10 گام برای کاهش استرس

امروزه به دلیل مشغله کاری و سرعتی که در کارها وجود دارد اکثر افراد دچار استرس می شوند که می توانند با تکنیک هایی بسیار ساده استرس خود را کم کرده و از فشاری که بر روی افکارشان است کم کند. شما می توانید راه ها و ترفند های زیر را برای کاهش استرس خود به کار ببرید.

 البته به یاد داشته باشید یکی از دلایلی که باعث استرس شما می شود داشتن مشغله زیاد کاری و پرتعداد بودن مسائلی است که در روز با آنها سر و کار دارید. اگر می خواهید به طور اساسی استرس خود را از ریشه کم کنید بهتر است فعالیت های روزمره خود را تا حد زیادی و در حد توان خود کاهش دهید. این امر باعث تمرکز افکارتان و کاهش استرس بر روی ذهن شما می شود که می تواند پیش از اجرای بقیه موارد بهترین راه حل برای کم کردن استرس و افزایش آرامش شما باشد. علاوه بر این کار می توانید راه های زیر را نیز امتحان کنید.

1. در مورد آن صحبت کنید:

احساسات و نگرانی های خود را با یک شریک، عضو خانواده، دوست، همکار، با یک روحانی یا متخصص بهداشت روان به اشتراک بگذارید. هنگامی که احساس تنش می کنید، صحبت کردن می تواند یک آزادی و یک دیدگاه تازه به شما ارائه دهد.

2. سرگرمی داشته باشید:

یک کار ساده مانند کاشت گل در یک جعبه  و یا درست کردن یک طرح چوبی، سرگرمی و یا فعالیتی است که با لذت بردن از آن می تواند یک راه طولانی برای کم کردن فشار استرس باشد. از همین امروز شروع کنید.

3. یوگا را امتحان کنید:

یوگا هزاران سال است که از مزایای سلامتی سخن می گوید. مطالعات نشان می دهد که یوگا هاتا  یک ورزش ملایم است که از موقعیت های بدن و تنفس عمیق استفاده می کند و می تواند به افراد کمک کند تا از شرایط استرس زا بهبود یابند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک خود صحبت کنید.

4. نفس های شدید و عمیق بکشید:

تمرینات تنفسی می تواند به کاهش استرس کمک کند. نفس را به آرامی وارد بینی خود کنید و سپس از دهان به آرامی بیرون برانید، یک کلمه آرامش بخش بگویید، مکثی داشته باشید و سپس این تنفس عمیق را تا 15 بار تکرار کنید. این تمرین را چند بار در روز انجام دهید.

 

5. نه گفتن را یاد بگیرید:

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیاری از مردم احساس می کنند باید تمام نیازها را برآورده کنند. مطمئنا مهم است که بهترین کارها را انجام دهید نه همه ی کارها. به طور مثال در کار کردن(حتی اگر شما شغل خود را دوست داشته باشید) یا بیش از حد نگران زندگی اجتماعی بودن (حتی انجام کارهایی که لذت می برید) می تواند باعث ایجاد استرس شود.

6. تلفن همراه خود را خاموش کنید:

آیا شما احساس می کنید تمام ساعات روز و شب نیاز به ارتباط با دیگران را دارید؟ اگر چنین است، شما باید بدانید که فقط 10 دقیقه از زمان هر روز می تواند چشم انداز ذهنی شما را تازه کند و پاسخ  به استرس بدن باشد. پس این موضوع را فراموش نکنید.

7. غذای سالم:

رژیم سالم می تواند به کاهش استرس کمک کند. حداقل مصرف دو بار میوه و سبزی در روز راه حل مناسبی برای کاهش استرس است. به عنوان مثال، یک موز با ویتامین B6 می تواند به بدن کمک کند که سروتونین تقویت کننده حالت خلق و خو را به دست بیاورد.

8. گردن و شانه هایتان را ماساژ دهید:

چندین بار در روز برای از بین بردن تنش و از بین بردن استرس، این تمرین ملایم را امتحان کنید. سر خود را به طرف خود بکشید و به آرامی آن را رول کنید تکرار 3 تا 5 بار، سپس جهت معکوس. این تمرین را پنج بار تکرار کنید.

9. پیاده روی کنید:

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کنند که 150 دقیقه فعالیت هر روزه برای بهبود سلامت روان بسیار مهم است. این فقط بیش از 20 دقیقه در روز است. فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید و از یک دوست یا اعضای خانواده بخواهید شما را یاری کند.

10. تجسم آرامش:

هر روز حداقل پنج دقیقه از وقت خود را صرف تصور کردن یک صحنه مسالمت آمیز مانند یک ساحل گرم یا یک نقطه آرام در جنگل کنید. با تمرکز بر روی آنچه که شما می بینید، می شنوید، استشمام می کنید، احساس می کنید و یا طعم می کنید، استرس را از خود دور کنید.

برگردان عرب زاده

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

6 بیماری ناشی از استرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ