ترفند هایی برای لاغر ماندن (قسمت اول)

داشتن اندام متناسب یکی از اولهای مردم جهان امروز است نه تنها به دلیل داشتن استایلی خوب بلکه برای داشتن سلامت جسم. اگر می خواهید به این امر مهم دست پیدا کنید نباید نگران پرخوری هایی باشید که فقط گاهی انجام می دهید.

داشتن اندام متناسب یکی از اولهای مردم جهان امروز است نه تنها به دلیل داشتن استایلی خوب بلکه برای داشتن سلامت جسم. اگر می خواهید به این امر مهم دست پیدا کنید نباید نگران پرخوری هایی باشید که فقط گاهی انجام می دهید. فقط باید کارهای کوچکی را هر روز انجام دهید که شما را در مسیر درست هدفتان قرار دهد. از جمله یک سری ترفند های ساده که به شما کمک می کند کم تر احساس گرسنگی کنید و از زمان صبحانه تا زمان خواب کالری بیشتری بسوزانید. در اینجا ما چند ترفند ساده را برای شما آماده کرده ایم که مطمئنا مورد استقبال شما قرار خواهند گرفت.

صبحانه ی مفصل بخورید:

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد خانم هایی که در صبحانه حدود 700 کالری مصرف داشته اند با کاهش هورمون گرلین مواجه بودند، این هورمون که مربوط به گرسنگی است در زنانی که فقط 200 کالری مصرف کرده بودند میزان بیشتری را نشان می داد.

 یک شیرینی کوچک مصرف کنید:

خوردن یک چیز شیرین بعد از صبحانه با پروتئین بالا ممکن است باعث کاهش میل شما برای بقیه روز باشد. زنانی که در طول 8 ماه این کار را انجام دادند به میزان قابل ملاحظه ای وزن کم کرده بودند که در مقایسه با زنانی که کمتر از یک چیز شیرین استفاده کرده بودند، وزن بیشتری از دست دادند.

کارتان را از صبح زود شروع کنید.

محققان دانشگاه آپالاچ دریافتند که افرادی که به مدت 45 دقیقه ورزش می کنند متابولیک بدنشان به مدت 14 ساعت فعال است و حدود 190 کالری اضافی مصرف می کنند که باعث کاهش وزن می شود.

در زمان استراحت خود قهوه بنوشید:

یک فنجان قهوه علاوه بر نگه داشتن انرژی شما،  می تواند باعث سوزاندن کالری بدن شما تا سه ساعت  شود و این مصرف کالری را با 12 درصد افزایش ادامه دهد.

ادویه ی نهارتان را افزایش دهید:

مرغ کبابی خود را با چاشنی چینی یا پاپریکا و فلفل قرمز امتحان کنید. استفاده از ادویه جات و مواد تند می تواند متابولیسم بدن شما را بیش از 4 ساعت افزایش دهد ولاغری را برای شما به ارمغان بیاورد.

آب سرد بنوشید:

شاید علاقه داشته باشید که در زمستان بیشتر کاکائوی گرم بنوشید اما اگر یک لیوان یا دو لیوان آب سرد بنوشید بدن شما حتما از شما تشکر خواهد کرد. یک مطالعه ی آلمانی نشان می دهد که نوشیدن کمی آب سرد می تواند متابولیسم بدن شما را به مدت 60 دقیقه 30 درصد افزایش دهد.

به ساعت نگاه کنید:

قبل از اینکه در غروب شبانه غرق شوید، در نظر بگیرید که تحقیقات نشان می دهد که اگر شما در ساعت 8 صبح صبحانه بخورید باید در ساعت 8 شب آشپزخانه را ببندید و دیگر چیزی میل نکنید. در یک تحقیق مشخص شد موش هایی که کالری روزانه خود را در یک زمان 12 ساعته دریافت می کنند وزن بهتری داشته اند تا موش هایی که هر زمان که دلشان می خواست می توانستند چیزی بخورند. موش هایی که آزاد بودند مرتباً وزن اضافه می کردند.

بر کنترل تلویزیون تسلط داشته باشید.

هنگامی که روی مبل دراز کشیده اید یا دارید برنامه های تلویزیون را تماشا می کنید هنگام شروع تبلیغات رستوران ها و شیرینی فروشی ها و مواد غذایی پرچرب کانال تلویزیون را عوض کنید. تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است نشان می دهد که دیدن تصاویر غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین باعث افزایش میل مغز به خوردن می شود که در نتیجه باعث گرسنگی می شود.

زود از خواب بیدار شوید:

هنگامی که شما خسته هستید هورمون ها افزایش پیدا می کنند. رابرت مورس استاد عوامل رفتاری در مرکز پزشکی سانتاموریکا می گوید: اگر شما زود بیدار شوید هورمون ایده آل کربوهیدرات می تواند از سقف خودش نیز عبور کند. کسانی که فقط 4 ساعت خواب به مدت 6 روز داشته باشند، میزان مصرف کالری آنها از گلوکوز حدود 40 درصد کاهش پیدا می کند؛ پس فقط چرت بزنید با این کار شما برنده ی از دست دادن وزن خواهید بود.

برگردان عرب زاده

همه چیز درباره رژیم لاغری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ