14 نکته برای جلوگیری از حملات آسم

تنگی نفس، حس کمبود اکسیژن، خس خس سینه، تنفس بسیار سریع، احساس اضطراب و رنگ پریدگی و عرق کردن از علائم آسم است. آسم یک بیماری التهابی و مزمن راه های هوایی است که این روزها و با آلودگی هوا بسیار شایع است و در موارد حمله های حاد و شدید می تواند برای فرد بیمار کشنده باشد.

 خصوصیات بیماری شامل تنگ شدن راه های هوایی، افزایش واکنش راه های هوایی به محرک های مختلف و قابلیت بازگشت به وضعیت طبیعی (بطورخود به خودی یا با کمک داروها ) است. در زیر چندین راه حل برای جلوگیری از حملات آسم آمده است.

1. استفاده از پوشش ضد حساسیت روی بالش ها و تشک ها:

روکش ها را در آب گرم بشویید تا گرد و غبار از بین برود و از رطوبت هوا برای کاهش رطوبت استفاده کنید و به جلوگیری از ایجاد زمینه های حساسیت در خانه کمک کنید.

2. اجازه ندهید حیوانات خانگی در اتاق خواب یا روی مبلمان قرار بگیرند:

وجود حیوانات خانگی در منزل باعث ایجاد بروز آلرژی و حمله های آسم می شود. موی حیوانات خانگی باعث بروز آلرژی و متعاقباً باعث ایجاد حملات آسم می شود. به ویژه اگر این حیوان خانگی گربه باشد؛ زیرا موی گربه ها بسیار حساسیت زا است و ممکن است به آلرژی شدید، تنگی نفس و حملات آسم تبدیل شود. بهترین راه حل برای دور ماندن از حساسیت های مربوط به حیوانات خانگی، عدم اجازه ورود حیوانات خانگی به اتاق خواب می باشد.

3. فرش ها و اسباب بازی ها را از اتاق خواب ها بیرون ببرید:

اگر نمی توانید آنها را بیرون ببرید و تمیز کنید و یا فرش را بیرون ببرید، حداقل دو بار در هفته با یک پاک کننده مجهز به یک فیلتر هوای مناسب خالی شو آن را تمیز کنید. از پزشکتان سوال کنید که کدام مواد پاک کننده بهترین استفاده را دارند.

4. رطوبت و میزان گازهای موجود در فضای خانه را تنظیم کنید:

برای کاهش گاز در خانه خود، گیاهان خانگی را حذف کنید و با باز کردن یک پنجره یا استفاده از یک فن حمام، حمام را تمیز و خشک نگهداری کنید.

5. از محل هایی که مردم سیگار می کشند دوری کنید:

حتی تنفس دود سیگار و یا بوی دود سیگار بر روی لباس، مبلمان یا پرده نیز می تواند یک حمله آسم را ایجاد کند. در سفر از نبودن دود سیگار در هتل اطمینان پیدا کنید.

6. اجتناب از مواد شوینده قوی و مواد شیمیایی:

بخار پاک کننده های خانگی می تواند باعث آسم شود. از استنشاق بخار غذا در خانه اجتناب کنید.

7. کاهش استرس:

احساسات شدید و نگرانی اغلب علائم آسم را بدتر می کند، بنابراین برای کاهش استرس در زندگی خود اقداماتی را انجام می دهید. از انجام کار هایی که لذت می برید برای آرامش خود استفاده کنید.

8. توجه به کیفیت هوا:

آب و هوای بسیار گرم و مرطوب و کیفیت ضعیف هوا می تواند علائم آسم را برای بسیاری از مردم تشدید کند.

محدودیت فعالیت در فضای باز زمانی که این شرایط وجود داشته باشد یا هشدار آلودگی صادر شده است، ضروری می باشد.

9. ورزش در خانه:

فعالیت فیزیکی حتی برای افراد مبتلا به آسم مهم است. کاهش خطر ابتلا به حملات آسم ناشی از ورزش با کار کردن در داخل در روزهای بسیار سرد و یا بسیار گرم است. با پزشک خود درباره آسم و ورزش صحبت کنید.

10. کنترل آلرژی فصلی:

آلرژی و آسم ارتباط نزدیکی با هم دارند، بنابراین اگر آلرژی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. استفاده از داروها در زمانی که میزان گرده بالا باشد، نیاز است.

11. افراد اطراف شما باید به حملات آسمی آگاه باشند:

این امر برای اعضای خانواده، دوستان، همکاران، معلمان و مربیان مهم است تا بتوانند علائم یک حمله آسم را تشخیص دهند و در صورت بروز این حمله بدانند چه باید بکنند.

12. داروهای آسم را به آسانی در دسترس قرار دهید:

اطمینان حاصل کنید که مربیان مدرسه می دانند که فرزند شما مبتلا به آسم است.

13. با معلمان و مربیان فرزندتان صحبت کنید:

گرد و غبار کلاس می تواند یک حمله آسم را ایجاد کند. بنابراین ممکن است برای فرزندتان مفید باشد تا از کلاس های خاص استفاده کند. معلم تربیت بدنی می توانند اطلاعات مهم در مورد علائم آسم را در طول ورزش به فرزندتان ارائه دهد.

14. همیشه آماده باشید:

محل سکونت را در نزدیکترین محل به بیمارستان، خانه، محل کار و مدرسه فرزندتان انتخاب کنید. هنگامی که شما در حال سفر هستید، نزدیکترین اورژانس را در صورت حمله آسم پیدا کنید.

برگردان عرب زاده

اگر تنگی نفس و آسم دارید؛ حتما این مطلب را بخوانید!

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ