برای وزنه‌برداران انعطاف‌ پذیری نیاز است؟

faateme1366
مهارت، قدرت و تعادل مواردی هستند که باعث موفقیت وزنه‌برداران می‌شوند با این حال انعطاف‌پذیری فاکتوری است که یک قهرمان را از دیگران جدا می‌کند.

انجام حرکات کشش قبل از تمرین و مسابقه ممکن است برای وزنه‌برداران خسته کننده باعث اما این کار می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد یک وزنه‌بردار داشته باشد. انعطاف‌پذیری بالا باعث می‌شود که توانایی حرکتی وزنه‌بردار افزایش یابد.

انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که قسمت‌های مختلف بدن بتوانند با بهترین عملکرد همراه با هم کار کنند. هر چقدر انعطاف‌پذیری وزنه‌بردار بیشتر باشد وزنه بهتری خواهد زد و احتمال آسیب دیدگی در او کمتر می‌شود.

هنگامی که از انعطاف‌پذیری صحبت می‌شود منظور توانایی حرکتی عضلات، تاندون‌ها و مفاصل است. قبل از وزنه زدن باید بدن گرم و انعطاف‌پذیر باشد. زمانی که انعطاف‌پذیری بدن به اندازه کافی باشد نباید فرد در حرکات کوچک مانند لمس کردن انگشت‌های پا مشکل داشته باشد. با این حال یک قهرمان ورزش باید انعطاف‌پذیری بسیار بیشتر از این را داشته باشد.

گرم کردن بدن باعث می‌شود که از کشیده شدن عضلات سرد جلوگیری شود، عضلاتی که گرم نشده باشند به راحتی کشیده نمی‌شوند و تلاش برای کشیدن آن‌ها باعث آسیب دیدگی می‌شود.

محققان در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که انجام حرکات کششی پویا بهتر از حرکات ورزشی ایستا است. برای مثال انجام حرکات اسکات، لانژ، پروانه و غیره برای قبل از وزنه زدن مناسب هستند انعطاف‌پذیری را می‌تواند با روش‌های مختلف مربوط به ریلکسیشن نیز افزایش داد. پیاده‌روی و یوگا از جمله روش‌های موثر هستند. ماساژ نیز باعث می‌شود که انعطاف‌پذیری عضلات افزایش یابد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ