با خواندن این مطلب متخصص خرید هندوانه شیرین شوید!

faateme1366
برای خرید هندوانه هرکس ترفندهای مخصوص خودش را دارد ولی برای اینکه همه از یلدای امسال با هندوانه ای شیرین و رسیده لذت ببرید، برای تان مطلبی آماده کردیم که تمام راهکارهای تشخیص هندوانه را داراست. برای متخصص هندوانه شدن با ما همراه باشید.

تمام ترفندهای شناخت هندوانه رسیده و شیرین

رنگ هندوانه باید مات باشد نه درخشان. مطالعات نشان می دهد بهترین علامت رسیدن میوه تغییر رنگ پوست میوه است. به هنگام رسیدن میوه رنگ پوست روشن تر می شود. این تغییر رنگ در نقطه تماس میوه با زمین به خوبی هویدا است. رنگ نقطه تماس میوه نارس سفید متمایل به سبز است ولی پس از رسیدن رنگ این نقطه به زرد روشن تبدیل می شود.

           

یکی از راه های تشخیص هندوانۀ رسیده فشردن هندوانه بین دو دست است.

 

شنیدن صدای نازک که از شکاف داخلی گوشت بوجود می آید به عنوان علامت تردی میوه شناخته شده و معرف رسیده بودن آن است.

 

هندوانۀ سفت با شکل یکنواخت و سنگین مطلوب است. اگر رنگ پوست آن کمرنگ و شیری باشد مطلوب نیست. گوشت آن باید سفت بافت تازه و تخمهای آن کاملا رسیده و پر باشد.

 

هر چه هندوانه نسبت به حجمش سبک تر باشد و چگالی اش کمتر باشد بهتر است و نشانه‌ی رسیدن مطلوب آن است.

 

چگالی کم هندوانه را می توان معیاری برای پوک بودن دانست. این معیار ترد بودن را برای هندوانه تضمین می کند. پوکی نشان می دهد که آب مازاد هندوانه جذب شده است. مقدار قند ثابت در آب کمتر= شیرینی بیشتر محصول

 

به دنبال شکل یکنواخت باشید. به دنبال هندوانه‌ای محکم، متقارن و عاری از کبودی و له شدگی، بریدگی و تورفتگی باشید. اگر هندوانه دارای هرگونه برآمدگی بود، به این معنی است که در طول رشد مقدار نادرست و بی‌قاعده‌ای از نور خورشید و آب را دریافت کرده که باعث خشکی و تناقض در آن شده است.

 

هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین به نظر برسد، که نشانه‌ای بر پرآب بودن، خوب و رسیده بودن آن است. سعی کنید وزن هندوانه را نسبت هندوانه با اندازه مشابه آن مقایسه کنید؛ هر کدام که سنگین‌تر باشد رسیده‌تر است. این توصیه برای اکثر میوه‌ها و سبزیجات دیگر نیز قابل استفاده است.

 

قسمت زیرین هندوانه دارای نقاط زرد رنگ متمایل به کرم باشد. این جایی است که هندوانه با زمین تماس داشته و در آفتاب رسیده است، بنابراین هر چه تیره‌تر باشد بهتر است! اگر این نقطه سفید رنگ باشد یا حتی وجود نداشته باشد، احتمالا به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده است و رسیده نخواهد بود.

 

یک هندوانه خوب و رسیده در رنگ سبز تیره و در ظاهر مات باشد، به جای اینکه براق باشد. هندوانه براق معمولا نرسیده است.

 

تکنیک ضربه زدن مقداری مشکل است، اما بسیاری از طرفداران هندوانه به آن اعتقاد و اطمینان دارند. ضربات تند و کوتاه با بند انگشتان خود به هندوانه زده و به صدای آن گوش دهید. برای هندوانه رسیده، شما یک صدای پر و کامل می‌خواهید. اگر صدای گرفته و عمیق شنیدید به این معنی است که هندوانه نرسیده است.

 

اگر شما هندوانه قاچ شده استفاده می‌کنید، چیزهای مشخصی برای توجه کردن در این حالت نیز وجود دارد. قاچی را انتخاب کنید که دارای گوشت قرمز روشن و دانه‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه باشد. ار انتخاب قاچ‌های با رگه‌های سفید و دانه‌های زیاد سفید رنگ اجتناب کنید. هم‌چنین اگر گوشت هندوانه خشک و رنگ پریده به نظر می‌رسید یا از دانه‌های جدا شده بود، از انتخاب آن خودداری کنید.

 

هندوانه کال را می شود از ساقه شان تشخیص داد. اگر ساقه هندوانه هنوز به آن چسبیده، یعنی هندوانه نرسیده بوده و آن را به زور کنده اند. هندوانه زیادی رسیده هم پوک می شود. اگر با روش صدا و ضربه زدن حال می کنید، بدانید که هندوانه پوک صدای خفه ای می دهد. اگر هم فیزیک تجربی تان خوب است، ببینید وزن هندوانه به اش می آید یا نه. اگر کمتر از آن چیزی هست که به نظر می رسد، یعنی پوک است.

 

روش نگهداری هندوانه

 

هندوانه کامل و قاچ نشده را قبل از آن که استفاده شود، می‌توان یک هفته در یخچال نگهداری کرد. به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از کوفتگی و له شدن هندوانه آن را با احتیاط حمل کنید.

 

هرگز هندوانه را در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد (40 درجه فارنهایت) نگهداری نکنید، چون این کار می‌تواند باعث سرمازدگی و صدمه به هندوانه شود.

اگر مایل به رسیدن هندوانه پس از خرید هستید، آن را چند روز در دمای اتاق نگهداری کنید. با این کار کمی به رسیده شدن هندوانه کمک خواهد شد، البته نه زیاد. واقعیت این است که زمانی که هندوانه خیلی زود برداشت شود، هرگز به طور کامل نخواهد رسید.

اگر بلافاصله هندوانه را نمی‌خواهید استفاده کنید، هندوانه‌های برش خورده را در یک ظرف دربسته گذاشته و در یخچال بگذارید. به این صورت بین 3 تا 4 روز می‌توانید در یخچال نگه دارید.

 

انواع هندوانه

هندوانه های بیضی: سبز کمرنگند اما به آن می گویند هندوانه سفید. به نام هندوانه مشهدی هم شناخته می شوند. هر چه رنگش روشن تر باشد و به سفیدی بزند، شیرین تر و رسیده تر است.

هندوانه چیتی: گرد است و راه راه. مزه اش فرق زیادی با بیضی ها ندارد.

هندوانه محبوبی: گرد است و تک رنگ، به رنگ سبز تیره. معمولاً گلخانه ای تولید می شود و طعم درست و درمانی ندارد. بیشتر به خاطر تخمه های درشتش کشت می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ