علت تفاوت قیمت در ایمپلنت

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی: برای این کار روش های مختلفی انجام می شود. مثلا اگر بیمار همان موقع دندان خرابی دارد آن را می کشد و بلافاصله ایمپلنت را دندان پزشک متخصص جا گذاری می کند.

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

برای این کار روش های مختلفی انجام می شود. مثلا اگر بیمار همان موقع  دندان خرابی دارد آن را می کشد و بلافاصله ایمپلنت را دندان پزشک متخصص جا گذاری می کند. امروزه به روش های جدید حتی می توانند این کار را انجام داد یعنی همان موقع روکش را نیز به صورت موقت قرار داد و بعد از یک مدت آن را به روکش دائم تبدیل کرد.

روش دیگر این است که ریشه  دندان که فاسد شده است کشیده می شود که در این صورت باید یک مدت زمان مشخصی سپری شود تا بافت در آنجا ساخته و برای گذاشتن ایمپلنت آماده شود. بیمار با تهیه  اسکن می تواند این کار را انجام دهد و بعد از آن مرحله روکش گذاری انجام شود.

چرا قیمت ایمپلنت از مطبی به مطب دیگر متفاوت است؟

تمامی شرکت های تولید کننده ایمپلنت اصول کلی برای طراحی های ایمپلنت را رعایت می کنند. اما یکی از علت های متفاوت بودن قیمت ایمپلنت به این دلیل است که یک سری از شرکت ها و برندها در زمینه ایمپلنت پیشرو هستند و اصالت کاری آنها برای تولیداتشان تاییدیه بیشتری دارد ولی هم اکنون تمامی سیستم ها در دنیای دندان پزشکی برای ایمپلنت جز سیستم های خوبی هستند. با این حال برندهای اروپایی به خاطر کارایی شان قابل توجه تر هستند ولی برندهای کره ای هم چجز برندهای خوبی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. به غیر از برند ایمپلنت که خیلی در قیمت گذاری و نتیجه کار تاثیر بسزایی ندارد البته به شرط آن که از برند معتبر و مورد تایید استفاده شده باشد، نکته ای باید به آن اشاره شود دقت عمل دندان پزشک است. همچنین یکی از علت های تفاوت قیمت به دلیل متغییر بودن دستمزد پزشک است. چرا که جراحی که این کار را انجام می دهد و کسی که روکش این کار را طراحی و می سازد، اهمیت بیشتری دارد.

از چه لحاظی اهمیت بیشتری دارد؟

از لحاظ اینکه روش جراحی به چه صورت است، نوع پیوندهایی که گذاشته می شود، تکنیک های جراحی، برش ها، اصلاح بافت های از دست رفته مثل استخوان، لثه این مسائل در دوام این کار اهمیت دارد البته این را نیز باید قبول کرد که ایمپلنتی که برند است تحقیقات بیشتر وآکادمیکی در آن انجام شده است و جواب دهی بهتری نسبت به برندهایی که صرفا کپی سازی هستند، دارند. ولی در کل عملکرد جراحی و طراحی های پروتز برای دوام ایمپلنت تعین کننده  نهایی است. به علاوه  بیماری های زمینه ای که خود بیمار می تواند داشته باشد مثل دیابت، پوکی استخوان یا بیماری های خود ایمنی همه این ها در طول عمر ایمپلنت تاثیرگذار هستند.

اگر شرایط کاملا نرمال باشد طول عمر ایمپلنت حداکثر چقدر است؟

بنا بر تحقیقات انجام شده یک ایمپلنت مناسب حداقل باید 15 سال عمر داشته باشد یعنی ما ایمپلنتی را که 15 سال در فک عمر داشته باشد ط یک کار موفق می گوییم. اما باید به این نکته هم اشاره کرد اگر ایمپلنتی بیشتر از این زمان عمر کند یعنی 20 اسل نشان دهنده مشکلی باشد و اگر کار به نحو احسنت انجام شده باشد و فرد بیماری خاصی نداشته باشد و بهداشت را به خوبی رعایت کند ممکن است ایمپلنت مادام العمر باشد.

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

شما جهت ارتباط می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

09121062717

02122866216

آدرس: پاسداران نبش نیستان دوم پلاک ١٠٧ ط٣ واحد ٣٥

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ