هیرسوتیسم چیست؟

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان: به رشد بیش از اندازه مو در مکان‌های خاصی از صورت و بدن خانم‌ها هیرسوتیسم یا پر مویی گفته می شود. موهای صورت یک خانم به طور طبیعی باید کمرنگ و نازک بوده و به آسانی قابل دیدن نباشند.

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان:

به رشد بیش از اندازه مو در مکان‌های خاصی از صورت و بدن خانم‌ها هیرسوتیسم یا پر مویی گفته می شود. موهای صورت یک خانم به طور طبیعی باید کمرنگ و نازک بوده و به آسانی قابل دیدن نباشند. اگر در صورتتان موهای ضخیم و سیاه با الگوی مردانه (خصوصاً در محل ریش و سبیل) رشد کرده، یا اگر در مدت زمان کوتاهی رشد سریع مو در بدنتان داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید و توجه داشته باشید که این مشکل علاوه براینکه روی ظاهرتان اثر می‌گذارد، ممکن است مشکلات درونی فراوانی را برایتان ایجاد کند، پس آن را دست کم نگیرید. قبل از گذاشتن تشخیص هیرسوتیسم باید به این نکته توجه داشته باشید که الگوی طبیعی رشد مو بر اساس زمینه نژادی بسیار متفاوت است. مثلاً سفید پوستان موهای صورتی بیشتری نسبت به سیاه پوستان و نژاد زرد دارند و زنان مدیترانه ای به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان شمال اروپا دارند. علت ایجاد این بیماری در خانم‌ها این است که پیازهای مو توسط تستوسترون یا سایر آندروژن‌ها (هورمون‌های مردانه) دچار تحریک بیش از حد می شوند. آندروژن‌ها برجسته‌ترین هورمون جنسی در مردان هستندو درخانم‌ها به طور طبیعی معمولاً سطح کمی از این هورمون‌های مردانه وجوددارد اما گاهی به عللی این هورمون‌ها به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابند و منجر به ازدیاد رشد مو می‌شوند. هیرسوتیسم گاهی در حضور سطح طبیعیِ هورمون‌ها نیز رخ می دهد که در این مورد معمولاًحساسیت گیرنده‌های پوست آن نواحی، نسبت به تستوسترون افزایش یافته است.

کی به بالا رفتن هورمون‌های مردانه شک کنیم؟

در صورت ایجاد هر یک از علائم زیر حتی در صورت عدم وجود هیر‌سوتیسم به بالا رفتن هورمون‌های مردانه در بدنتان شک کرده و با پزشک مشورت کنید:

‌‌‌‌قاعدگی های کم، نامنظم یا قطع شده

– جوش‌های مقاوم به درمان

– خشونت صدا

– عقب رفتن خط رویش موهای سر

– کاهش اندازه پستان‌ها یا بزرگ شدن کلیتوریس

نشانه‌های زیر ممکن است مطرح کننده علت زمینه‌ای برای هیرسوتیسم در تخمدان‌ها، غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز باشند:

– چاقی به طور شایعی در نشانگان تخمدان پر کیست که یک علت شایع برای افزایش هورمون مردانه است دیده می شود.

– پوست تیره و ضخیم شده در چاله آرنج، کشاله ران یا گردن

– کبودی سریع، اضافه وزن در ناحیه میانی یا ضعف

– ترشح شیر یا سایر مایعات از پستان در زمانی که کودک شیرخوار ندارید

– فشار خون بالا، قند خون بالا و مشکلات کلسترول

– هیرسوتیسم پیش از بلوغ یا هیرسوتیسمی که به طور ناگهانی رخ می‌دهد.

از آنجا که برخی مشکلات پزشکی که باعث پر مویی می شوند، شکل خانوادگی دارند حتی اگر پرمویی در بین اعضای خانواده شما رایج است، با پزشک مشورت کنید.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به معنی تزریق گاز co2به زیر پوست است وباعث می شود اکسیژن متصل به هموگلوبین در بافت از آن جدا شده و گاز کربنیک به هموگلوبین اتصال یافته و لذا اکسیژن آزاد می شود و سبب تحریک سلول های فیبروپلاست و کلاژن سازی و لیفت و کشیده شدن پوست را سبب می گردد.

این روش مختصر سوزش و درد در محل تزریق دارد که گذرا بوده وبعد از چند ساعت بر طرف می شود از طرفی باعث ترمیم پوست های شل می شود و همچنین برای کاهش خطوط حاملگی استریا و یا خطوط ناشی از چاقی لاغری می گردد.

کاربرد دیگر آن بهبود اگزما در طی چند جلسه است و هم چنین برای درمان دردهای مزمن مثل دردهای روماتیسمی موثر است.

طول مدت درمان و تعداد کل جلسه بر اساس علت ایجاد شده وهدف مورد نظر متفاوت است.

مزایا:

– بدون عارضه است و سرپایی است

– آلوپسی و ریزش مو

– سلولیت و چاقی های نواحی ران و پهلو و شکم از طریق شکستن سلول های چربی

– رفع خطوط استریا ناشی از حاملگی ویا چاقی لاغری

– درمان محل آکنه و چین و چروک صورت

– درمان اگزمای عود کننده و پلاک پسوریازیس

– رفع تیرگی و پف دور چشم

– درمان چروک های پشت دست

– اگر کربوکسی تراپی همراه با سایر روش ها مانند رادیو فرکوئنسیRF هایفو میکرونیدلینگ و مزوتراپی انجام شود نتیجه بسیار بهتری می دهد.

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی:

پرهیز از استحمام و شنا در روز انجام

کربوکسی تراپی

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان:

پوست، مو، لیزر موهای زائد لیزر موهای زائد (با تخفیفات ویژه با بهترین دستگاه لیزر موی زائد امریکا)، جوانسازی پوست صورت با جدیدترین تکنیک های جوانسازی رفع افتادگی پلک وجوانسازی دور چشم با روش غیر جراحی پلاسما جت مزومیکرونیدلنیگ، مزوتراپی (جوانسازی، ریزش مو، لاغری موضعی و درمان سلولیت) و …

آدرس: اصفهان- چهارباغ بالا- کوچه مسجدالرضا- ساختمان ۹۹- طبقه ۱- واحد۱۳ 

شماره تماس:

03136639913

03136633126

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ