زانو درد – تمرینات ورزشی

مهم است قبل از شروع برنامه تمرینی با پزشک خود صحبت کنید.

1- با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

 یک پزشک واجد شرایط، فیزیوتراپیست ویا یک درمانگر حرفه ای، می تواند یک برنامه ورزشی خاص را پیشنهاد کند که ممکن است شامل تمرینات حرکتی، آموزش تنظیم وزن و تمرینات هوازی کم اثر باشد.

2- یک برنامه برای خود ایجاد کنید که مناسب حال شما باشد.

اگر مبتلا به استئوآرتریت هستید، اهداف ورزشی شما بدون ایجاد هرگونه آسیب اضافه به مفصل ممکن است شامل بهبود انعطاف پذیری، کاهش بی حرکتی، افزایش قدرت، کنترل وزن، بهبود کلی یا سلامت قلب و یا همه این اهداف باشد.  پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا اغلب اوقات انتخاب های خوبی است.

3- استفاده مناسب از تجهیزات ورزشی

اطمینان حاصل کنید که هر ابزار و ادوات ورزشی که استفاده میکنید، در شرایط خوبی قرار دارد.کفش های مناسب و یا کفش های ورزشی بپوشید و اطمینان حاصل کنید که آنها کاملا مناسب پای شما بوده و به درستی وزن بدن شما را درحالت تعادل نگه داشته و در طول تمرین، همه اعضای بدن شما را هماهنگ نگه می دارد. اگر احساس می کنید بعد از شروع برنامه تمرینات ورزشی خود، درد آرتریت شما بدتر شده است، با ارائه دهنده خدمات درمانی بهداشتی خود تماس بگیرید.

4- مراحلی را برای کاهش خطر آسیب انجام دهید.

قبل از ورزش،به درستی خود را گرم کنید و پس از تمرین خود را به درستی خنک کنید. برای کمک به کاهش خطر ابتلا به آسیب، تمرینات خود را به آرامی شروع کنید، به آرامی تمرین کنید، و قبل از خستگی بیش از اندازه، استراحت کرده و یا تمرین خود را متوقف کنید. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای محافظتی ضروری مانند کلاه ایمنی را بپوشید.

 

5- از فرم درست و مکانیک بدن استفاده کنید.

همانگونه که می دانید، مکانیک بدن، تمریناتی طراحی شده برای بهبود وضعیت، هماهنگی و استقامت بدن است. اطمینان حاصل کنید که هر ورزش به درستی انجام شود. تمرینات نادرست می تواند موجب آسیب بیشتر مفصلی شده و درنتیجه منجر به جراحت شود. تمرینی با یک فرم و وضعیت خوب، به حفاظت از مفاصل شما کمک میکند. یک مربی تناسب اندام معتبر یا یک متخصص فیزیکی یا یک درمانگر حرفه ای می تواند راهنمایی های مناسب را به شما ارائه دهد.

6- با پزشک خود در مورد کنترل درد صحبت کنید.

هنگامی که درد زیادی دارید، چسبیدن به برنامه ورزشی و تمرینات منظم میتواند برای شما سخت باشد. وقتی زانوهایتان دردناک یا متورم می شوند، از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد ادامه دادن ورزش سوال کنید. همچنین، با پزشک یا فیزیوتراپیست خود در مورد مصرف داروهای ضد درد یا استفاده از یخ یا گرما قبل از تمرین یا بعد از آن، مشورت داشته باشید.

7- یک برنامه با هدف کاهش وزن را برای خود تنظیم کنید.

حفظ وزن سالم، بخش مهمی از کنترل درد در استئوآرتریت است. اگر شما دارای اضافه وزن هستید، توصیه های پزشکی خود را برای از دست دادن وزن خود دنبال کنید. کاهش وزن سالم باعث کاهش فشار بر روی زانو و سایر مفاصل شما می شود.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

کم شدن مایع مفصلی داخل زانو



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ