ترفندهایی برای لاغر بودن بدون فکر کردن به آن) قسمت 2(

وقتی از لاغری صحبت می شود فورا رژیم های سخت و طاقت فرسا را به خاطر می آورید و ناخودآگاه گرسنه می شوید. اما دیگر نیازی به رژیم های طولانی مدت نیست. شما می توانید بدون زحمت زیاد و با به کار بردن چند ترفند کاربردی، وزن خود را کاهش دهید و بر پرخوری خود غلبه کنید.



اگر از دست رژیم خسته شده اید می توانید به موارد کاربردی زیر اعتماد  کنید:

از هدفون استفاده نکنید:
وقتی شما در حال یک مکالمه ی تلفنی هستید و در کنار آن خرید هم می کنید این به حدود کافی یک عامل گیج کننده است که شما خرید های بدی داشته باشید که بعدا از خرید آنها پشیمان شوید. تحقیقات نشان می دهد که موزیک های خیلی تند باعث می شوند که مردم سریع تر خرید کنند. این به این معنی است که وقت خود را کمتر برای تولیدات غیر سالم و خرید آنها می گذارنید.


خرید شیرینی را متوقف کنید:
وقتی شرکت کنندگان در این مطالعه قبل از خرید یک سیب را به عنوان میان وعده خریدند، آنها 25 درصد بیشتر از محصولات غذایی خرید کرده اند. یک نوشیدنی سالم به احتمال زیاد برای غذایی تازه تر شما را آماده تر می کند و باعث می شود غذای سالم تری خریداری کنید.


به صورت عمده خرید نکنید:
در اینجا یک قانونی هست که به نظر می رسد کمی اقتصادی هم باشد. هنگامی که مردم موارد غذایی را ذخیره می کنند تقریبا دو بار سریع تر آن را مصرف می کنند. طبق تحقیقات وقتی غذای زیادی در خانه باشد از نظر روحی فشاری زیادی روی صاحب خانه است. از خرید عمده ی کالاهایی مثل روغن زیتون و تخم مرغ بپرهیزید و خرید آنها را محدود کنید.


کاسه ی میوه ی خود را پر کنید:

مطالعات آزمایشگاهی غذا در دانشگاه کرنل نشان داد افرادی که ظرف میوه ی خود را پر می کنند به طور متوسط 13 پوند کمتر از افرادی که کاسه ی میوه ی خود را پر نمی کنند وزن داشته اند. میوه هایی مانند: سیب، موز، گلابی و پرتقال را بارگیری کنید. هیچ یک از آنها نیازی به یخچال ندارد. این کار باعث می شود زمانی که گرسنه هستید یا احساس گرسنگی می کنید از میوه های داخل ظرف مصرف کنید و به سراغ کربوهیدرات ها نروید.


تنقلات را در کابینت مخفی کنید:
محققان کشف کردند زمانی که یک چیپس سیب زمینی را روی کانتر آشپزخانه نگه می دارند این افراد 8 کیلوگرم بیشتر از دیگر زنان اضافه وزن پیدا می کنند. بشقاب های کوچک تر را در قفسه های پایین تر قرار دهید، احتمالا باعث می شود بیشتر از آنها استفاده کنید. این کار بسیار خوب است زیرا کسانی که از بشقاب های کوچک تر استفاده می کنند غذای کمتری مصرف می کنند. این یافته های یک تیم تحقیقاتی است که این مورد را به اثبات رسانده اند. قابلمه ی غذا را جمع کنید. یک تحقیق در سال 2010 نشان می دهد اگر شما برای بار دوم بخواهید غذا برای خودتان سرو کنید و نیاز باشد بلند شوید معمولا مقدار کمتری غذا مصرف می کنید زیرا باید بلند شوید و از داخل ماهیتابه ی اصلی غذا را برای خود بکشید با این کار شما تقریبا 30 درصد کمتر غذا خواهید خورد. یخچال را با محصولاتی که مدت زمان بیشتری تازه می مانند پر کنید. همیشه با مواد غذایی سالم آشپزی کنید و مطمئن باشید که همیشه سبزیجات دم دست شما هستند کاهو، هویچ، چغندر، کلم و گل کلم برای حداقل مدت زمان یک هفته دوام می آورند. سبزی ها را نیز می توان تا 4 روز در یخچال صحیح و سالم نگه داشت با انجام این ترفند ها و بدون نیاز به فکر کردن می توانید چند کیلوگرم از وزن خود را کم کنید.

برگردان عرب زاده

ترفند هایی برای لاغر ماندن (قسمت اول)

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ