لاغری با طب سنتی

رسیدن به اندام ایده آل برای برخی افراد غیرممکن به نظر میرسد. چون کم کردن وزن و آب کردن چربی به اراده و اعتماد به نفس نیاز دارد کسانی که ازاضافه وزن رنج میبرند دائما در پی یافتن راههای ساده برای رسیدن به این هدف هستند.

 راهنمایی های موثر طب سنتی کمک زیادی به شما خواهند کرد و می تواند در زمینه کم کردن وزن و رسیدن به اندام ایده آل ، کاهش سایز دور شکم و دیگر نواحی بدن  راه را برای شما هموار سازد.

 

کاهش وزن با کمک طب سنتی 

 

موارد مختلفی در کم شدن وزنتان دخالت دارند، مختلف طب سنتی  از جهات مختلف آن را مورد بررسی قرار داده است، به گونه ای که  در کتاب های قدیمی تا کنونی روش های درمانی مختلفی به علاقه مندان ارائه داده است  طیف گسترده ای  از این داروها را در اختیار مردم قرار داده است. همچنین با استفاده از مکمل های گیاهی طب سنتی و تاثیر چشمگیر آنها در زمینه کم شدن وزن مورد تایید و توجه اطبا و افراد مبتلا به اضافه وزن  قرار گرفته است.

 طب سنتی ایرانی در واقع نوعی مکتب طبی ویژه و خاص است  که بیشتر بر مزاج افراد تاکید دارد و دیدگاه به خصوصی در زمینه چاقی و اضافه وزن دارد. متخصصین طب سنتی  اضافه وزن را نوعی بیماری تلقی میکنند و برای مقابله و مبارزه با آن تاکید بر حفظ و مراقبت از وزن دارند.

 

عوامل تاثیرگذار بر ایجاد اضافه وزن

 

با توجه به یافته های قبلی میدانیم  که هرگونه اضافه وزن و التهاب در بدن منشا سردی دارد، پس مقابله با سردی می تواند باعث درمان چاقی شده و مقابله با خشکی راه درمانی برای افراد لاغر محسوب می شود.

 

علل افزایش رطوبت و تری در بدن

افزایش رطوبت در بدن تنها منشا خوراکی و آشامیدنی ندارد و طیف گسترده ای را شامل می شود یکی از آن ها سبک زندگی  افراد مربوط میشود

خوردن غذاها و فرآورده های دارویی یا موضعی که  رطوبت بالایی دارند.

وقتی در مصرف میوه های تر یا استفاده موضعی از روغن بادام شیرین به بدن زیاده روی کنیم.

حمامی که رطوبت بدن را افزایش دهد همانند حمام نه خیلی گرم؛ چون گرمای  کم موجب بازماندن منافذ پوست و وارد شدن رطوبت به درون بدن خواهد شد.

کم تحرکی ، عدم استفاده از  مواد کاهش دهنده رطوبت مانند مصرف غذاهای خشک، دفع نشدن مواد زاید از بدن، دفع خلط صفرا؛ چون با مزاج خشک، رطوبت کاهش می یابد، خواب کافی.

 

علل بالارفتن خشکی در بدن

برخی عوامل در بالارفتن خشکی بدن تاثیرگذار هستند. این عوامل دقیقا با عوامل  ایجاد کننده تری در بدن  مرتبط هستند، همانند دیگر موارد افزاینده تری مانند خوردن و آشامیدن و سبک زندگی شامل:

کم اشتهایی، استفاده از خوراکی ها وفرآورده های گرم که رطوبت ها را کاهش میدهند به حالت خوراکی یا موضعی، مصرف غذاها یا داروهای  افزایش دهنده خشکی بدن به صورت خوراکی یا موضعی همانند غذاهای خشک و شور و نمک سود شده. خوابیدن در شن یا در معرض آفتاب ، تحرک و فعالیت بدنی زیاد، کم خوابی، انسداد راه های ورود غذا به اعضا، حضور در معرض در هوای بسیار گرم یا سرد، عصبی شدن یا رنجور شدن و افزایش تنش های فکری ، حضور طولانی مدت در حمام و دفع بیش از حد مواد از بدن از طریق  اسهال، استفراغ، ادرار یا تعریق.

توصیه های رژیمی سنتی

از زیاده خوری، همه چیز خوری، ریزه خواری بپرهیزید. از مصرف غذاهای ساده غافل نشوید.

اصول لاغری با کمک سنتی

 

غذا به گونه ای جویده شود در زمان بلعیدن حالت شیرآبه بگیرد؛ به صورت کامل با بزاق دهان ترکیب شود. به خاطر داشته باشید که معده فاقد دندان است

از خوردن خوراکی های چرب و شیرین و بی مزه همانند شیرینی تر، انواع حلوا، شله زرد، دنبه و انواع روغن ها بپرهیزید چون رطوبت را افزایش میدهند.

خوردن نان برشته و نان جو و پرهیز از نان خمیر و برشته نشده

عدم استفاده از مخلفات در کنار غذا؛ هرچند خوردن زیتون شور با غذا مفید است.

مصرف منظم وعده های غذایی باید به صورت برنامه ریزی شده و سر ساعت غذا میل کنید.

غذاهای پرکالری همانند حلواها، گوشت قرمز ، حبوبات به همراه لبنیات، گندم، دانه های روغنی و فرنی را میل نکنید.

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

با رژیم لاغری هفت خورش، معجزه را به چشم‌تان ببینید


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ