نابودی کبد با این داروها!

faateme1366
فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: یکی از مواردی که افراد را با اختلال کارکرد کبد مواجه می‌کند، مصرف بیش از حد داروها و خصوصا مسکن‌ها است.

مرجان مخترع فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: یکی از مواردی که افراد را با اختلال کارکرد کبد مواجه می‌کند، مصرف بیش از حد داروها است. داروهایی که عمدتاً در این اختلال‌ها نقش دارند، استامینوفن، ژلوفن، بروفن و دیکلوفناک هستند. اینها به عنوان مسکن در افراد استفاده می‌شوند و اختلال کارکرد کبدی را ایجاد می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: داروهای مسکن به سلول‌های کبدی آسیب وارد کرده و مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد می‌کند. بنابراین استفاده بی‌رویه و غیرمنطقی از مسکن‌ها عوارض دارد و حتماً باید با تجویز پزشک انجام شود.

مخترع گفت: کسانی که مجبور هستند، داروهای ضد فشار خون و ضد صرع استفاده کنند، اگر به همراه آن داروی مسکن مصرف شود، به دلیل اختلاط این داروها ممکن است اختلالات کارکرد کبد تشدید شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر این داروها در فردی استفاده شود که زمینه مشکلات کبد، قلب، کلیه و… داشته باشد، عوارض استفاده از مسکن‌ها بیشتر خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ