بدترین تاثیرات نشستن را بشناسید

faateme1366
نشستن برای مدت طولانی می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد. حتی اگر شما به صورت منظم ورزش می‌کنید!پس از انجام بیشتر از چهل تحقیق محققان بر این باورند که نشستن بر روی صندلی، پشت میز، روی مبل یا در ماشین باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت می‌شود. افرادی که به صورت پیوسته نشسته‌اند نیاز به 60 دقیقه ورزش روزانه دارند تا تاثیرات منفی آن را از بین ببرند در حالی‌که این میزان از ورزش روزانه هم‌چنان نمی‌تواند تاثیرات منفی پیوسته نشستن بر انسولین و چربی خون را کاهش دهد.
با نشستن پیوسته، عضلات شما به خصوص عضلات پاها و ران‌های شما کم تحرک شده و توانایی بدن برای تنظیم سطح قند خون و چربی خون را کاهش می‌دهد. نشستن زیاد هم‌چنین بر عملکرد رگ‌های خونی می‌تواند تاثیر بگذارد و اشتهای شما را بیشتر کرده و در نتیجه شما با مشکل اضافه وزن نیز مواجه خواهید شد.
برای کاهش زمان نشستن خود و ایجاد وقفه در آن کافی است چند کار ساده را رعایت کنید:
– در محیط کار هر نیم ساعت یک بار برای چند دقیقه بایستید. می‌توانید موقع پاسخ دادن به تلفن یا در جلسات و یا زمان استراحت بایستید.
– در صورتی که بتوانید از میز کاری استفاده کنید که به شما امکان کار کردن به هر دو صورت ایستاده و نشسته را بدهد.
– اگر مجبور به رانندگی هستید، ماشین خود را در فاصله دورتری از درب‌های ورودی پارک کنید تا مجبور به پیاده روی کوتاهی شوید. 
– چنانچه از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو یا اتوبوس استفاده می‌کنید ایستادن ایده بهتری نسبت به نشستن خواهد بود.
– در خانه از پای لبتاب خود بلند شوید و قدم بزنید یا گاهی ایستاده به تماشای برنامه تلویزیونی ادامه دهید.
با ایستادن و ایجاد وقفه‌های کوتاه در نشستن خود می‌توانید از بسیاری از مضرات نشستن در امان باشید و چنان‌چه به صورت منظم ورزش نیز می‌کنید، تاثیرات آن را با همین وقفه‌های کوتاه حفظ کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ