امواج اولتراسونیک چیست و کاربرد آن چگونه است؟

امواج اولتراسونیک به مقداری از امواج مکانیکی نامیده می­شود که فرکانس نوسانش فراتر ازمحدوده شنوایی می باشد. دستگاه تناسب اندام و لاغری اولتراسونیک توسط این دستگاه در فرکانس 40000 هرتز با سرعت باعث لرزش سلولهای چربی خواهد شد.

امواج اولتراسونیک به مقداری از امواج مکانیکی نامیده می­شود که فرکانس نوسانش فراتر ازمحدوده شنوایی می باشد. دستگاه تناسب اندام و لاغری اولتراسونیک توسط این دستگاه در فرکانس 40000 هرتز با سرعت باعث لرزش سلولهای چربی خواهد شد.

امواج ماورای صوت  راهی برای حذف چربی های اضافی

روش اولتراسونیک موجب از بین بردن دائمی چربی های موضعی می شود و در نواحی مختلف بدن استفاده دارد. با استفاده از امواج ماورای صوت می توان زنان  و مردان چربی های اضافی پهلو، شکم، پشت، ران، غبغب، سینه آقایان و … را بیرون آورد.

بزرگ شدن سینه در مردان با کمک این روش به صورت دائمی قابل درمان خواهد بود. این روش بهترین راه درمان سلولیت به شمار می رود.انجام آن به روش سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن ندارد. افزایش بافت چربی زیر پوست بدن ما به صورت یک منبع برای ذخیره انرژی می باشد. این بافت چربی در کنار تامین انرژی برای بدن در زمان های ضروری درجه حرارت بدن را هم تنظیم می کند.

این بافت دائما در حال تجزیه و تبدیل شدن به انرژی بوده و متابولیسم بدن را در حد نرمال نگه می دارد. محل جمع شدن چربی در مردان و زنان از نظر ژنتیک فرق دارد. در کسانی که اضافه وزن دارند، چربی های اضافی در نواحی مختفل بدن و حتی داخل حفره شکم هم ذخیره می شود در نتیجه این چربی های اضافی موجب بروز امراض قلبی-عروقی، امراض قندی و … می شوند.

لیپوساکشن روشی است که با کمک آن بافت چربی که به صورت موضعی در یک مکان جمع می شود، خارج خواهد شد. در این شرایط نیازی نیست افراد لزوما چاق باشند، بلکه با یک وزن مناسب هم امکان افزایش بافت چربی در یک محل از بدن نیز  وجود دارد. چربی که با کمک رژیم درمانی و فعالیت ورزشی هم برطرف نشده و باعث افزایش سایز پیراهن می شود، در این دسته قرار می گیرد.

رژیم درمانی, برای کاهش بزرگی سینه در مردان

روش اولتراسونیک برای خلاصی به صورت دائمی از شر چربی های موضعی بدن استفاده می شود..

روش کلی  اولتراسونیک برای تناسب اندام

در روش اولتراسونیک دستگاه در فرکانس 40000 هرتز موجب لرزش سلولهای چربی خواهد شد و این پدیده باعث تشکیل حباب های هوا در درون و بیرون  سلول می شود .زمان ترکیدن این حباب ها  فشاری تقریبا 200 بار ایجاد خواهد شد.

و این امر باعث فشرده شدن سلول از بیرون می شود و در درون سلول این حباب ها موجب شکاف غشا سلول می گردد تا حدی که تری گلیسرید را به گلیسرین و اسیدهای چرب ازاد تجزیه می شود

از سوی دیگر اگر حرکت نسبی با مشخصات بالا در دو سطح جامد ایجاد شود افزایش دما موجب جوش خوردن دو سطح می شود.

خلاصی از چربی های اضافی

غالبا برای همه آقایان و خانم های هیجده سال به بالا لیپوساکشن اولتراسونیک بلامانع بوده و  حتی در برخی موارد می توان برای رده سنی نوجوان هم کاربرد دارد. گرچه بیماران باید با پزشک پیش از انجام عمل در مورد پیشینه خود برای ابتلا به  کلیه بیماری ها و یا مصرف داروهای مختلف مشورت کند و پزشک خود را در جریان وضعیت جسمانی خود قرار دهد.

ولی به صورت  کلی کسانی  که با نظر پزشک، روش اولتراسونیک را برای خلاصی از دردسر چربی های اضافه بر می گزینند باید استفاده از داروهایی مانند اسپیرین، ویتامینای وانواع  مسکن ها را از 2 هفته پیش پرهیز کنند.

در مورد کسانی که سیگاری هستند هم توصیه می گردد، از 2 هفته قبل سیگار نکشند. تحقیقات ثابت کرده که مبتلایان به امراض قندی هم می توانند از این کار استفاده کنند و حتی نیاز روزمره ان ها به انسولین پس از لیپوساکشن کمتر خواهد شد.

فرق بین اولتراسونیک و روش های لیپوساکشن

اولتراسونیک کویتیشن نوعی روش بدون نیاز به عمل جراحی، درد و یا خونریزی است. مهمترین فرق میان درمان با اولتراسونیک و لیپوساکشن لیزری در نحوه از بین بردن چربی است.

اولتراسونیک از حرارت برای حمله به سلول های چربی کمک می گیرد. اولتراسونیک برای نواحی بزرگتر مناسب تر است و لیپوساکشن لیزری برای نواحی کوچکتر. اکثر مراجعین، از لیپوساکشن برای حساسیت زیاد به لیزر ناراضی می باشند. به این خاطر لیزر برای نواحی کوچک بهتر است.

نتایج  استفاده از اولتراسونیک را چه موقع مشاهده می کنید

در اکثر موارد نتایج به صورت کامل واضح و سریع مشاهده می شوند. لیپوساکشن وجب بروز تورم می شود که اثرات واقعی جراحی را آشکار نمیسازد. در روش اولتراسونیک  تورم مختصری ایجاد میگردد بنابراین نتایج کاملاً واضح خواهند بود. اگر شما نیز دچار تورم شده اید یک تا سه ماه دیگر نتایج را می بینید.

 

دستگاه کویتیشن و کاربرد آن در لاغری موضعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ