تکارتراپی؛ روش جدید درمانی و زیبایی

qazalkharaji
دیاترمی به روش Capacitive و Resistive بصورت کلی بنام تکار معروف است وانتقال انرژی بصورت Capacitive و Resistive انجام میشود. در این روش بصورت Endogenous پروسه طبیعی بدن برای کوتاه ترشدن زمان ترمیم ضایعات عضلانی و استخوانی و سیستم حرکتی تحریک شده است و درنتیجه زمان درمان کوتاه تر میشود.

انتقال انرژی در این روش از طریق ایجاد جریان الکترومگنتیک صورت میگیرد که اگر در ست انجام پذیرد موجب بهبودی متفاوت ضایعه در عمق پوست، تحریک جریان لنف و خون، بافت عضلانی، تاندونها، لیگامانها، بافت های همبند و استخوان میشود. برخورد جریان الکترومگنتیک و بافت ها موجب افزایش کنترل شده و حرارت به صورت موضعی وارد بافت میگردد که باعث بهبود جریان لنفی و پرخونی در بافت میشود و باعث آزادی هورمون های تسکین دهنده و ترمیم بافت و کاهش ادم- درد وتورم می شود.

تکارموجب تسریع جریان خون بصورت مستقیم از طریق افزایش درجه حرارت موضعی و بصورت غیر مستقیم باعث افزایش اکسیژن در بافت های تحت درمان شده و سیستم ایمنی بدن را تحریک و تسریع در بهبودی بافت ها میشود.

عملکرد روش Capacitive

در این روش درمان ، تمرکزروی بافت های زیر الکترومتحرک میباشد و سبب تحریک بافت های نرم عضلات لنف و وریدها  می شود.

تحریک دیاترمیک انجام شده توسط روش Capacitiveبا استفاده از الکترود ایزوله با اندازه های متفاوت و متناسب با محل درمان و الکترود خنثی بصورت صفحه باز تاب عمل میکند موارد موردنظررا ایجاد و درمان انجام می پذیرد- هیچگونه جریانی از بافت عبور نمی کند و با ایجاد نوسات قطبی باعث حرارت در بافت میشود که در شکستگیها– بیماری های مفصلی و جذب ادم بعد از تروما،کاربرد دارد.

عملکرد روش Resistive

در این روش که عموما بر روی بافت های دارای آب کم و تراکم زیاد هستند انجام میشود جریان بین الکترود متحرک و صفحه بازتاب برقرار میشود و باعث تاثیرات بیولوژیکی روی عضلات عمقی-مفاصل-تاندونهاو بافت کارتیلاژ میگردد که در صدمات ورزشی-آرتریت-آرتروز- التهاب تاندون ها- بورسیت-التهاب کپسول و خارپاشنه استفاده می گردد.

تکار توسط انواع مدولاسیون های (FSK-AM-PWM) و ترکیبی از آن ها نیز با تغییر رنج فرکانس بالا ( SWEEP) قابلیت انجام پروسه هایی از قبیل:

خون رسانی

اکسیژن رسانی

گرما درمانی

انقباض و انبساط عضلات

ارسال سیگنال های عصبی جهت جلوگیری از انتقال پیام درد در بافت مورد درمان را دارد.

قابلیت اجرای پنج پروسه ی بیولوژیکی بالا به همراه کنترل عمق موثر درمان به عنوان پارامتری کنترلی ، قابلیت های ویژه ای به دستگاه بخشیده که به تبع آن قادر به اجرای انواع دوره های درمانی فیزیوتراپی ، توان بخشی ، ورزش درمانی ، زیبایی و نیز تناسب اندام در قالب تحریک برای بازسازی بافت ، تسریع دوره بازسازی و ترمیم ، جلوگیری از درد و تسکین آن ، تقویت ماهیچه ها ، ریلکس کردن ماهیچه های بدن ، چربی سوزی ، لیفتینگ ، تغییر خواص کلاژن ها و تحریک برای ایجاد کلاژن های جدید در بافت مناسب جهت شکستن سد امپدانسی بافت بدن به عنوان موج حامل ارسال پیام های مختلف R Fزیر پوست می باشد . مکانیزم عملکرد این دستگاه با پایه ریزی فرکانس برای اعصاب و عضلات را ( در عمقی بیشتر از هر نوع دستگاه دیگر و فاصله های بین دو قطب طولانی تر از هر دستگاه دیگر ) ممکن ساخته است و نیز دارای خواص کارکردی:

رزونانس مولکول های آب و به تبع آن رزونانس مولکول های اکسیژن محلول در آب و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر و ایجاد گرمای عمقی

افزایش قطر عروق خونی که در کنار گرمای عمقی سبب خون رسانی در ناحیه مورد درمان می شود.

ارسال پیام هایی برای انقباض و انبساط عضلات به وسیله امواج فرکانس بالای RFکه این امواج توسط عضله فیلتر شده و موج مدوله پیام عضلانی توسط عضله برای انقباض و انبساط جذب می گردد.

ارسال پیام هایی برای اعصاب

تصحیح خواص کلاژن ها

نکته ی مهم در این درمان عبور انتقال گرما به عمق دلخواه توسط ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی است.در این حالت افزایش ۱۰ الی ۱۵ درجه ای به بافت ها ، کلاژن ها و فیبرها اعمال می شود که باعث می شود دوباره شکل درست بگیرند بافت ها کوتاه تر و قوی تر شده کلاژن فیبرها شکل محکم تری به خود بگیرد که باعث زیبا تر شدن پوست خواهد شد. نتایج به دست آمده حاکی از کم شدن عمق چین و چروک ها و برطرف شدن آنها و هم چنین بهتر شدن و شکل گرفتن پروسه ی بازسازی کلاژن ها و متعاقبا زیبایی بیشتر است.

سه زمینه عمده کاری : زیبایی ، فیتنس و فیزیوتراپی

 بالاترین قدرت و عمق نفوذ نسبت به سایر دستگاه ها

افزایش خونرسانی اکسیژن رسانی و دمای عمقی بافت

لاغری بدون بازگشت

شبیه ساز کامل فعالیت ورزشی

 عملکرد های موازی دستگاه در منوی فیزیوتراپی

 تسکین دردهای مزمن و دردهای ناشی از آسیب دیدگی های ورزشی

تحریک و تسریع پروسه بازسازی بافت های آسیب دیده

مناسب برای استفاده پس از عمل های جراحی ارتوپدی

تقویت و بازسازی عضلات

گرما درمانی توسط امواج الکترومغناطیسی

  عملکرد های دستگاه در منوی زیبایی :

بازسازی و جوان سازی پوستاز بین بردن چین و چروک ها

برداشتن لک ، جای خال و جوش

فرم دهی و ماساژ صورت

لیفتینگ پوست

رفع سلولیت

 عملکردهمزمان و موازی دستگاه در منوی فیتنس :

تحریک و تقویت عضلات

چربی سوزی

فرم دهی ، لیفت و بازسازی پوست

 تکار درمانی جدید است و مقالات کمی بر روی آن وجود دارد اما به هرحال تاثیرات کلینیکی موثری با استفاده از تکار مشاهده شده است.

فیزیوتراپیست غزل خراجی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ