بهترین غذاها برای مبارزه با آرتریت

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، می توانند درد ملایم و گاهی شدید مفصلی را تجربه کنند و این امر اغلب بر زندگی روزانه آنها تأثیر می گذارد.

خوشبختانه، برخی از غذاهای فوق العاده ای وجود دارد که می تواند به شما برای مقابله با این نوع درد کمک کند. این غذاهای فوق العاده باعث کاهش استرس اکسیداتیو و یا توانایی بدن برای “مقابله با مواد شیمیایی مضر” می شوند.

مصرف منظم فیبرهای رژیمی خاص، سبزیجات، میوه ها و ادویه جات، و همچنین از بین بردن اجزایی که باعث التهاب و آسیب می شوند، می تواند به بیماران برای مدیریت اثرات آرتروز روماتوئید کمک کند. با قرار دادن پروبیوتیکها در رژیم غذایی نیز می توان پیشرفت و علائم این بیماری را کاهش داد. بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، پس از مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه، باید رژیم غذایی خود را از «رژیم های همه چیزخواری، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن» به «رژیم غذایی مدیترانه ای، گیاهخواری، مواد اولیه یا رژیم های حذف» تغییر دهند. بر اساس یک مطالعه اخیر، برخی از غذاهای فوق العاده ای که برای کمک به مبارزه با علائم آرتریت روماتوئید (RA) میتوانید بخورید، شامل زغال اخته، زنجبیل، چای سبز و روغن زیتون است. دانشمندان به افراد مبتلا توصیه می کنند تا از مواد غذایی ذکر شده در زیر را، در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنند، زیرا آنها می توانند به کاهش بیماری های پیشرفته و مضر اختلالات خود ایمنی کمک کنند.

1- غذاهای ضد التهابی برای کاهش آرتروز

لبنیات، (ماست کشک) – میوه ها ( آلو خشک، گریپ فروت، انگور، زغال اخته، انار، انبه، موز، هلو و سیب) – گیاهان دارویی – حبوبات (لوبیای سویای سیاه، باقلای سیاه) – روغن ( روغن زیتون، روغن ماهی، کپسول روغن دانه گل گاو زبان) – ادویه جات (زنجبیل، زردچوبه) – چای (چای سبز و ریحان) – دانه های کامل و غلات (گندم، برنج، جو، ذرت، چاودار، جودوسر، ارزن، ذرت خوشه ای و بذر قناری).

تشخیص مراحل اولیه آرتریت روماتوئید بسیار دشوار است و در صورت عدم کشف یا تشخیص اشتباه، بیماری در چند سال اول به سرعت می تواند پیشرفت کند. درنتیجه، حمایت از کنترل بیماری از طریق غذا و رژیم غذایی، عوارض جانبی مضر را ایجاد نکرده و نسبتا ارزان و آسان است. پزشکان، فیزیوتراپ ها و متخصصین تغذیه می توانند از این مطالعه برای خلاصه کردن دانش ثابت شده در مورد ارتباط بین غذاهای خاص و آرتریت روماتوئید استفاده کنند. اگر پزشکان نیازهای تغذیه ای و دارویی بیماران خود را تعیین می کنند، می توانند برای بهبود سلامت آنها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

متخصصین پزشکی اغلب برنامه های مختلف رژیم غذایی مانند رژیم مدیترانه ای، گیاهخواری و هفت تا 10 روز، روزه داری را برای آرتریت روماتوئید پیشنهاد می کنند. مطالعه تیم تحقیق تنها ارزیابی دوم رژیم غذایی و غذا در مورد آرتروز است و در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده است. این مطالعه همچنین بر روی گزارش دادن مداخلات غذایی و غذاهای خاصی که اثرات طولانی مدت را ثابت کرده اند، متمرکز شده است. محققان امیدوارند که مطالعه آنها به عنوان مرجعی برای توسعه داروهای جدید، مفید باشد. شرکتهای دارویی ممکن است از این اطلاعات برای فرموله کردن مواد غذایی استفاده کنند. پزشکان همچنین معتقدند که داروهای nutraceuticals* دارای مزیت متمایزتری نسبت به داروهای شیمیائی هستند زیرا آنها عوارض جانبی ندارند، از منابع طبیعی ساخته می شوند و ارزان ترند.

* مواد غذایی حاوی افزودنی های بهداشتی و دارای مزایای دارویی.

با توجه به تحقیقات انجام شده، از آنجا که اجزای رژیم غذایی ممکن است بر اساس جغرافیا و شرایط آب و هوایی متفاوت باشد، بیماران باید به آلرژی ها، نیازهای تغذیه ای و سایر بیماری های مرتبط با مواد غذایی توجه کنند. عموم مردم باید ابتدا قبل از هر برنامه رژیم غذایی یا ترکیبات غذایی تحت پوشش این مطالعه با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و متخصصین تغذیه خود صحبت کنند.

 

 

 

2- سایر مواد غذایی توصیه شده برای مبارزه با آرتریت روماتوئید

ملاس بلکستراپ.*

 *ملاس تیره و چسبناک، محصول جانبی مرحله نهایی استخراج از پردازش قند، به طور عمده در خوراک دام و در تولید صنعتی اسید سیتریک و سرکه استفاده می شود. در حالی که تحقیقات علمی در زمینه اثربخشی ملاس محدود است، اما می تواند به کاهش درد کمک کند، زیرا غنی از ویتامین ها و مواد مغذی مانند منیزیم است. بنیاد آرتروز می گوید: منیزیم به حفظ عملکرد عصب و عضلات و همچنین غضروف مفصلی کمک می کند.

گشنیز: بر طبق یک مطالعه منتشر شده در سم شناسی و بهداشت صنعتی در سپتامبر 2014، جعفری چینی و گشنیز یکی از معدود داروهای طبیعی است که می تواند بر بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید تاثیر بگذارد.

آناناس: ساقه یک آناناس شامل بروملایین، یک آنزیم گوارشی است که می تواند باعث کاهش التهاب در افراد مبتلا به آرتروز و آرتریت روماتوئید شود. اما از آنجا که ساقه آناناس غیر قابل خوردن است، می توانید میزان مصرف بروملایین خود را با مصرف مکمل ها در قالب کپسول یا قرص افزایش دهید.

برگردان: سیما آزادفلاح

چه کسانی آرتریت روماتوئید می گیرند؟ + انواع آن

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ