6 منبع شگفت انگیز نمک که از آن خبر ندارید

همه ی ما می دانیم که نمک برای سلامتی ما مضر است و مصرف بیش از اندازه نمک باعث بسیاری از بیماری ها و تشدید علائم آن ها می شود. به همین دلیل باید در مورد میزان مصرف آن دقت لازم را داشته باشیم

همه ی ما می دانیم که نمک برای سلامتی ما مضر است و مصرف بیش از اندازه نمک باعث بسیاری از بیماری ها و تشدید علائم آن ها می شود. به همین دلیل باید در مورد میزان مصرف آن دقت لازم را داشته باشیم البته در طول روز ممکن است نمک را فقط از طریق خالی کردن نمکدان در غذای خود مصرف نکنید. این نمک ممکن است از راه هایی وارد مصرف روزانه شما شود که اصلاً از آن خبر نداشته باشید و حتی از افزایش آن در بدنتان شگفت زده شوید. اطلاعات مهمی در مورد نمک پنهان در غذاهای روزانه وجود دارد که برای کنترل میزان نمک رژیم غذایی خود، باید در مورد آن ها بیشتر بدانید تا بتوانید میزان نمک خوراکی خود را کنترل کنید. فراموش نکنید کنترل نمک خوراکی تاثیر زیادی در سلامت عمومی بدن دارد. افزایش میزان نمک مصرفی باعث افزایش فشار خون، سکته مغزی و بسیاری از بیماری های مرتبط با آن می شود. در اینجا ما تعدادی از را ه های ورود نمک به رژیم غذایی تان و افزایش ریسک بیماری را نام برده ایم که از این به بعد توجه بیشتری به نوع مواد مصرفی غذایی خود داشته باشید.

1  صرف نان روزانه

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، نان و نان های فانتزی به عنوان یک منبع غذایی پر سدیم هستند. به طور متوسط هر نان حاوی 100 تا 200 میلی گرم نمک است. نمک این نوع ماده غذایی تقریباً شبیه مقدار نمکی است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد؛ اما مشکل در کل میزان نمکی است که ما در هر روز مصرف می کنیم و با توجه به مصرف روزانه نان میزان نمک مصرفی را نیز باید رعایت کنیم.

2.  مصرف ساندویچ های سرد

به عنوان مثال غذاهای به ظاهر “سالم” ساندویچ ها و برش های سرد سینه مرغ شامل مقدار زیادی نمک هستند. به چندین دلیل نمک به عنوان یک ماده نگهدارنده استفاده می شود. نمک به منظور افزودن طعم و بهبود ظاهر و رنگ گوشت به این مواد غذایی افزوده می شود تا مشتری پسند تر باشد. بنابراین مصرف خود را  از این مواد غذایی محدود کنید و محصولات کم نمک را انتخاب کنید تا سلامت کلی بدن خود را حفظ کنید.

3.  خوردن پیتزا

برای اکثر ما، شکی در مورد خوردن آن وجود ندارد؛ ما پیتزا را دوست داریم و بسیاری از ما آن را به طور منظم به عنوان وعده های مختلف غذایی می خوریم. با این حال، بسته به نوع پیتزا، خمیرآن، پنیر و دیگر مواد مصرفی در آن، یک تکه پیتزا می تواند حاوی 875 میلی گرم یا بیشتر نمک باشد. پس شاید بهتر باشد پیتزا را خودتان در خانه و با استفاده از مواد کم نمک تهیه کنید. از روکش نازک پنیز پیتزا استفاده کنید و مواد های گیاهی مانند سبزیجات را برای تهیه ی یک پیتزای سالم به کار ببرید تا از ضررهای آن کم کنید و میزان نمک خوراکی تان را نیز تحت کنترل داشته باشید.

4.  مرغ سوخاری فرآوری شده

سطح نمک در مرغ، بوقلمون و دیگر محصولات گوشتی که به صورت بسته بندی شده در یک کارخانه فرآوری یا بسته بندی شده اند زیاد است و به میزان، قابل ملاحظه ای درصد آن ها متفاوت است. بسیاری از محصولات مرغداری یک راه حل برای نگه داشتن گوشت در طول پخت و پز و بهبود طعم آن دارند؛ قطعات و بسته های فرآوری شده اغلب با نمک زیاد تولید و نگهداری می شوند که شما با مصرف آن ها این میزان نمک اضافی را مستقیما وارد جریان خون خود می کنید.

5.  سوپ

سوپ های کنسرو شده ممکن است به عنوان یک غذای راحت و سالم ظاهر شوند. اما بیشتر آنها دارای نمک بالایی هستند حتی تا 960 میلی گرم در هر وعده غذایی! پس برای انتخاب مواد سالم تر برچسب ها را با دقت بخوانید و نمونه های سالم با کاهش نمک را انتخاب کنید. سوپ هایی که از نمک دریایی درست شده اند ممکن است نمک کمتری داشته باشند. در هر صورت بهتر است سوپ خود را خودتان درست کنید.

6.  لقمه ها و میان وعده ها

نان و رول، برش های سرد پنیر… همه حاوی نمک هستند. اگر همه آنها را کنار هم بگذارید و ساندویچ خود را با یک کاسه سوپ، و یک کم سالاد با سس جفت کنید؛ به راحتی بیش از توصیه روزانه در یک وعده غذایی نمک مصرف کرده اید. پس شاید بهتر باشد بیشتر مراقب نمک های خوراکی خود باشید.

برگردان: عرب زاده

5 نشانه عجیب مصرف زیاد نمک+ راه حل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ