شناسایی زبان بدن سگ+ عکس

faateme1366
سر و کله زدن با حیوانات خانگی حوصله خاصی را می طلبد. توصیه می کنیم اگ جزو افراد بی حوصله هستید سراغ نگهداری از حیوانات خانگی نروید. در این مطلب به شما راهکارهایی برای شناخت رفتار سگتان پیشنهاد میکنیم.

سگ‌ها متناسب با ویژگی‌های نژدایشان رفتار و حرکات خاص خویش را دارند، ژرمن‌ها نسبت به غریبه ها محتاط می‌باشند اما در عین حال اولین صاحب خود را به‌عنوان یک دوست در سراسر زندگیشان به حساب می‌آورند، آنها چیزهایی را که یاد می‌گیرند هرگز فراموش نمی‌کنند و آرامش و امنیت را در کنار صاحب خود تجربه می‌نمایند و یا نژاد دابرمن پینچر در عین مشکوک بودن به غریبه ها نسبت به اعضای خانواده آرام و پراحساس بوده و صاحبی پرانرژی را به چالش می طلبد اما در صحنه کارزار با اشاره ابروان صاحبش رفتارهایی جسورانه و تا حد فدای جانش به نمایش می‌گذارد و یا انواع مستیف‌ها خصوصاً مستیف تبتی علیرغم این که طبیعت درنده خویی دارند در صورتیکه درست تربیت شوند رفتارهایی اطاعت آمیز و فداکارانه نسبت به صاحبانشان داشته اما در مقابل غریبه‌ها و گرگ‌ها و حتی پلنگ‌ها بسیار درنده خو و بی رحم می‌باشند. نژاد بول داگ علیرغم داشتن ظاهر خشن و ترسناک، رابطه خوبی با بچه ها دارد و برخلاف پیشینه خونریزش، رفتارهای اجتماعی خوشایندی را از خود بروز می دهد.

سگ تهاجمی

به نفس نفس زدن، فرار از برقراری تماس چشمی، خمیازه کشیدن، گوشهای رو به پشت و لیس زدن لبها و بینی توجه کنید. تمام اینها علامت هایی ست که یک سگ ارسال می کند تا نشان دهد که حالت تهاجمی دارد. – به سگی که رفتار تهاجمی نشان می دهد، نزدیک نشوید. ممکن است به خاطر دفاع از خود گاز بگیرد.

 

رفتار سگ خوشحال

یک سگ خوشحال و مطمئن سری صاف، گوش هایی به سمت بالا و آرام، و دهانی تقریبا باز دارد.. حالت ایستاده و دم آرام و در حال حرکت نشانه های یک سگ خوشحال است.

 

سگ با استرس و ترسیده

طبق گفته انجمن انسانی سیلیکون ولی، حالت بدنی افتاده، لرزان و دمی افتاده نشان دهنده ناراحتی، ترس یا استرس است.. گوش های به سمت جلو و موهای سیخ شده سگ، یک اخطار است. یک سگ مضطرب به طرز نامناسبی شروع به جویدن می کند تا استرسش را تسکین دهد. – اگر سگتان ترسیده است او را تنبیه نکنید و سرش داد نکشید، زیرا این کار ترس او را افزایش داده و شرایط را بدتر می کند. اگر سگ سگ دم خودش را لای پاهای نگه داشته است و گوش های رو به عقب سرش است به این معناست که سگ شما ترسیده است و چیزی آن را آزار می دهد.

 

سگ فعال و پر جنب و جوش

سگ فعال و پر جنب و جوش یکجا بی‌حرکت نمی‌ایستند و در حال رقصیدن، چرخیدن و بالا پایین پریدن می‌باشند. نگاه حیوان در این حالت به سمت شما بوده و دم به نشان شادی و اشتیاق حیوان به بازی کردن سریع تکان می‌خورد. برای دعوت از شما به بازی نیمه جلویی بدن خود را به زمین نزدیک می‌کند. گوش‌ها در اکثر نژادها در این حالت بالا و پایین می‌شوند در حالی که سر حیوان به سمت شما است.

 

سگ باهوش

سگ گوش به زنگ ممکن است پارس کند تا حضور یک غریبه را اطلاع دهد. اگر حیوان یا انسان دیگری بیش از انتظار به قلمروی مورد نظر، استخوان او، اسباب بازی یا صاحبش نزدیک شود، یک سگ محافظ ممکن است علامت هایی از آماده باش بودن و تهاجمی بودن نشان دهد.

سگ مضطرب

سگی که اضطراب جدایی دارد ممکن است زمانی که صاحبش آماده ترک محل است، حالت ترس و لرز داشته باشد، زوزه بکشد و سر و دمشان را پایین نگه دارد. هنگامی که تنها می ماند و یا هنگامی که بیش از حد از بازگشت صاحبش هیجان زده می شود، امکان دارد آب دهانش بریزد، و شروع به جویدن یا حفر کردن کند.

 

زبان بدن دم تکان دادن

اگر دم خود را با ارتفاع کم تکان می دهد به معنای ترس یا مشکوک بودن سگ شماست

اگر دم سگ شما بسیار بالا و صاف است به معنای این است که سگ شما آشفته، ترسیده و مشکوک است و قطعا مطیع شما نخواهد بود در این حالت خطر گاز گرفتن سگ وجود دارد. در این حالت معمولا سگ به شما خیره نگاه می کند، گوش هایش تیز و بدن آن سفت می شود

اگر دم در حالت شل باشد به این معناست که سگ شما راحت هست و هیچ مشکلی ندارد اما در این حالت باید به بخش های دیگر بدن او دقت کنید.

پاسخ به سوالات و ارتباط با دامپزشک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ