یلدایی ترین ماسک صورت های جوان کننده

faateme1366
هندوانه میوه ای است بسیار خوش خوراک و پر طرفدار که در این روزها به دلیل نزدیک شدن به شب یلدا اسم آن را زیاد می شنویم. از طرز تزیین گرفته تا خواص. اما در این مطلب برای شما ماسک های عالی ای که می توانید با هندوانه برای صورت خود تهیه کنید را آورده ایم که به شدت برای پوست موثرند. با ما همراه باشید.

خواص هندوانه و سلامت  پوست

هندوانه سرشار از خواص ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن ۲ تا ۳ تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود. دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌ تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.

در هندوانه آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن وجود دارد، بنابراین می‌تواند با تمام نشانه‌های پیری مبارزه کند. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد‌اکسیدانی قوی‌ای دارد. این آنتی‌اکسیدان رادیکال‌های آزاد را خنثی نموده و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می‌دهد. خطوط ظریف روی پوست، چروک‌ها، لک‌های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال‌های آزاد هستند.

کاهش منافذ پوست با هندوانه

ویتامین A به چند دلیل یکی از مهم ترین ویتامین هاست . از یک طرف در سلامت استخوان ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق العاده ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد . هندوانه که منبع ویتامین A است , میتواند چربی های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد .

ماسک هندوانه برای رفع لکه های پوستی

آب هندوانه را گرفته و سپس روی پوست برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک باعث می شود تا لکه های پوستی از بین رفته و کم رنگ تر شود.

ماسک هندوانه برای پاک سازی صورت

دو فنجان هندوانه را داخل کاسه ریخته با استفاده از چنگال آن را له کنید. دراز کشیده و آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. به صورت حرکات دورانی به آرامی سراسر پوست را با آن تمیز کنید. اسیدهای طبیعی میوه هندوانه همچنین قادر به لایه برداری هستند. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک مخصوص پوست حساس

این ماسک می تواند حسابی پوست صورت شما را خنک کند و اگر آن را روی پوست آفتاب زده یا حساس بگذارید، نتیجه خوبی می گیرید.

یک تکه هندوانه، یک تکه سیب زمینی، یک تکه خیار، نخود آبگوشتی:3 قاشق غذاخوری پخته ، روغن بادام شیرین :یک قاشق چای خوری ، خامه:یک قاشق غذاخوری نیاز داریم.

تمام مواد را در مخلوط کن ریخته تا خوب مخلوط شود. سپس 10 دقیقه روی پوست بگذارید. بعد با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید در هفته 3 الی 4 بار استفاده کنید. نخود پخته در این ماسک می تواند پوست شما را به خوبی تغذیه کند.

ماسک هندوانه برای رطوبت پوست

۱/۲ فنجان هندوانه (بدون هسته)

۱/۴ فنجان انبه

۱/۲ فنجان موز

۲ قاشق چای خوری شیر خالص (چربی یا آب آن گرفته نشده باشد)

برای تهیه ماسک هندوانه تمام مواد بالا را در کاسه تمیزی ریخته و با چنگال حسابی ترکیب کنید. باید ماده خمیری شکل بدست بیاید. اگر دوست داشتید میتوانید از مخلوط کن استفاده کنید. ولی نباید ان ها را زیادی هم بزنید تا مایعی روان شود. این نکته را یاد آوری میکنیم که اگر خمیر تان غلیظ و سفت شد می توانید شیرش را بیشتر کنید و اگر خیلی رقیق و شل بود می توانید موز به آن اضافه بکنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک هندوانه برای سفت کردن پوست

هندوانه به‌طور طبیعی کمی پوست را سفت می‌کند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. ‌برای پوست‌های خشک می‌توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط کنید، البته استفاده تنها از آن نیز مفید است کافی است سر گوش‌پاکنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته‌شده خود بمالید. آب هندوانه باقیمانده مواد شوینده را از روی پوست پاک و به فرایند پوسته‌ریزی نیز کمک می‌کند تا پوست هم تازه شود و هم سفت. البته پالپ‌های هندوانه را نیز می‌توانید به‌عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک هندوانه برای بعد از اصلاح

اگر بعد از اصلاح پوست خنک شود هم التهاب زود‌تر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. کافی است یک چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) را با یک تکه خیار و یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست) و یک قاشق غذاخوری جوانه ماش و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط‌کن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آبکشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند به جای ماست از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب کردن پوست) به‌صورت بمالند. همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به‌صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده کنید. استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد. البته این ماسک برای پوست‌های جوشدار بسیار مناسب است.

ماسک هندوانه برای شفافیت پوست

این ماسک را به کسانی پیشنهاد می کنیم، اولا پوستی معمولی یا حساس دارند و دوم این که احساس می کنند، پوست شان طراوت و تازگی خود را از دست داده و به دنبال راه حلی برای شفاف کردن پوست شان هستند.

بادام:به مقدار کم

شیر:نصف فنجان

آب هندوانه :نصف فنجان

روش تهیه:

تعدادی بادام را در شیر خیس کرده و یک شب آن را در یخچال بگذارید. سپس آن را رنده کرده و به شکل خمیر درآورید. یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را در آن ریخته تا جایی که مخلوط شما حالت چسبی شکل پیدا کند، این مخلوط را حدود 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. بادام هم پوست شما را تغذیه می کند و هم با لایه برداری مختصری، سلول های مرده را از بین می برد و باعث نوسازی پوست می شود. شیر نیز به عنوان یک پاک کننده، حسابی پوست تان را تمیز می کند و در نهایت هندوانه پوست را آبرسانی کرده و لیکوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن کرده و باعث درخشندگی و طراوت آن می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ