درمان گوش درد با کایروپرکتیک

faateme1366
گوش درد یکی از دردهایی است که علاوه بر بزرگسالان، در کودکان و نوزادان نیز به وفور یافت می شود و هر روز به دنبال علم جدیدی برای درمان آن می گردند تا کودک با درمان گوش دردش ضربه دیگری نخورد. در این مطلب برای شما از درمان گوش درد به کمک کایروپرکتیک صحبت کرده ایم.

گوش میانی یا گوش خارجی؟ کدام مقصرند؟

احتمال اینکه در بزرگسالان، گوش دردها از گوش میانی منشاء بگیرند کمتر می باشد و معمولاً منشاء آنها عمدتاً از گوش خارجی می باشد و می تواند به علت عفونت های گوش خارجی مانند ورود آلودگی ها، زخم ها و دستکاری ها باشد، علت گوش دردها می تواند خیلی متنوع باشد و خیلی از این علل در فصول و شرایط مختلف بروز می کنند. مثلاً گوش دردهای با منشاء گوش خارجی عمدتاً در تابستان و زمانی که اشخاص به استخر می روند و در تماس با آب هستند، بروز می کند. ولی گوش دردهای با منشاء گوش میانی عمدتاً در پاییز و زمستان و زمانی که سرماخوردگی ها بیشتر می باشد، دیده می شود.

 

علل گوش درد شامل موارد زیر است:

آرتریت فک

عفونت حاد گوش

عفونت مزمن گوش

صدمات گوش ناشی از تغییرات فشار (ارتفاع بالا و علل دیگر)

وارد کردن چیزی در گوش

پاره شدن و یا سوراخ شدن پرده گوش

عفونت سینوسی

گلودرد

سندرم مفصل گیجگاهی فکی

عفونت دندان

 

دلایل درد گوش در نوزادان و کودکان

– عفونت گوش

سوزش مجرای گوش به علت پنبه گوش پاک کن

– باقی ماندن صابون و یا شامپو در گوش کودک

 

دلایل آسیب به شنوایی

چند عامل می تواند باعث آسیب به شنوایی افراد شود. مهمترین آنها سروصدای محیط اطراف می باشد.

همچنین دسته ای از داروها هم می توانند به سلول های گیرنده شنوایی آسیب برسانند. این دو مورد از مهمترین عوامل در کاهش میزان شنوایی می باشند.

 

نقش آنتی بیوتیک در درمان گوش درد

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد

 

علت درد یا عفونت گوش میانی چیست؟

برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

پرده‌ی صماخ، گوش میانی را از کانال گوش خارجی جدا می‌کند. عصب‌هایی که در شنیدن نقش دارند در این قسمت قرار دارند. فضای گوش میانی تقریبا بسته است و هر چیزی که به گوش میانی فشار وارد کند، می‌تواند باعث بروز درد شود.

 

عفونت گوش میانی در کودکان شایع است. دلیل آن نیز عمدتا هجوم ویروس‌ها و باکتری‌ها به مایع راکد موجود در گوش میانی و ایجاد عفونت است.

 

شیپور استاش لوله‌ای است که مایعات را از گوش میانی خارج کرده و فشار میان گوش میانی و پشت گلو را تنظیم می‌کند. عارضه‌ی اوتیت میانی حاد زمانی بروز می‌کند که در اثر اختلال عملکرد شیپور استاش مایعات در گوش میانی جمع شوند. این حالت می‌تواند باعث گوش درد شود. همچنین مایع موجود در گوش میانی ممکن است دچار عفونت شود و در فرد درد و تب ایجاد کند.

 

یک درمان طبیعی گوش درد

روغن زیتون، روغنی غیر اشباع است که با پوست بسیار سازگار بوده و برای از بین بردن جرم گوش استفاده می شود. چکاندن 1 تا 2 قطره روغن زیتون گرم در گوش، 2 بار در روز، به مدت یک هفته یا بیشتر، موجب مرطوب شدن پوست داخلی گوش می شود.

این شیوه درمانی برای از بین بردن جرم گوش بسیار موثر بوده و در عرض 5 تا 10 دقیقه اثر می کند اما باید این را در نظر داشت که این روش برای عفونت و دردهای خفیف مورد استفاده قرار می گیرد و برای درد ها و عفونت های شدید حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

وی افزود:روغن زیتون به عنوان مسکنی طبیعی برای درمان عفونت گوش استفاده می شود، روغن زیتون دیواره گوش خارجی را تسکین داده و لایه ای برای حفاظت در برابر عفونت های باکتریایی فراهم می سازد.

 

تاریخچه کایروپرکتیک

بقراط پدر علم طب، با انجام دادن مانورهایی روی ستون فقرات و مفاصل به درمان خیلی از بیماری ها می‌پرداخته‌است و پس از او ابوعلی سینا، پزشک بزرگ ایرانی نیز از این روش ها استفاده می کرده‌ است.

تئوری جدید کایروپرکتیک در سال 1895 میلادی توسط “دانیل دیوید پلامر” پایه گذاری شد.

این روش به سرعت در دنیای مدرن پیشرفت کرد و اولین دانشکده کایروپرکتیک توسط پلامر در سال 1897 تاسیس شد.

پلامر معتقد بود که وظیفه اولیه یک درمانگر کایروپرکتیک، درمان بیماری ها نیست، بلکه درمان اختلالات عصبی ناشی از جابجایی ناچیز مفاصل است.

در ایران هم این رشته، در سال 1980 به طور رسمی توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مورد تایید قرار گرفت.

 

 

درمان گوش درد به کمک کایروپرکتیک

در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.

در زمان نرمش و ورزش کردن جهت کاهش درد گوش چانه ها را چندین مرتبه تکان دهید، آدامس جویدن نیز دهان و گوش را حرکت می دهد که در نتیجه منجر به کاهش درد گوش می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ