چرا گربه ام افسرده شده؟ قسمت اول

faateme1366
نگهداری از حیوانات خانگی دردسرهای خاص خودش را نیز به دنبال دارد. خیلی ها بر این باورند که وجود گربه در خانه می تواند افراد خانه را شاد نگه دارد ولی در این بین به نکته مهمی باید توجه کرد و آن افسردگی نگرفتن خود گربه است!

افسردگی گربه ها چیست

افسردگی معمولا موجب کاهش اشتها می شود. گربه های افسرده بیشتر از حد معمول می خوابند، فعالیت کمتری دارند و عصبانی و زود رنج می شوند. علت های بروز افسردگی از دست دادن صاحب، عدم تعادل هورمونی، بیماری های مختلف و یا عدم توجه به آنها توسط صاحب است. افسردگی را می توان با دارو های ضد افسردگی ملایم درمان کرد.

از کجا بفهمیم گربه مان افسرده شده

گربه ها زمانی افسرده می شوند که یکی از دوستان نزدیک خود را از دست بدهند و یا به ان ها توجه کافی نشود.گربه هایی که استرس زیادی دارند نیز به افسردگی دچار می شوند.بیشتر حیواناتی که در پناهگاه ها رها شده اند از افسردگی رنج می برند.گربه ها بسیار حساس هستند و اگر صاحبانشان به ان ها توجه کافی نداشته باشند بسیار اندوه گین می شوند.همیشه مراقب گربه خود باشید و به او توجه لازم را بکنید.

اگر فکر می کنید گربه شما افسرده است,نا امید نشوید.شما می توانید به حیوانتان کمک کنید.اول از همه این موضوع را با دامپزشک در میان بگذارید.دامپزشک ممکن است برای گربه دارو های ضد افسردگی که علائم افسردگی را کم می کنند,تجویز کند.

بهترین روش برای درمان گربه های افسرده این است که صاحب ان ها عشق زیادی بهشان بدهند.در خانه با گربه تان رفتاری خاص داشته باشید و او را نوازش کنید .اسباب بازی های مورد علاقه اش را برایش تهیه کنید و با این کار او را برای بازی کردن تحریک کنید.به یاد داشته باشید گربه ایی که افسرده است باید بیشتر از بقیه گربه ها احساس دوستداشتنی بودن کند.

شما باید صبور باشید زیرا ممکن است درمان گربه طول بکشد.با کمک های دامپزشک و صبر و حوصله شما,حیوانتان سریع تر روند درمان را طی می کند.

افسردگی گربه و کاهش اشتها

افسردگی در گربه ها باعث می شود که ان ها از غذا خوردن دست بردارند و بی حال و ناراحت به نظر بیایند.گربه های افسرده هیچ علاقه ای برای بودن در کنار انسان ها و بازی با ان ها نشان نمی دهند.گربه ها زمانی افسرده می شوند که توجه لازم را از طرف صاحب یا صاحبان خود دریافت نکنند.شما می توانید افسردگی گربه خود را از بین ببرید اما قبل از ان باید بدانید پت شما چه علائمی را از خود نشان می دهد.در این جا به علائم بالینی افسردگی گربه اشاره می کنیم.

گربه شما ممکن است اشتهایش را از دست بدهد.او ممکن است فقط مقداری از غذای درون بشقاب خود را بخورد.برخی از گربه ها حتی چند روز غذا نمی خورند.حتی اگر شما غذای مورد علاقه اش را به او بدهید,ممکن است او توجهی نکند.

البته تنها دلیل کاهش اشتها,افسردگی نیست.برای مثال گربه ای که از دندان درد رنج می برد به دلیل درد شدید غذا نمی خورد.

گربه های افسرده میلی برای بودن با انسان ها ندارند

گربه افسرده چه نشانه هایی دارد؟

تنبلی و خواب آلودگی بیش از اندازه گربه

همه گربه ها زیاد می خوابند اما گربه های افسرده,بیشتر ساعات روز را می خوابند.ان ها فعالیت خود را بسیار کم می کنند و حتی دیگر میلی به بازی کردن هم نشان نمی دهند.

رفتارهای غیر طبیعی گربه

چند نشانه دیگر وجود دارند که تقریبا در تمامی گربه های افسرده قابل مشاهده است.همه گربه ها دوست دارند خودشان را تمیز کنند اما گربه های افسرده میلی به این کار نشان نمی دهند که ممکن است کت ان ها بسیار بد حالت و کثیف شود.گربه های افسرده اخلاقی غیر طبیعی و تهاجمی دارند.خس خس کردن و گاز گرفتن در گربه های افسرده طبیعی است.ان ها ممکن است شروع به ادرار در اطراف خانه بکنند و از دستشویی مخصوص خود به خوبی استفاده نکنند.

مشهورترین گربه افسرده

یک گره غمگین و افسرده به نام “پونچیک” که تصاویر او در اینستاگرام منتشر می شود، تعداد زیادی کاربران را شیفته خود کرده و به یک ستاره اینترنتی تبدیل شده است.

خانم پالینا پوتاپووا، صاحب این گربه در فیس بوک می نویسد: “ما این گربه را از پناهگاه حیوانات بی سرپرست گرفتیم اما زندگی در خانه به هیچ نحوه بر روحیه او تاثیر نکرده است. او همیشه چهره غمگین و نگاه مظلومانه ای دارد و اغلب تنها بی سر و صدا می نشیند“.

با این حال به گفته پالینا، این مانع نمی شود که پونچیک غذای با مزه، جای خواب نرم و راحت و بازی کردن با اسباب گوناگونی دوست داشته باشد.

تصاویر این گربه در صفحه ای با عنوان ponchik existentialist در اینستاگرام منتشر می شود.

عکس این خبر عکس همین گربه افسرده مشهور اینستاگرامی است

این مطلب ادامه دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ