نحوه درمان بیماری کرون

هنگامی که نشانه های شما زبانه می کشد، اقدام سریع انجام دهید. درمان مناسب می تواند به شما کمک کند و از آسیب به روده شما جلوگیری می کند. دارو، رژیم غذایی و تغییرات شیوه زندگی باعث کاهش التهاب، درد، اسهال، و سایر مشکلات رایج آن می شود.

هنگامی که نشانه های شما زبانه می کشد، اقدام سریع انجام دهید. درمان مناسب می تواند به شما کمک کند و از آسیب به روده شما جلوگیری می کند. دارو، رژیم غذایی و تغییرات شیوه زندگی باعث کاهش التهاب، درد، اسهال، و سایر مشکلات رایج آن می شود.

داروهایی برای توقف زبانه کشیدن نشانه ها

پزشک شما ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

استروئیدها برای جلوگیری از التهاب. شما آنها را تا حد امکان برای مدت کوتاهی باید مصرف کنید، زیرا می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

داروهای دیگری که با التهاب مبارزه می کنند. پزشک شما ممکن است آنها را ASAs-5  بنامد. آنتی بیوتیک هایی برای جلوگیری یا درمان عفونت ها یا فیستول هایی که در دیواره روده شما باز شده اند. دو مورد از آنتی بیوتیک های رایج برای بیماری کرون عبارتند از: سیپروفلوکساسین (سیپرو) و مترونیدازول (Flagyl).

تنش خود را تحمل کنید

استرس باعث ایجاد بیماری کرون نمی شود، اما ممکن است علائم آن به دلیل استرس بدتر شود و حتی باعث تحریک بیشتر این علائم شود. تکنیک های آرام بخش مانند تنفس عمیق یا مراقبه می تواند به شما برای ایجاد آرامش کمک کند. اطمینان حاصل کنید که ورزش و خواب کافی نیز داشته باشید، و محدودیت هایی را در مورد چگونگی انجام آن تعیین کنید. درغیر اینصورت، هنگامی که یک نشانه زبانه می کشد، شما احساس خوبی نخواهید کرد، و کار زیادی هم نمی توانید برای آن انجام دهید.

داروهای مربوط به اسهال ناشی از کرون

داروهای بدون نسخه که حاوی بیسموت سابسالیسیلات یا لوپرامید هستند ممکن است کمک کند.

آنها می توانند دهان شما را خشک کنند، بنابراین مکیدن یک تکه یخ یا یک آب نبات سفت می تواند کمک کند. قبل از اینکه هر نوع دارویی را برای اسهال مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.

رژیم غذایی خود را بررسی کنید

غذاها باعث ایجاد کرون نمی شوند، اما برخی از آنها می توانند نشانه های شما را بدتر کنند، مخصوصا در هنگام عود. عوامل محرک شایع، شامل مواد غذایی با فیبر بالا، غذاهای سرخ شده و غذاهای تند است. مواردی را که به نظر می آید شما را اذیت میکنند، بنویسید و سپس از آنها اجتناب کنید. در طول بروز نشانه ها، اگر غذاهای نرم و پوره مانند را بخورید و در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید، ممکن است احساس خوبی داشته باشید. یک متخصص تغذیه معتبر می تواند به شما کمک کند که مواد مغذی کافی دریافت کنید.

مسکن هایی برای کاهش درد نشانه های کرون

برای درد و ناراحتی، از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID ها) مانند آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده نکنید. آنها می توانند شکم و روده کوچک شما را تحریک کنند و علائم شما را بدتر کنند. در عوض درمورد استفاده از استامینوفن با پزشک خود صحبت کنید.

داروهایی برای موارد شدید

اگر علائم شما شدید باشد و استروئید ها به شما کمک نمی کنند تا احساس بهتری داشته باشید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند داروهایی را که روی سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد، امتحان کنید. شما ممکن است آنها را به نام immunomodulators بشناسید. آنها شامل آزاتیوپرین و متوترکسات و MP- 6هستند. داروهای دیگری به نام بیولوژیک نیز سیستم ایمنی بدن شما را هدف قرار می دهند تا به کنترل التهاب کمک کنند.

نوشیدن آب به اندازه کافی

اسهال که اغلب همراه با عود یک نشانه می آید میتواند آب بدن شما را خشک کند. بنابراین چندین لیوان آب در روز بخورید. بسته به اینکه اسهال شما چقدر شدید است، ممکن است نیاز به مصرف آب بیشتر داشته باشید. پزشک شما می تواند به شما بگوید که چه میزان H2O  برای شما مناسب است.

جراحی برای بیماری شدید کرون

پزشک شما ممکن است بگوید که اگر داروها به شما کمک نمی کند یا اگر عوارض دیگری دارید، عمل جراحی انجام دهید. بعضی از فیستول ها، آبسه ها یا انسداد روده ها ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند. در طی مراحل عمل جراحی، پزشک قسمت های آسیب دیده روده شما را خارج خواهد کرد. اما او سعی خواهد کرد که تا حد امکان سیستم هضم طبیعی شما را حفظ کند.

برگردان: سیما آزاد فلاح

انواع مختلف بیماری کرون و شیوه درمان آن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ