دویدن، چگونه بدن شما را تغییر می دهد (2)

ناخن های سیاه یک شکایت رایج دیگر در میان دوندگان است. آنها ناشی از خونریزی از زیر ناخن هستند، که معمولا به علت کفش های نامناسب است.

پاهای قوی تر:

 دویدن، به طور مداوم با عضلات پا کار میکند؛ آنها وزن سنگین را تحمل می کنند و بازسازی می شوند، و این باعث افزایش قدرت کلی در پاها می شود. برای فرم گرفتن، تمرینات خود را با سرعت انجام داده و به طور مرتب با وزنه کار کنید.

ناخن های پای سیاه:

 کفش دائما ساییده می شود و یا به پا ضربه می زند و در نهایت انگشتان پا آسیب می بیند. پس از آن زیرناخن، یک لخته خون تشکیل می شود. این مساله را می توان با خرید کفش های بزرگتر درست کرد (حداقل نیم شماره بزرگتر از آنچه که شما به طور معمول می پوشید). ناخن های سیاه هنگامی که ضربات تکراری متوقف می شوند، بهبود می یابند.

افتادگی سینه:

 فقط به دلیل اینکه شما سینه بند نبسته و یا شماره اشتباه را پوشیده اید، رخ می دهد. در طول پیاده روی، سینه های یک زن یک مقدار در هر جهت حرکت می کنند، بالا، پایین، در داخل، و ازکنار. در طی پیاده روی یا دویدن، سینه ها به طور متفاوتی حرکت می کنند ، 51 درصد به بالا و پایین، 27 درصد در داخل و خارج و 22 درصد به سمت کنار یکدیگر است. با استفاده از یک سینه بند ورزشی، به ویژه یک سینه بند کپسولی که کاسه های جداگانه ای دارد، مشکل از بین میرود. شما درهرصورت باید سینه بند ببندید؛ صرفنظر از اندازه کاپ، یک سینه بند ورزشی حدود 50 درصد حرکات پستان را محدود می کند.

استخوان قوی تر:

 تمرینات ضربه مانند و با شدت بالا، مثل دویدن، واقعا تاثیر مثبت بیشتری نسبت به تمرینات مقاومتی، بر روی تراکم معدنی استخوان دارند. دویدن، برخی از نقاط ضعف که تمرینات قدرتی دارند را از بین برده و به نقطه قوت تبدیل میکند ، مثل حفظ سلامت استخوانها .

2- ذهنی و احساسی

با آن که تغییرات روحی و احساسی احتمالا برای همه افراد دیدنی نیست و تنها برای خودتان آشکار است، اما آنها به همان اندازه قابل توجه هستند. احساس بهتر بودن در مورد خودتان و به دست آوردن کیفیت بالاتر خواب، فقط یک چیزهایی است که «پشت صحنه» دوندگان رخ می دهد و فقط خود آنها متوجه می شوند.

خلق و خوی بهبود یافته:

 دویدن، یک تقویت کننده حالت فوری است. تحقیقات نشان می دهد که دویدن، آندورفین تولید می کند که موجب احساس مثبت در بدن می شود. مدت زمان ومیزان شدت دویدن برای رسیدن به خلق بالا، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

اعتماد به نفس بهتر:

 دویدن، اعتماد به نفس را بهبود می بخشد، به ویژه هنگامی که از بیرون، به یک چشم انداز دوست داشتنی، نگاهی انداخته شود. از این رو، بهتر است که در خارج از منزل بدوید تا از یک تردمیل استفاده کنید. دریافت ویتامین D ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می تواند نشانه های افسردگی را از بین ببرد. اما هنوز هم، در مورد آن تردمیل، اگر این تنها چیزی است که در حال حاضر در اختیار شما قرار دارد، به آن نیاز دارید. مهم نیست که سن، جنسیت یا اندازه شما چیست، به سرعت می توانید یک احساس بهتری نسبت به همه چیز پیدا کنید، گویی ثروتمند هستید.

استرس کمتر:

 دویدن، سطح سروتونین مغز را افزایش می دهد. این تثبیت کننده حالت طبیعی باعث می شود که مغز آرام تر شود و مقاومت بیشتری نسبت به استرس داشته باشد. نوراپی نفرین، یک ماده شیمیایی که می تواند چگونگی پاسخ شما را به استرس کنترل کند، تا زمانی که شما در حال حرکت هستید، افزایش می یابد. ورزش منظم حتی می تواند مغز را دوباره فرم دهد، بنابراین دفعه بعد که شما احساس تنش داشتید، برای یک دویدن، به بیرون بروید.

خواب بهتر:

 دویدن، باعث افزایش کیفیت خواب می شود. علاوه بر این، دونده ها تمایل دارند که عادت های خوب خواب را به منظور حفظ سطح عملکرد خود حفظ کنند. این یک چرخه موفقیت است.

ذهن واضح تر:

 دویدن، حافظه را بهبود می بخشد و همچنین افراد را در برابر بیماری زوال عقل و بیماری آلزایمر محافظت می کند، حتی برای افرادی با سابقه خانوادگی آن. مطالعات نشان داده اند که ورزشهای هوازی، مشکلات شناختی مرتبط با سن را محدود می کند. ورزش کردن، به ویژه بین 25 تا 45 سال، مانع بدتر شدن سلامت مغز می شود. این به خصوص از هیپوکامپ، منطقه ای که در ارتباط با یادگیری و حافظه است، محافظت می کند. علاوه بر این، ورزش قلبی عروقی می تواند سلول های جدید مغزی ایجاد کند و عملکرد کلی ذهنی را افزایش دهد، از جمله تصمیم گیری، یادگیری و تفکر بیشتر.

چشم انداز مثبت تر:

 افراد فعال، از جمله دونده ها، بیشتر خوش بین هستند. ورزش در بعضی موارد می تواند به همان اندازه ضد افسردگی موثر باشد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند افرادی که از اضطراب یا افسردگی رنج می برند، زمانی را برای فعالیت بدنی فراهم کنند.

کنترل اعتیاد:

 تغییرات شیوه زندگی سالم، از جمله ورزش، ممکن است به جلوگیری از عود و در نهایت، بهبودی از اعتیاد کمک کند. رفتن به منظور دویدن، می تواند شما را از میل به مصرف دور کند. اگر ساعت بدن شما خراب شده باشد، دویدن، می تواند به تنظیم مجدد آن نیزکمک کند.

برگردان: سیما آزادفلاح


دویدن، چگونه بدن شما را تغییر می دهد (1)

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ