چند عادت بد برای قلب شما

آیا شما ورزش می کنید؟ بسیار هم عالی. اما اگر برای بیشتر اوقات روز نشسته اید، این یک مشکل است. شما باید تمام روز فعالیت داشته باشید. هرگونه حرکت کوچک نیز شمارش می شود.

آیا شما ورزش می کنید؟ بسیار هم عالی. اما اگر برای بیشتر اوقات روز نشسته اید، این یک مشکل است. شما باید تمام روز فعالیت داشته باشید. هرگونه حرکت کوچک نیز شمارش می شود.

اگر یک کار پشت میزی دارید، هر یک ساعت یکبار، یک پیاده روی کوتاه مدت برای افزایش گردش خون خود، داشته باشید، حتی اگر فقط در اتاق استراحت خود به جلو و عقب حرکت کنید. درحال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید؟ بلند شوید و با رقص یا هرگونه حرکت دیگری به طور همزمان، برنامه را در حال ایستاده نگاه کنید و یا در هنگام پخش آگهی های بازرگانی که مدت آن کم هم نیست، حرکتی داشته باشید.

1 شما می گویید “من خیلی جوان هستم

منتظر نمانید تا بعد ها که پیرتر شدید، برروی حفظ سلامت قلب خود کار کنید. ورزش کنید ، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، و شماره فشار خون، کلسترول و قند خون خود را بدانید. زمان ایده آل برای لطف کردن به  قلب خود، همین حالا است.

2 حتی یک نوشیدنی غیر از آب هم، خیلی زیاد است.

برای اکثر مردم، نوشیدن متوسط (هر روز یکی برای زنان، دوتا برای مردان) خوب است. نوشیدنی های روزانه حتی ممکن است برای قلب مزایایی هم داشته باشد. اما بیشتر از آن، می تواند میزان چربی های خاصی را در خون و فشار خون را نیز بالا ببرد. این به خصوص هنگامی که شما چند نوشیدنی در یک زمان می نوشید، بیشتر درست است. بنابراین غیر از آب، نوشیدنی های روزانه خود را محدود کنید.

3 شما با یک رژیم غذایی مناسب برای خودتان مخالفید.

شما ممکن است فکر کنید که باید تمام مدت جو دو سر مصرف کنید. می خواهیم غافلگیرتان کنیم!

هیچ دلیلی برای خوردن غذای یکنواخت و خسته کننده وجود ندارد.

رژیم مدیترانه ای دارای غذاهای خوشمزه ای مانند روغن زیتون، آجیل، میوه، دانه های کامل، ماهی، پروتئین بی چربی و آب انگور قرمز است. به لطف چربی های “خوب”، فیبر و مواد مغذی، این رژیم غذایی کمک می کند تا قلب خود را سالم نگه داریم. به علاوه، شما دوست دارید تا واقعا به این رژیم بچسبید، زیرا خیلی خوشمزه است!

4 شما اعداد مهم درمورد خود را نمی دانید.

مسابقه بدون آمادگی قبلی: میزان کلسترول شما چقدر است؟ فشار خونتان چقدر است؟ هیچ اطلاعی ندارید؟ این بسیار خطرناک است! ممکن است این شماره های مهم بدون اینکه بدانید، خیلی بالا باشند. (شما می توانید همزمان احساس خوبی داشته باشید و دارای کلسترول بالا یا فشار خون بالا نیز باشید.)  پس از خودتان

محافظت کنید. از سن 20 سالگی، کلسترول خود را هر 4 تا 6 سال یکبار بررسی کنید.

5 دور کمر زیاد

چربی شکم به خصوص برای قلب شما بد است. بنابراین با یک نوار متر، به دقت اندازه دور کمر و اطراف شکم خود را اندازه گیری کنید.

اگر بیش از 89 سانتی متر برای زنان یا 101 سانتی متر برای مردان باشد، این یک پرچم قرمز است. آیا نیاز به باریک کردن آن دارید؟ گام به گام جلو بروید؛ حتی از دست دادن مقدار کمی از وزن، برای قلب شما مفید است.

6 غم و اندوه خود را نادیده می گیرید.

هنگامی که احساس پایینی دارید، انجام کارهایی که برای شما و سلامتی تان خوب است، مثل ورزش، برای شما سخت می شود. اگر بیش از چند هفته احساس پایین و خلق و خوی پایینی داشتید، با پزشک یا متخصص بهداشت روان صحبت کنید. گفتگو درمانی، ورزش و دارو (در صورت نیاز) می تواند خلق شما را بهبود بخشد، تا انرژی بیشتری برای مراقبت از خود داشته باشید.

7 قرار گرفتن در معرض دود سیگار فردی دیگر

دود سیگار فردی دیگر می تواند به قلب و عروق خونی شما آسیب برساند. شما باید از آن اجتناب کنید. اگر وقت زیادی را با فردی سیگاری می گذرانید که آماده ترک سیگار نیست، اصرار کنید که حداقل در اطراف شما سیگار نکشد، چه در خانه، چه در محل کار و یا در ماشین شما.

اگر چنانچه فردی که با او زندگی می کنید، علاقه زیادی به شما داشته باشد، شاید وقت آن رسیده باشد که به او کمک کنید تا این عادت بد خود را پاکسازی کند، که در اینصورت برای هر دوی شما مفید خواهد بود.

برگردان: سیما آزاد فلاح

9 عادت غلط آسیب رسان به قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ