علل ایجاد جوش های قرمز یا گرمی

پوست شما اولین محافظ بدن شما در برابر محیط پیرامونتان است. پوست بدنتان شما را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش، عفونت ها و مواد شیمیایی محافطت میکند. همچنین با ایجاد عرق به تنطیم دمای بدن شما کمک میکند. عرق از طریق کانال هایی روی سطح پوست بیرون می آید سپس تبخیر می شود.

جوش های قرمز ناشی از حساسیت گرمایی  چیست؟

این نقاط قرمز رنگ التهاب و گرمی است که در نتیجه انسداد کانال های عرق، ایجاد می شود. هنگامی که عرق نمیتواند به سطح پوست برسد این کانال ها در زیر پوست در هم میپیچند وبه صورت حباب های کوچک روی سطح پوست پخش می شوند.  

در کودکان وبزرگسالان چه علایمی دارد؟

این علایم شامل خارش، سوزش وخشکی پوست است. شایع ترین  اندام هایی که آسیب می بینند مناطقی هستند که معمولاً در معرض نور خورشید قرار دارند. مانند دست ها، آرنج وگردن. البته قسمت های دیگر مانند شکم، کشاله ران، باسن وسینه نیز تحت تاثیر قرار میگیرند.

انواع جوش های گرمایی:

این جوش ها از روی ظاهرشان روی پوست نامگذاری می شوند:

1)شفاف وروشن

2)قرمز

3)سفید

4)عمیق

جوش های شفاف وروشن:

دانه های روشن وشفاف عرق در لایه های بالایی پوست قرار میگیرند . معمولاخفیف هستند وناراحتی خاصی ایجاد نمی کنند.

جوش های قرمز:

این نوع جوش شایع ترین نوع این بیماری است . به علت خارش و سوزش شدید اگزما نیز نامیده می شود. غدد عرق مسدود می شوند و التهاب ایجاد شده  باعث قرمزی این جوش ها می شود.

جوش های سفید یا زرد رنگ:

در واقع این جوش ها، دارای مایع زرد رنگی هستند که  روی بثورات قرمز رنگ ایجاد می شود  وممکن است نشانه عفونت پوستی باشد.

جوش های عمیق:

با تکرار این عارضه گرمایی غدد عرق در مناطق وسیع تری از پوست به طور فزاینده ملتهب و به لایه های عمیق تر پوست آسیب میرسانند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، ممکن است حباب های بزرگتری بعد از تمرینات ورزشی یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن ایجاد شود.

چه چیزی عامل اصلی ایجاد این عارضه است:

غدد عرق به دلایل زیادی می توانند مسدود شوند. پوست اطراف گردن، زیر بغل وکشاله ران که در ارتباط با پوست مجاور است ممکن است مانع از تبخیر عرق شود.

پوشیدن لباس های تنگ در اطراف شکم، کشاله ران وسینه مانع تبخیر عرق می شود.

کرم ها یا لوسیون های چرب می توانند مجرای عرق را مسدود نمایند

چه کسانی در معرض این عارضه هستند؟

نوزدان تازه متولد شده که لباس های سرهمی میپوشند و ا زپوشک استفاده می کنند.

افراد مسنی که متوجه تعریق بدن خود نباشند ولباس خود را عوض نکنند.

افرادی  در اقلیم های گرم و مرطوب زندگی می کنند.

افرادی که در فضاهای محدود مجبور به کار کردن هستند.

چراکودکان از مشکلات ناشی از حرارت پوستی تا این حد رنج می برند؟

علت این امر نا بالغ بودن غدد عرق آنها می باشد.

چگونه این عارضه قابل تشخیص است:

این جوش های ایجاد شده بر اثر گرما، در برخی از نقاط پوستی به وسیله چشم قابل مشاهده است . یک پزشک به راحتی آن را تشخیص می دهد. اما گاهی ممکن است موارد پیچیده وغیر طبیعی اتفاق بیفتدکه میتواند شامل آلرژی، عفونت های باکتریایی یا قارچی و حتی اگزما باشد.

درمان های خانگی برای عارضه ناشی از حرارت پوستی:

این عارضه محدود به خود است . یعنی ممکن است بدون درمان شخص بهبود پیدا کند. درمان های بدون نسخه مانند پماد هیدرو کورتیزون،اسپری بنادریل و همچنین لوسیون های تجویز شده برای آفتاب سوختگی نیز توصیه می شود اما استفاده زیاد از آنها می تواند موجب خار ش یا سوزش خیف شود.

درمان پزشکی برای این عارضه:

گاهی خراشیدن این جوش ها باعث ورود باکتری  و در نتیجه عفونت سلولیت می شود. علائمی مانند تب، تورم، خارش وقرمزی باید توسط پزشک بررسی شود.

چگونه می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد:

از انسداد غدد عرق جلوگیری کنید. از پوشیدن لباس هایی تنگ که مانع تنفس پوست می شود، اجتناب کنید. در محیط های گرم و مرطوب ورزش نکنید . پوستتان را خشک نگه دارید. در هر شرایطی در مکانی قرار بگیرید که  تهویه هوا به درستی انجام بپذیرد.

چگونه از خود دربرابر درجه حرارت بالا محافظت کنید:

از کار یا ورزش در گرمای شدید اجتناب کنید. نوشیدن مقدار زیاد مایعات به طور مکرر و توقف فعالیت هنگامی که احساس ضعف یا سرگیجه دارید. قبل از ورزش در هوای گرم و مرطوب، شاخص گرما را در نظر بگیرید. در صورت بالا بودن رطوبت، عرق کردن به تنهایی نمی تواند بدن را خنک نگه دارد.

در هوای گرم چقدر باید آب نوشید؟

تشخیص اینکه شما به چه مقدار آب نیاز دارید سخت است.  اما هنگامی که میزان ادرار کم شد یا رنگ آن تیره شد این بدین معنی است که باید آب بنوشید. در هوای گرم باید طوری آب خورد که ادرارتان روشن یا کمی زرد باشد.

آیا باید در هوای گرم قرص نمک استفاده کرد؟

وقتی بیش از حد عرق می کنید قرص های نمک را جایگزین الکترولیت نکنید  زیرا سدیم اضافی با افزایش فشار خون به قلب وکلیه شما آسیب میرساند.

بهترین لباس برای آب وهوای گرم چیست؟

لباس تنگ که مانع تنفس پوست می شود نپوشید. زیرا عرق تبخیر نمی شود وشما در معرض حرارت بیشتر قرار می گیرید. از لباس های پنبه ای یا لباس هایی که از نخ طبیعی درست شده اند استفاده کنید.

برگردان عرب زاده

جوش‌های کف سر نشانه‌ چیست؟

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ