کاهش وزن با هیپنوتیزم

در اکثر مردم جهان اضافه ‌وزن و چاقی مشاهده می شود و روزبه‌روز به تعداد آن ها اضافه می شود. اگر شما نیز از اضافه‌وزن رنج میبرید و با تلاش های بسیار باز هم موفق به کاهش وزن نشده اید بهتر است برای کنترل وزنتان دست به کار شوید اگر با روش هایی که در پیش گرفته بودید بازهم به نتیجه ای دست نیافتید .

 احساس گرسنگی شمار را آزار میدهد و یا احساس می‌کنید اشتهایی افراطی و غیرقابل کنترل دارید .برخی مواقع تا جایی که می توانید و جادارید می خورید یا در زمان های تنهایی احساس گرسنگی بیشتری می کنید و حرص و ولع بیشتری هم برای خوردن غذا دارید. برخی مواقع آنقدر سریع غذا می‌خورید که زمانی برای جویدن غذا پیدا نمی کنید. وقتی که استرس دارید از همیشه بیشتر غذا میخورید. از خودتان پرسیده اید که چرا افرادی که رژیم های سخت و طاقت فرسایی میگیرند پس از چند ماه دوباره به وزن قبل باز میگردند.غالبا اکثر کسانی که ازرژیم غذایی برای کم کردن وزن خود استفاده می کنند با شکست مواجه می شوند.

 

احساس گرسنگی همانند دیگر رفتارها و نیازهای بدن همواره با ماست وضرورت زیادی برای سلامتی ما داردکه شامل نوشیدن و غذاخوردن می شود. غذاخوردن نسبت به نوشیدن از اهمیت بیشتری برخوردار است. تشنگی باعث مصرف مایعات شده و خواب‌آلودگی، موجب خوابیدن ما می شود ولی گرسنگی با این دو حالت متفاوت است و تنوع زیادی دارد وقتی احساس گرسنگی می کنیم  بین غذاهای مختلف یکی را بر می گزینیم. تشنگی و خواب آلودگی اهداف مشخص و ثابتی دارند اما علیرغم احساس سیری به دلیل تنوعی که دارد ما را ترغیب به خوردن بیشتر میکند.

اکثر مواقع در زمینه غذاخوردن زیاده روی میکنیم و بیشتر از نیاز بدنمان میخوریم. هرچند برخی افراد به دلیل ابتلا به بی اشتهایی عصبی، از لاغری قابل توجهی رنح میبرند. مهمترین عامل بیماری های امروزی چاقی و اضافه وزن است که تهدیدی برای سلامت جامعه ما به شمار می رود.عاملی برای ابتلا به امراض قندی، قلبی و عروقی، اختلالات مربوط به فشار خون انواع ،مشکلات تنفسی، آپنه خواب، امراض سرطانی، مشکلات مفصلی می باشد.

به همین دلیل به  مادر بیماری‌ها مشهور است. افراد چاق در صورتی که اراده کنند تنها با کاهش ده درصدی از وزنشان می توانند بیماری خود را برطرف کرده و سلامت جسمی خود را بهبود ببخشند. پس از کاهش وزن احساس بهتری به این افراد دست خواهد داد و از عوارض جانبی اضافه وزن نیز درامان میمانند.

 

وزن بدن با  تجمیع انرژی ناشی از مواد غذایی و انرژی ناشی از  سوخت‌وساز ان ها با فعالیت بدنی ایجاد نمی شود تنظیم وزن به عوامل مختلفی بستگی دارد. چاقی و اضافه وزن به عوامل مختلفی مانندعوامل ژنتیکی،تغذیه ای، فیزیکی، روحی و مرتبط است طبق تحقیقات متخصصین خانواده هایی که والدین متناسبی دارندفقط ده درصد از فرزندان چاق خواهند شد وقتی یکی از والدین چاق باشد چهل درصد فرزندان اضافه وزن خواهند داشت و اگر پدر و مادر چاق باشند تا هفتاد درصد ممکن است فرزندان از چاقی رنج ببرند. بهتر است بدانید استعداد ژنتیکی در این زمینه نقش مهمی ایفا میکند. در نتیجه با سبک زندگی سالم و بهبود سلامت روان می توانیم   وزن و اندام متناسبی داشته باشید.

 

کسانی که از چاقی رنج میبرند در مواقع پر استرس غذای بیشتری میل میکنند.. این نوع پرخوری از کنترل آن ها خارج است و احساس گرسنگی در این افراد باعث اضافه وزن بیشتر آن ها خواهد شد. از جمله راهکارهای جدید در این زمینه می توانیم به حفظ آرامش و کنترل هیجان برای رسیدن به کاهش وزن اشاره کنیم. اکثر رژیم‌های غذایی به شما در کاهش وزنتان کمک خواهند کرد و تنها زمانی سودمند خواهند بود که تنها بر تغذیه تکیه نداشته باشند! باید روی تغییر سبک زندگی تمرکز کرده و اعتمادبه ‌نفس افراد چاق را تقویت کنند تا به وی در شناخت نیازهای واقعی بدنش برای سلامتی توانایی بیشتری پیدا کند.

برای پیشگیری از چاقی و درمان آن،  خوردن از اهمیت زیادی برخوردار است وگرسنگی معنایی ندارد. متأسفانه اکثر کسانی که از رژیم لاغری پیروی میکنند پس از مدتی با بازگشت وزن خود مواجه شده و نمی توانند کاهش وزن خود را کنترل و مدیریت کنند. همین بالا رفتن و پایین آمدن وزن می تواند عاملی برای آسیب به سلامتی این افراد باشد. حتی تهدیدی بیشتر از افزایش وزن نیز برای این افراد دربر خواهد داشت .

در هیپوتالاموس، محلی وظیفه کنترل وزن بدن را برعهده دارد. که مانند ترموستات در یخچال برای بدن کار میکند این منطقه همانند ترموستات وظیفه مدیریت حس‌های گرسنگی و سیری و افزایش یا کاهش سوخت‌وساز بدن را بعهده دارد. این ناحیه در مغز افراد چاق، دچار اختلال شده و نیاز به تنظیم دارد. به طور کلی هیپوتالاموس افراد چاق وزنِی را تایید میکند که نمی تواند ایده‌آل باشد بنابراین احساس گرسنگی این افراد غیرقابل کنترل و نرمال نبوده و باعث اختلال در سوخت‌وسازِ بدنشان خواهد شد و این افراد با کم خوری نیز به اضافه وزن دچار می شوند.

امروزه هیپنوتیزم روی تنظیم وزن می تواند تاثیر بگذارد،مغز  از این طریق برای وزن رسیدن به ایده‌آل برنامه‌ریزی شده و با  کنترل اشتها و تنظیم متابولیسم اندامی ایده آل به دست آورد نیروی ناخودآگاه برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده ال، مدیریت امور را به دست میگیرد و برای رسیدن به این  هدف جدید برنامه ویژه ای تنظیم میکند. به همین ترتیب عادات خوراکی  و رفتاری افراد در مسیر تغییرات کلی قرار خواهند گرفت و افراد به صورت ناخودآگاه به سمت تحرک و پیروی از رژیم های غذایی کم‌کالری کشش پیدا خواهند کرد.

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

7 بیماری که موجب کاهش وزن می شود!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ