5 راه مراقبت از پوست در زمستان

با تغییر فصل از گرم به سرد یعنی با ورود به فصل پاییز و زمستان همانطور که به فکر تغییر پوشش خود برای بدنتان هستید مراقب پوست خود نیز باشید.

 

 زیرا پوست در فصل سرما حساس تر و خشک تر می شوند و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. مراقبت از پوست یعنی مراقبت از سلامتی بدن شما زیرا پوست اولین سطح دفاعی بدن در برابر میکروب هاست. سالم ماندن آن برابر است با سالم ماندن شما و حفظ سلامتی کلی بدن شما.

شاید به شما گفته شود که پوست مردان با پوست زنان متفاوت است. (مثلا ضخیم تر، البته نه از نظر فیزیکی و نه لزوما شکل ناپذیر و حاوی غدد چربی بیشتر). شاید یک دوست نیز تا به حال به شما توصیه کرده باشد که از پوست خود مراقبت کنید و با این کار در حفظ سلامت خود کوشا باشید. این کار در زمستان و با توجه به ورد فصل سرد و خشک و وجود بادهای بیشتر و رطوبت کمتر مهم تر می شود. شاید سوال کنید که از کجا شروع کنم؟

برای راحتی بیشتر شما و دقت نظر بیشتر روی مراقبت از پوستتان در زیر پنج راهنمایی مراقبت از پوست آورده شده است که برای داشتن پوستی لطیف تر و مرطوب تر بهتر است به این نکات توجه بیشتری داشته باشید.

 

1. بیش از حد انعطاف پذیر نیست:

به نظر می رسد که مردان تمایل دارند بیش از حد به پوست خود ضربه بزنند. اصلاح کردن، لایه برداری از پوست را انجام می دهد. شما با این کار لایه ای از سلول های پوست مرده را که از پوست شما محافظت می کنند را از بین می برید. پوست مرده برای بدن مفید است؛ چون رطوبت را در پوست نگهداری می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند. اگر قصد اصلاح کردن را دارید از یک روغن قبل از اصلاح، برای محافظت در برابر خشکی پوست استفاده کنید. (با عطر سدر و عطر ترنج). از ریش تراش استفاده کنید. اما بر روی آن مرطوب کننده مورد علاقه خود را استفاده کنید. (سعی کنید از کرم های مرطوب کننده ی بدون چربی استفاده کنید.)

 

2. وسایل تمیز کننده را پاک کنید:

سعی کنید دو بار در روز پوست خود را پاک کنید. اما در تمیز کردن وسایلی که پوست شما را لمس می کنند، دقت داشته باشید. به عنوان مثال، هر بار که شما از یک برس بر روی پوست خود استفاده می کنید، روغن ها و سلول های مرده پوست را برمی دارید، اگر هر بار که از آن استفاده می کنید، آن را با الکل تمیز نکنید، این می تواند تبدیل به یک محل عفونی شود که باعث عفونت های پوستی می شود.

اگر حساس هستید می توانید از وسایل و لباس های یکبار مصرف استفاده کنید. همه اشیاء فلزی هنگامی که تمیز کردن مو و پوست را انجام می دهند، از طریق اکسیداسیون و شستن دچار زنگ زدگی می شوند و می توانند به پوست آسیب برسانند.

 

3. به جای خورشید سایه را انتخاب کنید:

اگرچه خورشید به طور قابل توجهی در زمستان زودتر غروب می کند، کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید. متخصان پوست و مو می گویند اشعه های UV حتی در هوای ابری یا بارانی نیز وجود دارد. اکثر مردان به طور مرتب لباس های بلند وکرم های ضد آفتاب را فراموش می کنند. کرم های ضد آفتاب با SPF  مناسب را حتما به کار بگیرید.

 

4. کرم مرطوب کننده را همیشه در خانه داشته باشید:

فروشندگان محلی ممکن است سعی کنند راه های مراقبت پوستی پیچیده را به شما عرضه کنند. اما متخصصان توصیه می کنند که خریداری یک مرطوب کننده راه حل بهتری برای رفع مشکل می باشد. آن ها اعتقاد دارند پوست بزرگترین عضو بدن است، بنابراین به محیط زیست ما واکنش نشان می دهد، حتی با افزودن 5 درصد رطوبت بیشتر به جایی که شما زندگی می کنید می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. احساس نکنید که مرطوب کننده گران قیمت فقط می تواند به کار بیاید. نه، پیشنهاد می شود یک حوله مرطوب روی رادیاتور قرار دهید و از آن روی پوست استفاده کنید.

 

5. تمیز کردن عرق:

جنبش و فعالیت سلامتی بدن را تضمین می کند. اما عرق حاصل از فعالیت می تواند فرد را اذیت کند. پس از یک تمرین، شما باید هر چه زودتر عرق ایجاد شده روی پوست را تمیز کنید. چون عرق نمک بدن را خارج می کند و در بسیاری موارد بثورات ناشی از عرق نادیده گرفته می شود. مردم فکر می کنند فقط خشک کردن پوست را تمیز می کند در صورتی که وقتی نمک روی پوست باشد و آن را خشک کنید تحریک می شود، پس بهتر است قبل از رفتن به رختخواب به حمام بروید.

 

برگردان عرب زاده

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

روش‌های زیبا و جوان‌سازی پوست صورت آقایان مراقبت از پوست به اندازه …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ