اگر زیاد می نشینید!

یک روز معمولی برای انجام کار فیزیکی صرف می شود، اما دیگر این مورد نیست. عدم فعالیت بسیاری از ما به عنوان بخشی از زندگی معمول و روزمره ما می تواند خطر مرگ را برای ما افزایش دهد.

 شما ممکن است یک ساعت یا دو بار در هفته به باشگاه ورزشی بروید، اما اگر 40 ساعت دیگر صرف نشستن در یک میز یا نشستن در طول ناهار خود بکنید، چون الان در باشگاه ورزشی هستید، دلیل نمیشود و درواقع آن را جبران نمی کنید. در حالی که بسیاری از ما به خوبی و به طور کامل قصد دارند تا بیشتر پیاده روی کنند بخصوص در زمان استراحت نهار و یا اینکه بیشتر به باشگاه ورزشی بروند، بقیه ما اغلب پس از یک روز طولانی در محل کار، از نظر ذهنی خسته می شویم و به جای آن تصمیم میگیریم که می توانیم روی نیمکت در خانه به تماشای تلویزیون بپردازیم.

1- انسان ها به سمت فعالیت کمتر رشد پیدا کرده اند.

در سالها قبل و درحدود 55 سال پیش، تقریبا 50 درصد از شغل ها نیاز به فعالیت شدید بدنی داشتند. این زمانی بود که مشاغل کارخانه ها هنوز هم در یک محل مشترک بودند و گروهی از کارکنان در تمام طول روز در معرض حمل اشیاء سنگین قرار می گرفتند. با این حال امروزه، درصد فعالیت بدنی کارها 20٪ است، به این معنی که 80٪ از کارهای آمریکایی تقریبا کاملا ساکت و آرام است و یا فعالیت بسیار کم فیزیکی را تقاضا می کنند. حقیقت ناخوشایند این است که اکثر ما روزهای کاری خود را به صندلی هایمان چسبیده ایم درحالی که به یک کامپیوتر خیره شده ایم. در حال حاضر «نشستن»،  یک بیماری همه گیر است. به کودکی خود فکر کنید. شما دائما در حال بازی کردن در خارج از منزل بودید. در مدرسه شما ساعت های ورزش داشتید، و حتی ممکن بود توسط دوستان خود تشویق شوید تا یک ورزش را شروع کنید.

 

متأسفانه، همانطور که رشد میکنید، فرصت های شما برای شرکت در فعالیت های بدنی کم شده است. در حالی که کار برای درآمد، یک اولویت بزرگ است، آیا این درآمد واقعا قبل از سلامت ما قرار گرفته است؟ متاسفانه، به نظر می رسد بسیاری از ما میگوییم” بله” و بنابراین، اغلب حرکت و فعالیت ما متوقف شده است. حتی اگر هرازچند گاهی یک تمرین انجام دهید، تمرین به تنهایی کافی نیست، و باید بتوانید به طور کلی فعالیت بیشتری انجام دهید.

2- بلند شوید و حرکت کنید

هدف ساده است: حرکت بیشتر، نشستن کمتر. به دنبال راه های کوچک برای ترکیب فعالیت های بیشتر در هر روز باشید. شاید فردا شما بتوانید این مقاله را با یک همکار به اشتراک بگذارید و آن را هدف قرار دهید و هر روز در زمان استراحت ناهار، با هم به یک پیاده روی کوتاه بروید. سعی کنید سه کیلومتر در روز راه بروید. و اگر در محل کار خود پله هایی داشته باشید، سعی کنید به جای آسانسور آنها را انتخاب کنید. برای الهام گرفتن بیشتر، در حالی که در محل کار هستید، این مقاله را برای تمرین و حرکتی  که می توانید انجام دهید بررسی کنید.

3- همین الان بلند شو و بایست!

از اهداف بزرگ که ممکن است شما را ناامید کنند، دوری کرده و درعوض شروع کوچکی داشته باشید. هنگامی که شما در زندگی روزمره خود جایگزینی پیدا کردید، (مانند استفاده از پله ها در محل کار و یا حتی ایستاده و قدم زنان در حالی که با تلفن صحبت می کنید) می توانید به سرعت برخی ازعادت های جدید را که می توانید برای درازمدت حفظ کنید، شروع و ایجاد کنید. در حالی که گاهی اوقات می تواند خیلی وسوسه انگیز باشد که بعد از یک روز طولانی در محل کار به جای اینکه از خانه بیرون بیاید، در منزل خود بمانید و سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید، اگر بتوانید آن را تبدیل به یک فعالیت فعال کنید، شما بسیار شادتر و سالم تر خواهید بود. با یک همسایه ارتباط برقرار کنید که به شما کمک کند تا باانگیزه و پاسخگو باشید.

برگردان: سیما آزادفلاح

زیاد نشستن سلول‌های بدن را پیر می کند

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ