8 نکته رژیم غذایی برای جلوگیری از پرخوری

هر بار که چیزی میخوردید یا می نوشید، اینکه چه چیزی را رد کردید، این که چه چیزی بوده و چقدر از آن مصرف کرده اید را بنویسید.

1- نگهداری یک دفترچه یادداشت غذایی

کره، نوشابه و یا چیزهای دیگر را نیز درآن بنویسید. نشانه های اشتهای خود را نیز کشف و بنویسید. توجه داشته باشید که در کجا و چه زمانی خوردید، چه کسی با شما بود، فعالیت خود و خلق و خوی خودتان را نیز بنویسید. بعضی وقتها، زمانی که افرادغمگین می شوند، یا تلویزیون تماشا می کنند پرخوری میکنند.

2- چربی و کالری غذاها را بدانید.

از یک کالری شمار دیجیتالی استفاده کنید و برچسب ها را بخوانید تا حقایق تغذیه ای درمورد غذاهایی که می خورید را یاد بگیرید. سبزیجات تازه انتخاب های بسیار آسان و بدون فکری هستند  که شما برای زمانی که گرسنه هستید، به عنوان یک میان وعده کم چرب و کم کالری میتوانید از آنها استفاده کنید.

3- اندازه و رنگ بشقاب خود را درنظر بگیرید.

برای غذا خوردن کمتر، در یک بشقاب کوچک غذا بخورید (البته نه دوبار!). با یک بشقاب بزرگتر، شما تمایل دارید آن را انباشته کنید. برای گول زدن چشم، رنگ غذای خود را با رنگ بشقاب متضاد کنید: برای مثال، ماکارونی با سس قرمز بر روی یک بشقاب سفید و سفره سفید و مات (قرمزنباشد).

4- صبحانه را فراموش نکنید.

بیشتر رژیم های غذایی موفق در کنترل وزن، پیشنهاد می دهند که هر روز صبحانه بخورید. اگر حذف صبحانه معمولا باعث می شود که بعدا پرخوری کنید، پس مصرف صبحانه، یک گام مفید است. برای کاهش وزن، شما هنوز هم نیاز به کاهش مصرف کالری کل خود در طی روز دارید.

5- یک بار در هفته خود را وزن کنید.

اکثر مردم در فهرست خود، حداقل یک بار در هفته خود را وزن می کنند. مشاهده یک نقطه هرچند کوچک در تغییر وزن شما، میتواند به شما انگیزه بدهد تا به رژیم غذایی سالم و ورزش خود چسبیده و آن را ادامه دهید. اگراز اعداد خسته شده اید، می دانید که میتوانید خودتان را با آنها وفق بدهید.

نکته سریع: توزین روزانه ممکن است کمتر مفید باشد. این نشان می دهد شما آب از دست داده اید، نه چربی.

6- مشوق خودتان باشید.

دراین باره فکر کنید که چرا می خواهید وزن کم کنید و آن را در آینه خود بنویسید: مثلا “من میخواهم سالم باشم تا بتوانم از بچه هایم مراقبت کنم.” همانطور که پیشرفت میکنید، خودتان را با چیزی آرامش بخش یا سرگرم کننده، مانند یک رمان جدید، پاداش دهید.

7- رسیدن به مقصود

ما اغلب به دام وسوسه مواد غذایی می افتیم. برای تقویت کنترل خودتان، هر وقت برای مواد غذایی دلتنگی می کنید، خود را منحرف کنید: ناخن های خود را مرتب کنید، کانال موزیک را روشن کنید، از منزل خارج شده و به خیابان بروید تا قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید و غیره . هر زمانی که شما در یک لحظه بحرانی، خود را کنترل می کنید، قوی تر می شوید.

8- برنامه ای برای لذت

به جای اینکه برای خرید یک بستنی، خیز برداشته و به سمت خیابان بروید، از پیش یک برنامه ریزی داشته باشید. یک روز درهفته یا ماه را برای درمان سالم تر انتخاب کنید. آن را ویژه کنید: هر زمان که هوس خوردن یک نوشیدنی یا خوردنی سرد دلپذیر مانند بستنی به سرتان افتاد، یک قاشق مخصوص از میوه های تازه و میوه های یخ زده را در یک لیوان ریخته و با قاشق بلند و نازک دسرخوری، از آن لذت ببرید.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

دو اصل مهم در تناسب اندام و درمان چاقی


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ