10 غذای مفید برای موهای شما

اسفناج می‌تواند به جلوگیری از شکنندگی مو جلوگیری کند. این سبزی مانند سایر سبزی‌های که پوست تیره دارند.

اسفناج برای مقابله با شکنندگی

اسفناج می‌تواند به جلوگیری از شکنندگی مو جلوگیری کند. این سبزی مانند سایر سبزی‌های که پوست تیره دارند. اسفناج دارای مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌های A,c، آهن، بتاکاروتن، فولاد است که باعث می‌شود موهای شما مرطوب بمانند و به راحتی شکسته نشوند.

مواد حاوی آهن برای جلوگیری از ریزش

دریافت کم آهن می‌تواند باعث ریزش فراوان مو شود. آهن را می‌توانید در بسیاری از مواد مغذی مانند غلات، پاستا، سویا و عدس، گوشت گاو به ویژه ران و سبزیجات پیدا کنید.

گوشت مرغ برای ضخامت

هنگامی که شما پروتئین دریافت نکنید رشد مویتان متوقف می‌شود و موهای قدیمی نیز شروع به ریزش می‌کنند. دریافت پروتئین مناسب از گوشت مرغ که دارای چربی اشباح شده کمتری است می‌تواند به رشد موی شما کمک فراوانی کند.

سیب زمینی شیرین برای مقابله با خشکی

آیا موهای شما خشک شده و درخشش خود را از دست داده است؟ سیب زمینی شیرین دارای آنتی‌اکسیدان خوبی به نام بتاکاروتن پر شده است. بدن شما بتاکارتون را به ویتامین A تبدیل می‌کند و این کمک می‌کند تا موهای شما از حالت خشک محافظت کند. همچنین غدد پوست سر را تحریک می‌کند تا یک مایع روغنی به نام سبوم تولید کند تا از خشکی موها جلوگیری کند. همچنین بتاکراتون در سایر سبزیجاتی مانند هویج، کدوتنبل، انبه و … یافت می‌شود.

دارچین برای گردش خون

دارچین باعث بهبود روند جریان گردش خون در پوست سر می‌شود و باعث می‌شود فولیکول‌های مو بهتر اکسیژن و مواد مغذی را دریافت کنند.

تخم مرغ برای رشد

هنگام خوردن تخم مرغ، پروتئین و آهن وارد بدن ما می‌شود، آن‌ها غنی از ویتامین B به نام بیوتین هستند که به رشد مو کمک فراوانی می‌کند و همچنین باعث تقویت ناخن‌های شکننده می‌شود. نرسیدن این ویتامین به بدن باعث ریزش مو می‌شود.

ماهی برای درخشش

مصرف ماهی از جمله ماهی آزاد، ساردین، ماهی خال خالی دارای میزان فراوانی از اسیدهای چرب امگا 3 است. بدن شما نمی‌تواند این چربی را ایجاد کند بنابراین شما باید آن را از غذاها و مکمل‌ها دریافت کند؛ و این ماده می‌تواند باعث کمک به رشد، پر شدن، نگهداری و براقی موی شما می‌کند.

صدف

صدف غنی از روی است. هنگامی که این ماده در رژیم غذایی شما وجود ندارد باعث ریزش مو و حتی ریزش مژه‌ها می‌شود. سلول‌های که باعث تولید مو می‌شوند به کمک روی نیاز دارند تا عملکرد بهتری داشته باشند. شما همچنین این ماده معدنی را در گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده پیدا کنید.

هر گونه کپی برداری با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ