کدام نژاد گربه خانگی را انتخاب کنم؟

faateme1366
اگر می خواهید رد خانه گربه نگه دارید اول باید به فکر انتخاب بهترین آن باشید. شاید قیافه و ملوس بودن گربه برایتان خیلی مهم باشد اما نژاد آن هم بسیار مهم است چرا که نشان می دهد تا چه حد با شما سازگار می شود. در این مطلب چند مورد از پرطرفدارترین نژادهای گربه خانگی را معرفی کرده ایم.

کدام را انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب گربه آپارتمانی برای زندگی با شما، به صفات و خلق و خوی‌های زیر توجه کنید:

سازگار و آسان گیر باشد

به فعالیت خیلی زیاد برای شادی احتیاج نداشته باشد

کم صدا و کم صحبت باشد

بتواند تنها تا ۸ساعت یا بیشتر را در خانه تحمل کند مخصوصا اگر شما شاغل هستید یا مجبورید ساعاتی از روز را در خارج از منزل سپری کنید

اجتماعی باشد و رفتاری دوستانه داشته باشد

احتیاج به قلمروی بزرگی نداشته باشد

همچنین مطمئن شوید قبل از انتخاب گربه، شیوه زندگی خود را متناسب با نگهداری یک گربه تنظیم کرده‌اید. اگر شما برنامه دارید مهمانی‌های زیاد یا دیدارهای دوستانه زیاد داشته باشید مطمئن شوید گربه شما می‌تواند سروصدا و اشخاص ناشناس را تحمل کند حتی یک مهمانی کوچک و شلوغی‌های آن می‌تواند روی گربه شما تاثیر بگذارد.

 

گربه چین چیلا(Chinchilla Cat)

chinchilla-cat

اگر می‌خواهید در یک خانه‌ی آرام گربه‌ای را نگهداری و تغذیه کنید، چین چیلا یک نژاد مناسب برای شماست. با صدایی نرم و گوشنواز و حرکات خاص و دوست‌داشتنی خانه شما را زنده می‌کند. این گربه‌ها ظاهری ظریف دارند و بسیار سالم و سرزنده‌اند. آنها خصوصیات اصلی خود را از نژاد گربه‌های پرشین گرفته‌اند ولی به عنوان یک نژاد متفاوت از گربه‌های ایرانی محسوب می‌شوند. به راحتی می‌توانید موهای پریشان چین چیلا را برای حداقل پانزده دقیقه در روز شانه کنید.

 

گربه ایرانی یا پرشین(Persian Cat)

persian-cat

گربه‌ی پرشین هوش، همدمی و ارادت خود را به صاحب خود نشان داده است. نگهداری از گربه پرشین کمی مشکل است. هر روز باید موهای او به طور منظم شانه شود. باید موها را با یک برس نرم به آرامی شانه کنید و اگر برایتان امکان دارد با شامپوی خشک آنرا تمیز کنید. گربه پرشین از محبوب‌ترین گربه‌هایی است که در خانه نگهداری می‌شود.

 

گربهموکوتاهبریتانیاییBritishShorthairبرای آپارتمان

گربه مو کوتاه بریتانیایی

گربه موکوتاه بریتانیایی در اصل در کوچه‌های شهرهای بریتانیا در قرن ۱۹ کشف شد و رسما در سال ۱۸۸۹ توسط CFA ثبت شد و کم‌کم تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نژادها در آن زمان شد. این نژاد امروزه نیز بسیار پر طرفدار است. گربه مو کوتاه بریتانیایی از نظر اندازه متوسط تا بزرگ است، پاهای قوی کوتاه، پنجه‌های گرد و دم ضخیم دارد. گونه گرد و کامل که به ظاهر گربه لبخندی همیشگی می‌دهد. این گربه همچنین دارای چانه گرد و بزرگ، چشم‌های درشت و بینی کوتاه و گسترده است.  رایج‌ترین رنگ این نژاد آبی است. این نژاد گربه‌ای آرام و متین و مطیع است. آنها گربه‌های آوازی نیستند و در واقع بسیار آرام هستند و می‌توانند به راحتی و بدون هیچگونه همبازی تنهایی را سر کنند و این خصوصیت باعث شده خانواده‌های شاغل از این نژاد نگهداری کنند. آنها عاشق بچه‌ها هستند و همراه بسیار خوبی با سگ‌ها می‌باشند. این گربه‌ها  بیش از حد مهربان و با اعتماد به نفس هستند و مهربانی را بروز می‌دهند. هنگام خواب خرخر می‌کنند، از بازی‌های تعاملی با انسان لذت می‌برند و  عاشق نوازش کردن هستند.  به علت توانایی خود برای سازگاری با زندگی آپارتمانی شناخته شده‌اند. این نژاد مقاوم همچنین مناسب افرادی هستند که برای اولین بار گربه به سرپرستی گرفته‌اند. اگر شما گربه‌ای می‌خواهید که اکثرا بر روی پاهای شما باشد این نژاد مناسب شماست.

 

گربهجاوهJavaneseبرای آپارتمان نشینان

این گربه اهل منطقه جاوا نیست. نام آن از رسم استفاده از نام کشور‌ها  و جزایر جنوب شرقی آسیا برای نژاد‌های گربه شرقی مشتق شده. اصطلاح گربه جاوه در سال ۱۹۵۰ ابداع شده است. بسیار بازی‌گوش، مهربان و آوازخوان است. اگرچه جاوه می‌تواند تنهایی در روز را به خوبی تحمل کند ولی آنها احتیاج دارند با صاحب خود وقت بگذرانند تا بتوانند گربه‌ها ی شادی باشند. این نژاد یکی از بهترین نژادها برای افرادی است که برای اولین بار گربه به سپرستی می‌گیرند و همچنین بسیار مناسب افراد ارشد خانواده که بازنشسته شده‌اند می‌باشد.

 

گربه نژاد وان(Van Cat)

van-cat

گربه‌ی وان نام خود را از خاستگاه خود یعنی دریاچه‌ی وان ترکیه گرفته است. در تمیز کردن خود بسیار ماهر است و این امر به ذکاوت او و همچنین زمانی که انسان برای او می‌گذارد بستگی دارد. تنها گربه‌ای است که بازی کردن با آب  و شناور شدن در دریاچه وان را دوست دارد. در آغوش گرفته شدن را دوست ندارد و به عنوان یک شکارچی خوب شناخته شده است. رنگ چشم برخی از آنها کهربایی و برخی آبی رنگ است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ