ارتباط شکل و شمایل مادرتان با سلامتی شما!

آیا شکل و شمایل مادرتان را به ارث برده اید؟ پوستش را و مشکلات سلامتی او را با خود دارید؟

چه چیزی از مادر تان در ژن های شما کپی شده است؟

آیا تا به حال دقت کرده اید که حتی چین های پیشانی تان شبیه مادرتان است؟

آیا می توانید اندازه ی کمرتان را با زمانی که مادرتان در این سن بوده است مقایسه کنید؟

بعضی مواقع نگاه کردن به مسایل مربوط به مادرتان می تواند به شما بگوید که در آینده چه چیزی در انتظار شما خواهد بود؟

بعضی مواقع سلامت مادرتان می تواند مانند یک گوی سخن گوی شیشه ای باشد که از آینده ی شما خبر می دهد! البته ژن ها تمام ماجرا نیستند و رفتار شما نیز نقش اصلی را در سلامت شما بازی می کند. در اینجا چند فاکتور که می تواند بر روی DNA شما تاثیر بگذارد و اینکه چطور می توانید آنها را کنترل کنید برایتان تعریف شده است. اینکه چطور خوش اندام باشید، سالم باشید و همین طور از زندگی خود راضی و خوشحال باشید.

شکل اندام:

اگر شکل بدنتان مانند یک سیب است می توانید مادرتان را برای این قضیه سرزنش کنید. وزن گرفتن و چاق بودن در میانسالی می تواند به صورت خیلی نزدیک به ژن های شما مربوط باشد.

سیبی شکل بودن اندام شما هم ممکن است به سلامت شما ضرر برساند زیرا با ریسک بالای بیماری های قلبی، دیابت و بسیاری از مشکلات بدن شما ارتباط دارد.

تا هر جایی که می توانید فعالیت کنید و از فعالیت تان لذت ببرید هر نوع فعالیتی از دویدن گرفته تا شنا کردن و حتی دوچرخه سواری. هر چه بیشتر تمرین کنید کارایی بدنتان بهتر خواهد شد در هر نوع تمرینی که بخواهید به طور مثال: دو سرعت بروید یا حتی از دویدن های سبک نیز لذت ببرید فراموش نکنید که تمرین های استقامتی می توانند انعطاف پذیری شما و قدرت بدنی شما را افزایش دهند.

 

پوست شما

آیا هر چه مسن تر می شوید آکنه ها نیز در روی پوست شما بیشتر می شوند؟DNA خود را مقصر بدانید افرادی که مقدار زیادی آکنه دارند معمولا پوست های چربی نیز دارند که دلیلش کاملا ژنتیکی است. البته آن روی سکه را هم داشته باشید پوست های چرب صورت شما را جوانتر نگه خواهند داشت.

زمانی که سالخوردگی فرا می رسد ساختار صورت خودش یک کلید حل معما می شود. آیا شما و مادرتان از نظر ساختاری گونه های یکسانی دارید؟

آیا سن و سال شما در صورت تان پیدا نیست؟

به استخوان های تان فکر کنید که پوست شما را مانند یک محافظ محکم نگه داشته اند. اما اگر شما و مادرتان هر دو بور هستید و چشم های آبی دارید؛ ممکن است چین و چروک های مادرتان را نیز به ارث ببرید. زن هایی که پوست های نازک و رنگی دارند لکه های پوستی کمتری دارند پس دیر تر پیر می شوند و برعکس آن نیز صادق است اشخاص با لکه های بیشتر نیز زودتر پیر می شوند و نماد پیری بر روی صورت آنها پدیدار می شود.

سلامت روان شما

مطالعات نشان می دهد که اگر مادر شما یا دیگر اعضاء نزدیک خانواده افسردگی داشته باشند شما نیز به میزان دو به سه ممکن است احتمال ابتلا به این بیماری را داشته باشید. پیشینه ی پزشکی اقوام شما به این معنا نیست که سرنوشت شما نیز شبیه آنها خواهد بود. افرادی با ژنتیک افسردگی می توانند کارهایی را انجام دهند که اثرات این بیماری روی آنها به کمترین حد برسد. مثلا می توانند بیشتر بخوابند بیشتر تمرین کنند و مطمئن شوند که بیشتر با افراد خود رابطه دارند.

باروری شما

چون مادر شما آخرین فرزندش را در 44 سالگی به دنیا آورده است این تضمین نمی کند که شما بتوانید مانند او باشید. بعضی مواقع این فقط یک شانس بوده است. اما شواهدی وجود دارد که سن و سال مادر شما برای ورود به یائسگی ممکن است با سن و سالی که شما یائسه می شوید مشابه باشد. همین موضوع باعث می شود که شما مراقب سن باروری خود باشید. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که مادرشان قبل از سن 45 سالگی یائسه می شود از قدرت باروری کمتری برخور دار است و تخمک های آنها زودتر کاهش پیدا می کند تا مادرانی که از سن 55 سالگی یائسه می شوند.

مفاصل شما

40 تا 70 درصد این امکان وجود دارد که شما آرتروز مادر تان را به ارث ببرید. موارد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آرتروز مربوط به کار شما است. اما اگر در لگن  و زانو های تان نیز همیشه مشکلات و درد دارید شاید عوامل ژنتیکی بیماری بی اثر نبوده باشد. البته فراموش نکنید که وزن اضافی فشار بسیاری به مفاصل شما خواهد آورد به ویژه اگر ران ها و زانو های شما دچار مشکل باشند پس راه بروید و حرکات فیزیکی انجام دهید و مفاصل تان را قدرتمند کنید و همچنین ماهیچه هایی که این مفاصل را پشتیبانی می کنند قوی تر کنید بنابراین اگر می بخواهید لگن و زانو های سالمی داشته باشید وزن خود را متناسب نگه دارید و از مفاصل خودتان محافظت کنید تمام این موارد به شما کمک می کند تا زندگی سالم تری نسبت به مادرتان داشته باشید. هرچند ژن های او را دست کم نگیرید.

 برگردان عرب زاده

چه ژن هایی را از مادر و پدر به ارث می بریم؟

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ