چه غذاهایی میتواند به زنان در دوران قاعدگی انرژی بدهد؟

قاعدگی نشان می دهد که بدن زنانه شما سالم و آماده باروری است. به عنوان یک زن، وبا توجه به چرخه قاعدگی و توانایی حمل نوزاد، بدن شما کاملا متفاوت از بدن مردان است.

 این یک امتیاز است که مردان هرگز تجربه نخواهند کرد. برای رسیدن به سطح مطلوب انرژی ضروری است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. در طول قاعدگی، ممکن است احساس یک فرد تخلیه شده و خالی، غیر اجتماعی و سست را داشته باشید. خبر خوب این است که ادغام غذاهای خاص و مواد مغذی می تواند به جلوگیری از این علائم کمک کند.

چرخه قاعدگی

این فرایند زیبا و در عین حال اغلب ناخوشایند، به طور ماهیانه در یک زن سالم و بارور رخ می دهد. منظم بودن آن نشان می دهد که بدن شما قادر به تولید و رشد جنین است. یک چرخه غایب یا نامنظم نشان می دهد که چیزی اشتباه است، فرقی نمیکند که در نتیجه تغذیه نامناسب، وزن کم بدن، عدم تعادل هورمونی و یا استرس باشد. در ابتدای هر دوره، سطوح استروژن افزایش می یابد و به رحم کمک می کند که رشد کند و ضخیم شود. عدم تعادل سطوح استروژن و پروژسترون می تواند یک چرخه طبیعی را محدود کند و ممکن است تحت تأثیر مصرف غذا و کالری شما قرار گیرد.

با توجه به میزان خونی که در طول قاعدگی از دست میرود، زنان بیشتر از مردان دچار کم خونی می شوند. زمانی که تعداد سلول های قرمز خون کمتر از حد متوسط  و مقدار هموگلوبین پایین تر از حد متوسط است، کم خونی رخ می دهد. هموگلوبین، مولکول انتقال دهنده اکسیژن حاوی آهن در گلبول قرمز خون است. آهن متصل به گردش خون اکسیژن دار است، و در غیاب آهن، عملکرد هموگلوبین و حمل اکسیژن در سراسر بدن شکست می خورد. علائم کم خونی عبارتند از: سستی، ضعف، پوست کمرنگ و حالت تهوع.

 

 زنان روزانه در حدود 18 میلی گرم آهن نیاز دارند، زیرا هر روز از قاعدگی تقریبا 1 میلی گرم آهن از دست می رود. مصرف فولات و ویتامین B-12 برای آزاد کردن گلبول های قرمز و سالم ضروری است. افزایش مصرف روزانه آهن، فولات و ویتامین B-12 به بهبود سطح انرژی کمک می کند.

مواد مغذی اضافی

در طول دوره ماهیانه خود، ممکن است برای مصرف شکر، شکلات و دیگر کربوهیدراتهای تصفیه شده، میل داشته باشید. گرایش شما اغلب به دلیل مواد غذایی اضافی مورد نیاز بدن شما است، که به علت افزایش سطح هورمون و احتمالا افزایش میزان انسولین خواهد بود که می تواند قند خون شما را کاهش دهد، و سبب می شود نیاز شما به منابع قند / کربوهیدرات بیشتر باشد. چربی های سالم بخورید و کربوهیدرات های تصفیه شده و کافئین را مصرف نکنید، که می تواند باعث خستگی شما شود. گرایش به شیرینی می تواند عدم تعادل هورمونی در مورد  میزان بیشتر استروژن در مقایسه با پروژسترون را نشان دهد. ویتامین B-6 همچنین ممکن است به علائم قبل از قاعدگی کمک کند، اما مطالعات بیشتری لازم است.

منابع غذایی

بهترین منابع غذایی از آهن علاوه بر گوشت قرمز، شامل گندم، مواد غذایی پالس، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، غلات غنی شده، میوه های خشک، لوبیای سیاه، تخم مرغ، ملاس سیاه، خرما و دانه کدو تنبل است. . برای افزایش جذب آهن، یک پرتقال یا یک مکمل ویتامین C را در حدود 200 تا 250 میلی گرم، همراه با وعده غذایی خود بخورید. ویتامین B-12 تنها در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود مگر اینکه شما مکمل این ویتامین را مصرف کنید. فولات در بسیاری از منابع غذایی، به ویژه گوشت، ماهی، غلات کامل، سبزیجات دارای برگ سبز، حبوبات و عدس یافت می شود. برای کاهش خستگی، با وعده های غذایی خود، چای، الکل یا کلسیم استفاده نکنید، زیرا این مواد، جذب آهن را مهار می کند.

برگردان: سیما آزادفلاح

دردسرهای پوست و مو در زمان پریود!

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ