیگر از داروهای خانگی مناسب برای عفونت کلیه است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ضروری است و مقدار آن در رژیم غذایی شما با بسیاری از بیماری ها مرتبط است.

با این حال، ویتامین C باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در کلیه های شما میشود و نشان داده شده است که قرمزی کلیه در صورت عفونت کلیه با مصرف این ویتامین کاهش می یابد.

سعی کنید استفاده از قرص های کلیوی را کاهش دهید زیرا علت شایع یبوست هستند.

مزیت ویتامین C به عنوان یک درمان خانگی، این است که در بسیاری از غذاهای سالم مانند بسیاری از میوه ها وجود دارد. به این ترتیب باید آن را در رژیم غذایی خود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر عود مجدد عفونت های کلیوی، استفاده کنید.

6.جعفری

جعفری به عنوان یک درمان خانگی عفونت های کلیه و به عنوان یک دیورتیک کار می کند. دیورتیک ها مواد هستند که باعث تولید ادرار می شوند و به همین ترتیب، اگر در کنار افزایش مایعات مصرف نشوند، می توانند منجر به کم آبی شوند. با این حال، اگر مقدار زیادی از آب مصرف شود، جعفری تولید ادرار کلیه ها را بالا می برد.

اگر تولید ادرار بالا باشد، نه تنها سموم بیشتری از سیستم ادراری کم می کند، بلکه این بدان معنی است که غلظت ادرار شما کم است و رقیق شده است و به بهبود کلیه شما کمک می کند.

جعفری همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده برای دستگاه ادراری عمل می کند، زیرا دارای خواص ضد قارچی و آنتی بیوتیکی است، بنابراین کمک می کند عفونت کلیه درمان شود.

8.نوشابه سودا

نوشابه های گازدار استفاده های زیادی دارند، اما به عنوان یک درمان برای عفونت کلیه، شاید غیر معمول به نظر برسد. مطالعات در مورد پتاسیم نشان می دهد که مصرف این ترکیب می تواند از آسیب کلیه در بیمارانی که از بیماری درازمدت کلیه رنج می برند جلوگیری کند. هرچند این امر نیازمند مطالعات بیشتر است علاوه بر موارد توصیه شده انجام موارد زیر به کم شدن ریسک عفونت کلیه کمک می کنند.

  • در صورت داشتن عفونت کلیوی، مقدار زیادی آب را بخورید تا باکتری ها را از دستگاه ادراری خود بیرون برانید.
  • به محض اینکه احساس ادرار می کنید، مثانه خود را خالی کنید.
  • در مورد مقدار مناسب مصرف مایعات، با دکتر خود مشورت کنید.
  • بلافاصله بعد از فعالیت جنسی، مثانه خود را خالی کنید .
  • اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، سعی کنید وزن اضافی خود را کم کنید.

 برگردان: عرب زاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ