درمان عفونت سینه خردسال

برخی اطفالی در کنار آب ریزش بینی با کمبود اشتها مواجه شده و ناراحت و ضعیف می شوند. اگر فرزند شما نیز به این حالت دچار شده است مطمئنا به دنبال راه درمانی برای وی هستید و می خواهید به درمان عفونت سینه در کودکتان بپردازید می خواهیم به بررسی روش های درمانی برای عفونت سینه کودکان بپردازیم.

دلایل بروز عفونت سینه خردسال

 

عفونت سینه غالبا به صورت التهاب ریه یا ورم نایژه پدید می آید، که التهاب ریه بر روی کیسه های هوا تاثیرات منفی می گذارد.

اما عامل ایجاد عفونت سینه در خردسالان چیست؟

عفونت های سینه منشا ویروسی یا باکتریایی دارند، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و ورم نایژه به خاطر یک ویروس اتفاق می افتد، بعضی اوقات، عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های سینه منجر شود.

نشانه های عفونت سینه در خردسالان:

 

عفونت سینه در خردسالان غالبا در کنار  سرماخوردگی ایجاد می شود که به مرور زمان سرماخورگی  شدت یافته  و سرفه های مزمنی به وجود می آید.

علائم اصلی عفونت سینه در خردسالان:

کیپ شدن یا آبریزش بینی

تب شدید

کم شدن اشتها

سرفه های خشک

پس از مدتی علائم شدت پیدا کرده و علائمی همچون:

سرفه دائم

مشکلات تنفسی

بالارفتن ضربان قلب

بی حالی

ایجاد می شوند.

زمان معاینه کودک توسط پزشک:

 

زمانیکه فرزندتان دچار سرماخوردگی ساده می شود یا به عفونت سینه دچار میگردد مشاوره گرفتن از پزشک از اهمیت زیادی برخوردار است، وقتی بیماری سرماخوردگی و سرفه های کودک به درمان پاسخی نمیدهند، ممکن است کودکتان به عفونت سینه مزمن یا تورم نایژه دچار شده باشد که در بیشتر موارد، نشانه های ورم نایژه به مرور زمان بهبود خواهد یافت، هر چند در صورت مشاهده ناراحتی و شکایت کودک باید وی را برای معاینه نزد پزشک ببرید،

علائم هشداردهنده برای عفونت سینه خردسالان:

کاهش شدید اشتهای کودک و عدم تمایل به خوردن غذا

. شیرخوارنی که بیشتر از دو روز از مادر شیر نخورند.

از دست دادن آب بدن در خردسالان

بی حالی و ضعف شدید و خواب آلودگی

سرفه های خشک

افزایش ورم نایژه در بروز مشکلات تنفسی تاثیرگذار خواهد بود به علائم تنفسی فرزندتان دقت کنید با مشاهده برخی علائم خطرناک فرزندتان را به سرعت به نزدیک ترین مرکز درمانی ببرید:

تنگی نفس در کودک

بزرگ شدن سوراخ های بینی کودک

کبود شدن ناخن های کودک به دلیل کاهش اکسیژن

تنفس بیشتر از ۶۰ بار در دقیقه

قطع شدن تنفس کودک یا به سختی نفس کشیدن وی

 

درمان عفونت سینه خردسالان:

کودکان مبتلا به ورم نایژه و عفونت سینه  در عرض 1 یا 2 هفته بهبود می یابند، در موارد ساده، می توانید با روش های ساده و طبیعی سرماخوردگی معمولی در فرزندتان را درمان کنید.

درمان های طبیعی برای عفونت سینه در خردسالان:

 

نوشیدن شیر و محصولات لبنی برای کودک مفید خواهد بود، لبنیات به درمان عفونت در بدن خردسال کمک خواهد کرد و مانع کم آبی بدن وی خواهد شد محصولات لبنی به کاهش تب در خردسال کمک زیادی خواهد کرد..

برای کاهش تب و رفع گلودرد و کاهش گرفتگی سینه فرزندتان ناشی از عفونت سینه می توانید از استامینوفن یا ایبوپروفون استفاده کنید.، این داروهاتنفس کودک را آسانتر کرده و احساس بهتری به وی میدهند، مراقب دوز داروها باشید و در این زمینه خودسرانه اقدام نکنید

گاهی اوقات عفونت سینه موجب باعث گرفتگی بینی مشکلات تنفسی در کودک می شود به همین دلیل کودک را به حالت ایستاده در زمان غذاخوردن نگه دارید و با کمک دارو های نمکی به شستشوی بینی وی بپردازید تا بتوانید تنفس او را آسانتر کنید. داروهای نمکی بینی در بیشتر داروخانه ها یافت می شوند.

بخور گرفتن یکی از درمان های مفید برای عفونت و گرفتگی بینی به شمار می رود با استفاده از سونای بخار و استنشاق آن می توانید به درمان عفونت سینه در فرزندتان بپردازید و باعث بهبود سرفه و بازشدن مجرای تنفسی او شوید.

اطفال مبتلا به عفونت سینه یا ورم نایژه شدید به  درمان های خانگیب جواب نمیدهندو نیاز به بررسی های پزشکی و مصرف دارودارند، این افراد ممکن است به استفاده ا دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کنند.

پیامدهای عفونت سینه در خردسالان:

 

مهمترین دغدغه خانواده ها برای این بیماری عوارض جانبی خطرناکی است که ورم نایژه  دربردارد. سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و نگران ورم نایژه نشوید، بیماری آسم و مشکلات تنفسی مزمن ناشی از این عارضه ایجاد می شوند. در برخی موارد  در کودکان التهاب ریه گسترش پیدا کرده و شرایط قلبی دشواری باری کودک به وجود می آید.

عفونت گوش در کودکان

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ