درمان بیماری های گوارشی با استفاده از طب سنتی

faateme1366
اگر دوست ندارید برای یک معده درد ساده خود را به قرص و داروهای شیمیایی بسپارید، شاید وقت آن رسیده که یکبار طب سوزنی را امتحان کنید. طب سوزنی اگر توسط متخصص مورد تایید انجام شود برایتان درمان خوبی خواهد بود. این مطلب را بخوانید تا با این روش درمان برای بیماری های گوارشی بیشتر آشنا شوید.

طب سوزنی چطور به شما کمک میکند؟

طب سوزنی به دلیل اینکه موجب تنظیم «چی» یا energyدر بدن میشود می تواند دردرمان بیماریهای گوارشی مثل زخم معده، زخم اثنی عشر، اسهال، یبوست مزمن، انواع کولیت های روده ای،  نفخ شکم، چاقی  و لاغری که خود از بیماریهای شایع گوارشی و متابولیسمی محسوب می گردند موثر باشد. چون تنظیم چی و  energyاز طریق طحال به معده و روده ها انجام میشود سبب تنظیم این اورگانها شده و بواسطه تنظیم سیستم عصبی سمپاتیکی و پارا سمپاتیکی کمک به بهبود ترشحات گوارشی و شبکه های عصبی مربوطه نموده و علاوه بر درمان مشکلات نسجی مربوطه کمک زیادی به متعادل کردن سیستم متابولیسم دستگاه گوارش و همچنین رفع استرس و ایجاد ارامش عصبی می نماید که از بسیاری از اثرات دارویی مفید تر و بدون هیچگونه عوارض دارویی بطور طبیعی باعث درمان بیماران می گردد. در حالیکه همه می دانیم داروها همگی دارای عوارض زیادی هستند، ولی طب سوزنی بدون عوارض- به شرطی که بوسیله پزشکان دوره دیده و دارای پروانه طب سوزنی از سازمان نظام پزشکی انجام شود – خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که اگر به هزینه های درمانی و تشخیص فعلی مثل اندوسکپی دستگاه گوارش، رادیولوژی ، سونو گرافی، آزما یش های تشخیص بیماریهای عفونی وانگلی معده و روده و نیز هزینه داروهای مصرفی در سالهای طولانی توجه نمائیم ارزش درمانی و اقتصادی درمان طب سوزنی بیشتر آشکار خواهد شد. 

 

طب سوزنی برای درمان بیماری های گوارشی

طب سوزنی در نوع علمی وآکادمیک خود قادر است:

 1-تحرک عصب راگ را کم کرده و در نتیجه تعادل بین سیستم اعصاب خودکار دستگاه گوارش (سمپاتیک و پاراسمپاتیک )ایجاد کند.

2- ترشح اسید وآنزیم را در دستگاه گوارش کاهش دهد

3- با آرام سازی بیمار، از تحریکات عصبی نا خواسته دستگاه گوارش جلوگیری کند .

  پس با نگاه کردن به این مکانیسم ها پی می بریم که طب سوزنی در درمان طیف وسیعی از بیماریهای گوارشی نقش مهمی داشته و به کاهش مصرف داروها و حتی قطع آنها در بعضی از بیماران منجر خواهد شد .

 

 

درمان با طب سوزنی چطور انجام می شود؟

در درمان بیماریهای گوارشی اکوپانکچریست(متخصص طب سوزنی ) با گذاشتن سوزنهای بسیار ظریف در مناطق خاصی از بدن تعادل از دست رفته را به دستگاه گوارش بر گردانده و پس از آن با رعایت رژیم غذایی، سلامتی کامل بیمار باز خواهد گشت . البته لازم به ذکر است که تحقیقات مراکز علمی دنیا در چندین دهه اخیر بیشتر بر روی بیماری های  شایع دستگاه گوارش مثل زخمهای گوارشی ،افزایش اسید معده، ریفلاکس معده به مری، بیماریهای التهابی روده(کرون و کولیت اولروز)وسندرم  روده تحرک پذیر (I.B.S)متمرکز بوده است و بنابراین فقط همین موارد از طرف سازمان بهداشت جهانی مورد تائید ( Aprove)قرار گرفته است و در مورد تومورهای دستگاه گوارش و بیماری های بد خیم و بعضی موارد دیگر هنوز تحقیقات مجامع علمی دنیا ادامه داشته و هنوز کامل نشده  است، ولی بدلیل اینکه طب سوزنی کاملا  بدون عوارض جانبی می باشد، در کشور چین در درمان تمام بیماری های مزمن (و حتی از نظر طب غربی لا علاج) از طب سوزنی استفاده میشود  که در بسیاری موارد نتایج درمانی بسیار شگفت انگیز بوده  وبیماران از آن سود می برند .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ