چهار روش طبیعی برای تسکین سردرد

زندگی این روزهای ما بسیار پر استرس و پر فشار است که اغلب به سردردهای سخت تبدیل می‌شود، مصرف قرص‌های مانند آسپرین نیز در طولانی مدت به خاطر مقاوم شدن بدن بی‌اثر می‌شود.

زندگی این روزهای ما بسیار پر استرس و پر فشار است که اغلب به سردردهای سخت تبدیل می‌شود، مصرف قرص‌های مانند آسپرین نیز در طولانی مدت به خاطر مقاوم شدن بدن بی‌اثر می‌شود.

اگرچه سردرد یک شاخص خوب است و نشان می‌دهد که بدن شما به چیزی احتیاج دارد و نشان می‌دهد که شاید به خوردن آن، کشیدن نفس عمیق یا تغییر در تغذیه است. همچنین امکان دارد شما دچار کمبود ویتامین، مواد مغزی یا حساسیت غذایی شده باشید. علاوه بر آن سردرد ممکن است به علت خستگی، استرس، آلرژی، درد چشم، مصرف الکل، بی‌خوابی، وضعیت دارویی، قند خون هرمون ها، یبوست و…. رخ دهد. ما در ادامه می‌خواهیم چند ماده درمانی طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم می‌تواند سردرد شما را رفع کند.

منیزیم

منیزیم یکی از بهترین درمان‌های سردرد است. اما مراقب باشید زیرا مصرف خودسرانه منیزیم امری خطرناک است. افرادی که از سردردهای شدید رنج می‌برند مانند میگرن اغلب سطح منیزیم بدنشان پایین است و مطالعات نشان داده است مصرف منیزیم در افرادی که میگرن دارند در درمانشان مؤثر است.

بیشتر آب بنوشید

بجای اینکه بعد از هر سردرد سریع به سراغ قرص‌های داخل کمد نروید، بهتر است یک لیوان آب بنوشید. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که نوشیدن مایعات بخصوص آب می‌تواند تأثیر فراوانی روی بیشتر سردردها بگذارد. درواقع خیلی از سردردهای عادی روزانه ما به خاطر کم بود آب بدن است.

موز

موزیک میوه مناسب برای رفع سردرد است. در واقع منیزیم بالای موجود در موز باعث تسکین سردرد می‌شوند.

غذاهای تند و ادویه دار

اگر سردرد شما به خاطر آلرژی فصلی و یا آنفولانزا درد می‌کند بهتر است از غذاهای با ادویه تند استفاده کنید. خوردن غذاهای تند فشار سینوسی را کاهش می‌دهد و همچنین مواد مغذی آن می‌تواند رگ‌های خونی شما را تسکین دهد و به رفع سرگیجه و سردرد شما کمک کند.

ماست

خوردن یک میان وعده سرشار از کلسیم مانند ماست می‌تواند بدن شما را ریلکس کند و سردرد شمارا تسکین دهد. باید بدانید که پایین آمدن کلسیم بدن می‌تواند باعث سردردهای شدید شود. بنا براین سعی کنید به میزان مورد نیاز بدن کلسیم روزانه را دریافت کنید. خوردن ماست و میوه‌هایی مانند توت‌ها برای شروع یک صبح می‌تواند عالی باشد.

بادام

خوردن چند عدد بادام می‌توانید سردرد خود را کاهش دهید. یک میان وعده سرشار از تریپتوفان و اسید آمینه است که به آزاد شدن سروتونین می‌شود که یک احساس خوب در مغز ایجاد می‌کند.

هندوانه

از دست رفتن آب بدن می‌تواند به سرعت باعث سردرد شود، از آنجا که شما نمی‌توانید آب خالی زیادی مصرف کنید بهتر است از میوه‌های پر آب استفاده کنید. بهترین این میوه‌ها برای رساندن آب و قند به بدن، خوردن هندوانه است. بخصوص در تابستان که احتمال گرما زدگی فراوان است مصرف میوه خنکی مثل هندوانه می‌تواند میزان فراوانی آب وارد بدن شما بکند.

قارچ

قارچ‌ها دارای ویتامین B2 هستند که ریبوفلاوین نامیده می‌شود. این ماده مغزی کمک فراوانی به افزایش انرژی سلول‌ها می‌کند. خوردن این ویتامین می‌تواند به کاهش سردردها کمک کند همچنین می‌توانید از کلم بروکلی و اسفناج نیز استفاده کنید. باید بدانید که بسیاری از میگرن‌ها به علت کم بود B2 در بدن رخ می‌دهد.

.

درمان سریع سردرد در 2دقیقه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ