11 روغن ضد پیری پوست ( 2 )

اگر به دنبال پوستی سالم و در عین حال زیبا هستید روغن های زیر را فراموش نکنید تا لا اقل دیرتر چین و چروک به سراغتان بیاید و پوست شما کاملا به سمت پیری نرود.

1. هلیچریسام

هلیچریسام یک گل معطر است که بومی آسیا و آفریقا است. این گل هم خانواده ی آفتابگردان است. روغن اسانس آن خواصی دارد که التهاب را کاهش می دهد. در یک مطالعه در سال 2014 در مورد افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، دریافتند که این گل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی است. با این حال، مطالعات بالینی بیشتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی آن لازم است.

2. نرولی

اسانس نرولی از گل های درخت نارنج تلخ ساخته شده است. اسانس تلخ نارنج می تواند به انواع بیماری های پوستی کمک کند. این موارد عمدتا مربوط به عفونت های قارچی مانند  عفونت پای ورزشکاران و خارش است.

برای درمان چین و چروک، نرولی به تسریع کشش در پوست کمک می کند. این روغن ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

3. جوزوبا

از آنجا که ابتدا به عنوان درمان دارویی عامیانه کشف شده است این گیاه برای انواع بیماری های پوستی شناخته شده است. دانه های غنی حاوی رطوبت زیادی هستند که ممکن است به اسانس روغن منتقل شوند. به همین دلیل می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

4. انار

انار در سال های اخیر به عنوان افزودنی محبوب مواد غذایی شناخته شده است. با این حال، این میوه پیچیده همچنین دارای مزایای سلامتی فراوان دیگری نیز هست. بر اساس یک مطالعه در سال 2014، روغن انار دارای توانایی کاهش استرس است. همچنین ممکن است باعث کاهش التهاب و از بین رفتن سلول های سرطانی پوست شود.

5. روغن افتابگردان

روغن افتابگردان ممکن است به کاهش یا جلوگیری از ظهور لکه های قرمز در پوست کمک کند. این روغن می تواند پوست را بهبود بخشد و همچنین باعث کاهش چین و چروک پوست شود. این روغن همچنین ممکن است باعث تولید سلول های جدید پوست شود.

6. اسطوخدوس

ممکن است درباره مزایای روغن اسطوخودوس برای استرس و خواب شنیده باشید. مزایای روغن اسطوخودوس برای استرس ممکن است به پوست نیزگسترش یابد.

استرس می تواند به پوست آسیب برساند. این گل دارای آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش استرس کمک می کند. این اثرات ممکن است دارای قابلیت های آرام بخش برای پوست باشد.

7. روغن ویتامینE

از دیدگاه تغذیه ای، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. حتی می تواند کلسترول را کاهش دهد. ویتامین E به عنوان یک اسانس می تواند به بهبود پوست شما کمک کند. محققان در مطالعه سال 2000 دریافتند که روغن ویتامین E نه تنها به پوست کمک می کند بلکه ممکن است با رادیکال های آزاد که می تواند منجر به سرطان پوست شوند مبارزه کند. از لحاظ روغن ، ویتامین E توانایی افزایش اثرات خیره کننده روغن های ضروری را دارد.

8. روغن دانه انگور

در یونان باستان برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. روغن زیتون در حال حاضر برای خواص آنتی اکسیدانی آن استفاده می شود. دانه انگور بیشتر برای التهاب و زخم استفاده می شود. مانند: روغن ویتامین E، روغن زیتون و پتانسیل تغذیه ای و جوان سازی.

 

9. روغن زردآلو

روغن زردآلو، مانند ویتامین E و روغن زیتون، همچنین می تواند عناصر و تغذیه و جوان سازی را فراهم کند. در واقع، روغن زیتون در حال حاضر دارای مقادیر بالایی از ویتامین E است. روغن از میوه ساخته نشده است، اما از دانه های زردآلو. دانه ها حاوی مقادیر زیادی اسیدهای لینولئیک و اوئیکس هستند که اسیدهای چرب ضروری برای پوست  های روشن هستند.

10. روغن بادام

روغن بادام مشابه موادی مثل ویتامین E، زردآلو و روغن زیتون است. این روغن مانند دیگر روغن ها دارای خواص تغذیه کننده و جوان کننده است. طبق تحقیقات سال 2010، روغن بادام دارای مزایای ضد التهابی قابل توجهی است که در بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود.

11. روغن آووکادو

اغلب چربی سالم قلب است، آوکادو نیز در پزشکی جایگزین و مراقبت پوست است. محققان در یک مطالعه 1991 دریافتند که روغن آووکادو تولید کلاژن را افزایش داده است. به نظر می رسد روغن دارای اثرات ضد التهابی است. وقتی که به دنبال روغن آووکادو هستید، به دنبال روغن هایی از دانه ها باشید. بیشتر اثر کلاژن تقویت کننده است.

12. آرگان

روغن آرگان یک ماده غنی از درختان میوه آرگان است. این بوته به طور مکرر برای غذا خوردن، مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده می شود. امروزه شما می توانید انواع محصولات طراحی شده و کرم ها را با روغن آرگان پیدا کنید.

روغن آرگان می تواند به عنوان یک روغن حامل، در رژیم مراقبت از چین و چروک، پوست شما را تقویت کند. طبق مطالعه انجام شده در سال 2015، روغن آرگان، الاستیسیته پوستی را که قبلا در زنان یائسه دیده شده، از دست داده است. نتایج به دست آمده در مقایسه با گروه شاهد که از روغن زیتون استفاده می کردند، بیشتر بود.

برگردان عرب زاده

۵ اشتباهی که باعث پیری پوست می‌شوند

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ