دلیل اصلی آرتروز مفاصل چیست؟

faateme1366
افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند و زانو درد دارند نمی‌توانند تنها با ورزش سلامت زانوی خود را افزایش دهند و باید در کنار ورزش برای کاهش وزن از رژیم غذایی استفاده کنند.

به نقل از Science daily ، تحقیقاتی در زمینه افزایش سلامت زانو در افراد مبتلا به چاقی مفرط در جلسه سالانه انجمن رادیولوژی آمریکا ارائه شد. طبق این تحقیقات افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند و این مساله باعث تحلیل رفتن زانوی آنها می‌شود باید حتما از رژیم غذایی استفاده کنند و ورزش برای آنها کافی نیست.

چاقی مفرط یکی از دلایل اصلی آرتروز مفاصل است. بیش از یک سوم افراد بالای 60 سال به آرتروز مبتلا هستند و آرتروز زانو یکی از شایع‌ترین انواع این بیماری است. در بیشتر موارد آرتروز زانو فرد مجبور به تعویض زانو می‌شود.

مدیر این تحقیقات در این باره می‌گوید: هنگامی که غضروف زانو از بین می‌رود بیماری قابل درمان نیست بنابراین افرادی که نشانه‌های آرتروز را متوجه می‌شوند باید اقدام به کاهش وزن کنند و این کار با رژیم غذایی قابل انجام است.

تحقیقات در این زمینه  در 96 ماه بر روی افراد مبتلا به چاقی مفرط انجام شده است و بیماران مورد بررسی آرتروز با شدت کم تا متوسط داشتند.

افرادی که در این تحقیقات اقدام به کاهش وزن توسط رژیم غذایی و ورزش کردند نسبت به دیگران در ناحیه زانو شرایط بهتری داشتند. پیش‌تر این تصور وجود داشت که تنها با ورزش می‌توان در افراد در معرض خطر آرتروز وزن را کاهش داد اما مطالعات اخیر نشان داد که رژیم غذایی نقش مهم‌تری در این زمینه  ایفا می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ