7 روغن ضد پیری پوست ( 1 )

هنگامی که صحبت بر سر درمان چین و چروک پوست می شود، گزینه های قابل استفاده به نظر بی پایان می آیند . آیا شما باید یک کرم یا یک ضدآفتاب ضد پیری را انتخاب کنید؟

 چه چیزی در مورد سرم یا ترکیبات ویتامین C یا ژل ها می دانید؟  با این حال، اگر به دنبال درمان های طبیعی هستید، ممکن است با کمک روغن ها سرم ضد پیری خود را بسازید.

روغن های ضروری نمیتوانند چروک ها را از بین ببرند، اما می توانند به دیرتر پیر شدن پوست کمک کنند.

پایه آنتی اکسیدان را انتخاب کنید

شما ممکن است قبلا می دانستید که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مانند انواع توت ها و سبزیجات برگ سبز، می توانند به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک کنند. این به خاطر اثرات آنها بر رادیکال های آزاد است. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند بر روی چروک ها از طریق روغن های ضروری تأثیر بگذارند. آنها با کنترل فعالیت رادیکال آزاد کار می کنند. روغن های ضروری به نوبه خود، می توانند به جلوگیری از اثرات مضر تنش های محیطی روزمره مانند آلودگی هوا، نور خورشید و دود کمک کنند.

1.  رزماری

این گیاه برای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. هنگامی که سخن از سلامت پوست می آید، دفاع طبیعی اکسیداتیو رزماری ممکن است از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

یک مطالعه 2014 نشان می دهد نتایج قابل توجهی در طی هفت روز استفاده از اسانس رزماری در 10 میلی گرم رزماری  به دست آمده است که با افزایش گردش خون و کاهش التهاب کلی، می تواند به پوست شما کمک کند. بیشترین مزایای مربوط به عصاره ی برگ های آن است.

2. لیمو

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی با ویتامین C بالا است. این دارو اغلب در محصولات ضد پیری بدون عوارض یافت می شود. بر اساس یک مطالعه سال 1999، روغن لیمو باعث کاهش آسیب اکسیداتیو به سطح پوست می شود. لیمو علاوه بر پتانسیل ضد پیری، می تواند به محافظت از پوست شما  کمک کرده و از آسیب های خورشید جلوگیری کند.

3. دانه هویج

ریشه این سبزی دارای خواص پنهان در دانه های آن است. به عنوان مثال، بذر هویج در گذشته به عنوان آرامبخش عضلانی و به عنوان یک روش کاهش قند خون استفاده شده است. مطالعه بر روی اثرات موش ها نشان داد که دانه های هویج دارای خواص محافظتی کبدی هستند. نویسندگان یک مطالعه 2012 نیز فعالیت های آنتی اکسیدانی را در  این روغن نشان دادند.

چیزی را انتخاب کنید تا صاف، مرطوب و جوانساز باشد

رطوبت ممکن است یکی از مهمترین مزایای روغن های ضروری باشد. وجود رطوبت و آب به پوست شما کمک می کند. با گذشت زمان، سطح طبیعی رطوبت  پوست شما کاهش می یابد. پس محصولات مرطوب کننده، مانند روغن های ضروری، می توانند کمک کنند و به بهبود کلی پوست کمک کنند. هنگامی که پوست شما دارای تعادل مناسب رطوبت است، پوست در طول زمان صاف است. حفظ رطوبت پوست شما همچنین می تواند باعث افزایش گردش خون سلولی شود. این امر می تواند به کاهش ظاهری چین و چروک کمک کند.

4. گل سرخ

گل های رز یکی از محبوب ترین گل های دنیا هستند. برخی از گونه ها نیز از نظر پزشکی استفاده می شوند. بر اساس یک مطالعه سال 2011، عصاره رزماری دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتری بالقوه است. این عصاره می تواند به خصوص در گردش و بازسازی سلول های پوستی مفید باشد، فرایندی که در پیشگیری از پیری پوست خوشایند است.

روغن رز دارای اثرات ضد التهابی است که به کاهش قرمزی پوست کمک می کند.

5. روغن چوب صندل

روغن چوب صندل به مدت طولانی به عنوان ماده موثر ضد التهاب شناخته شده است و برای بیماری های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان یک روغن ضروری، روغن چوب صندل همچنین دارای خواص مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی است. این روغن کمک می کند رطوبت را در پوست خود نگه دارید. آنها همچنین می توانند به عنوان پرکننده ظاهر چروک ها را کاهش دهند. این روغن می تواند موجب تحرک سلول های پوستی شود که باعث می شود پوست مرطوب تر و بدون سلول های مرده باشد.

6. ژرانیا

عصاره های گیانیم در گذشته به عنوان داروی سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است. به این دلیل که اثرات ضد التهابی طبیعی گیاه ممکن است در درمان سینوزیت و برونشیت مفید باشد. ژرانیا برای تعادل رطوبت بالقوه و بازسازی پوست در افراد مبتلا به آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است.

7. یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ ممکن است یک ماده ناشناس باشد، اما به طور گسترده  در صنعت عطر سازی استفاده می شود. یلانگ ییلنگ همچنین برای خواص ضد پیری استفاده می شود. طبق یک مطالعه در سال 2015  روغن های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان می توانند به نوسازی پوست کمک کنند.

محققان به طور خاص به توانایی یلانگ یلانگ برای کمک به بازسازی آسیب به پروتئین ها و چربی های پوست نگاه می کنند. آنها فعالیت های ضد عفونی کننده رادیکال قابل توجهی را  متوجه شدند. از آنجا که این پتانسیل  در این ماده بیشتر است شرکت های لوازم آرایشی در محصولات ضد پیری خود بیشتر  یلانگ یلانگ را اضافه می کنند.

برگردان عرب زاده

۵ اشتباهی که باعث پیری پوست می‌شوند

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ