تغییرات بزرگ در رژیم غذایی برای پیشگیری از بیماری قلبی

وقت آن رسیده که برای پیشگیری از بیماری قلبی تغییرات بزرگی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

وقت آن رسیده که برای پیشگیری از بیماری قلبی تغییرات بزرگی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

زمانی که انسان متوجه می‌شود که بیماری قبلی دارد، مجبور است به ناچار تغییرات بزرگی در برنامه غذایی خود انجام دهید اما چطور؟

آیا تغییرات متوسطی مانند کاهش چربی غذاها کافی است؟ یا باید به فکر اقدامات بزرگ‌تری باشید؟

برای این کار باید سوالاتی اساسی از خودتان بپرسید:

1-    دکتر به شما چه گفته است؟

از او بپرسید هدف از رژیم غذایتان چیست؟ آیا باید سطح کلسترول و فشار خون را پایین بیاورید؟ آیا دیابت دارید؟ آیا باید وزن کم کنید؟ سابقه برخی بیماری‌ها در خانواده شما وجود دارد؟

این‌ها چیزهایی است که دکتر شما هنگام مشاوره به شما می‌گوید. او ممکن است شمارا به یک پزشک متخصص تغذیه متصل کند، کسی که با افرادی که بیماری قلبی دارند کار می‌کند.

2-   در حال حاضر چه چیزی می‌خورید؟ انگیزه برای تغییرات

اینکه چقدر باید رژیم غذایتان را عوض کنید بستگی به مواد غذایی دارد که فعلاً مصرف می‌کنید. آیا رژیم غذایی شما سالم است؟ نیاز به بهتر شدن دارد؟

برای مثال: شما یک فنجان قهوه دارید و یک ساندویچ صبحانه و بعد از آن برای ناهار یک فست فود می‌خورید باید بدانید که رژیم غذایی‌تان نیاز به اصلاحات فراوانی دارد.

تغییرات همیشه یک فرایند طولانی است، اگر شما نیاز به تغییرات بزرگ دارید، باید انگیزه لازم برای ثابت ماند در این مسیر را داشته باشید.

بیل کلینتون ریس جمهور سابق آمریکا به خاطر بیماری قلبی رژیم غذایی خود را از کباب، همبرگر، دونات و غذاهای سرخ شده به رژیم‌های گیاهی و روغن‌های بسیار کم تغییر داد.

اگر شما نیز می‌خواهید این کار را انجام دهید شاید برایتان این تغییرات کمی دلهره‌آور باشد، باید تغییرات را کم کم انجام بدهید. مثلاً برای شروع بجای خوردن چیپس، مقداری آجیل را امتحان کنید یا آب را جایگزین نوشابه کنید.

سه تغییر مهم که باید انجام دهید

 خوردن غذاهایی که چربی مصنوعی(روغن کارخانه‌ای) دارند را متوقف کنید: حتی اگر روی بسته بندی یک محصول میزان چربی را  نوشته باشند ممکن است تا نیم گرم چربی مصنوعی داشته باشد. لیست موادی که می‌خورید را برسی کنید مواد هیدروژنه عناصری از چربی ترانس هستند.

 مصرف بیشتر میوه، سبزی‌ها و غلات: سعی کنید غذاهای بدون گوشت را امتحان کنید، یا از توفو و سویا به عنوان جایگزین آن که دارای مقدار فراوانی پروتئین هستند استفاده کنید. شما لازم نیست صرفاً گیاه‌خوار شوید

 محدود کردن غذاهای شور، چرب و شیرین: ما درباره غذاهایی که میزان فراوانی از این مواد را دارند صحبت می‌کنیم.

.

برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی چه بخوریم؟

علت ها و راه های پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ