مردانی که سفیدی موی زودرس یا ریزش مو دارند، این مطلب را دنبال کنند

faateme1366
یافته‌های جدید حاکی از آن است که طاسی با الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو، مردان را در معرض بیماری قلبی قرار می‌دهد.

در این بررسی آمده است: طاسی با الگوی مردانه و خاکستری شدن رنگ مو، مردان زیر ۴۰ سال را در معرض بیماری قلبی قرار می‌دهد. در حقیقت این مردان پنج برابر بیشتر احتمال دارد دچار این بیماری شوند.

فشار خون بالا، چاقی، کلسترول بالا، استعمال سیگار و عدم فعایت جسمی فاکتورهای خطرزای شایع در بروز بیماری قلبی هستند اما نتایج یک تحقیق جدید نشان دهنده دو فاکتور خطرزای دیگر است که شامل طاسی با الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو است.

در این بررسی متخصصان هندی به مطالعه روی ۷۹۰ مرد جوان کمتر از ۴۰ سال که دچار بیماری عروق کرونری بودند و ۱۲۷۰ فرد سالم پرداختند.

متخصصان هندی به بررسی ارتباط بین طاسی، خاکستری شدن رنگ مو و شدت آسیب در دو گروه شرکت کنندگان پرداختند و مشاهده شد نیمی از مردان مبتلا به بیماری عروق کرونری موهای خاکستری رنگ  داشته‌اند در حالی که تنها ۳۰ درصد مردان سالم موی خاکستری داشتند و تقریبا نیمی از مردان مبتلا به بیماری عروق کرونری دچار طاسی با الگوی مردانه بوده‌اند در حالی که این رقم در گروه سالم ۲۷ درصد بوده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، طاسی با الگوی مردانه خطر بیماری عروق کرونری را ۵.۶ برابر و خاکستری رنگ شدن زودهنگام مو ۵.۳ برابر این خطر را افزایش می‌دهد در حالی که چاقی خطر بیماری قلبی را حدود چهار برابر بالا می‌برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ