از داروی سیلدنافیل یا همان ویاگرا چه می دانید؟

faateme1366
این روزها یکی از تبلیغاتی که خیلی دیده می شود چه در پیام های تبلیغاتی و چه در کانال های تلگرامی درمان نعوظ مردان به طرق مختلف است. در این مطلب برای شما از معروفترین داروی موجود برای درمان نعوظ اقایان صحبت کرده ایم و از عوارض و منع مصرفش برایتان گفته ایم.

داروی ویاگرا  چیست ؟ 

  ویاگرا  نام تجارتی داروی سیلدنافیل میباشد .این دارو به مردانی که دچار اختلال نعوظ میباشند کمک میکند تا توانائی جنسی خود را باز یابند . و در واقع این دارو پایه اصلی تمامی داروهایی است که در این زمینه در بازار دارویی وجود دارد .

 

موارد مصرف ویاگرا  چیست

سیلدنافیل برای درمان مشکلات نعوظی مردان بکار می رود.

 

مکانیسم اثر ویاگرا  چیست

سیلدنافیل با مهار انتخابی فسفودی استراز تیپ 5 منجر به افزایش غلظت سیکلیک گوانوزین مونوفسفاتcGMP در عضله صاف عروق می شود.

سیلدنافیل پس از مصرف خوراکی بسرعت جذب می شود.میانگین فراهمی زیستی مطلق سیلدنافیل 41% ( 25 تا 63%) می باشد. سیلدنافیل و متابولیت اصلی آن ( N دزمتیل) تقریبا 96% به پروتئینهای پلاسما متصل می شوند.سیلدنافیل در کبد ، بطور عمده توسط CYP3A و کمتر توسط سیتوکروم P450 متابولیزه می شود.نیمه عمر نهایی سیلدنافیل و متابولیت فعال آن حدود 4 ساعت می باشد.بعد از مصرف خوراکی و وریدی سیلدنافیل ، سیلدنافیل بصورت متابولیت عمدتا در مدفوع (80% مقدار مصرفی) و بمقدار کمتر در ادرار ( 13% مقدار مصرفی) دفع می شود.

 

مقدار مصرف ویاگرا  چیست

سیلدنافیل معمولا یک ساعت قبل از عمل جنسی مصرف می شود. هر چند بر اساس شرایط شما ممکن است پزشک به فاصله نیم ساعت تا 4 ساعت قبل از تماس جنسی دارو را برای شما تجویز کند. مقدار دوز مصرفی را پزشک تعیین می کند. سیلدنافیل نباید بیش از یک بار در شبانه روز استفاده شود. سیلدنافیل را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف و از تغییر خود سرانه دوز آن جدا پرهیز نمایید. ضمنا دستورات داخل بسته دارو را نیز به دقت مطالعه کنید.

اولین دوز ویاگرا یک قرص 50 میلی گرمی است. اگر این دوز قرص موثر باشد، ممکن است دوزهای بعدی به قرص 25 میلی گرم کاهش یابد. اگر قرص 50 میلی گرم موثر نباشد یا مدت زمان فعالیت آن کمتر از 4 ساعت باشد، دوز را می توان تا قرص 100 میلی گرم افزایش داد.

 

موارد منع مصرف ویاگرا  چیست

این دارو نباید در بیمارانی که ترکیبات نیترات مصرف می کنند، استفاده شود.

 

 هشدارهای جدی برای مصرف ویاگرا  چیست

 دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بی نسخه، بخصوص سایر داروهای درمان ناتوانی جنسی، داروهای کاهنده فشار خون، مسدودکننده های کلسیم (مثل آملودیپین و نیفدیپین)، کاربامازپین، سایمتیدین، داروهای درمان عفونت HIV، اریترومایسین، ایتراکونازول، کتوکونازول، داروهای درمان آریتمی قلبی (همچون آمیودارون، پروکائین آمید و کینیدین)، نیترات ها (مثل ایزوسورباید، نیتروگلیسرین و آمیل نیتریت)، فنوباربیتال، فنی توئین، ریفامپین و ویتامین ها.

اگر قصد انجام عمل جراحی اعم از اعمال دندانپزشکی دارید از این دارو مصرف نکنید.

 

در صورت ابتلا به این بیماری ها قبل از مصرف ویاگرا حتما با پزشک مشورت کنید

 مبتلا به این بیماری ها هستید یا سابقه ابتلا به آنها را دارید: بیماری کبدی، کلیوی و قلبی (شامل نارسایی عروق کرونر، سکته قلبی و آریتمی)، فشار خون بالا یا پایین، سکته مغزی، هر نوع اختلال خونی، زخم معده یا اثنی عشر، هر گونه ناهنجاری یا بیماری آلت تناسلی و مشکلات چشمی شامل نوعی بیماری به نام رتینیت پیگمنتوزا.

 

 عوارض جانبی مصرف ویاگرا  چیست

سیلدنافیل معمولا عوارض چندانی ایجاد نمی کند. در صورت ازمان یا شدت گرفتن علایم زیر، با پزشک خود مشورت نمایید: سردرد، سرگیجه، احساس سبکی سر، اختلالات بینایی همچون قرمزی و درد چشم ها، گرگرفتگی، ناراحتی معده یا سوء هاضمه، اسهال، گرفتگی بینی و بزرگی پستان ها. اما اگر دچار هر یک از علایم یا نشانه های زیر شدید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: درد سینه، سنکوپ، بثورات جلدی، نعوظ دردناک یا طولانی به مدت بیش از 4 ساعت و سوزش یا خارش هنگام ادرار کردن.

 

 تداخل های دارویی مصرف ویاگرا  چیست

 سیلدنافیل هرگز نباید همراه با نیترات ها مصرف شود. مصرف همزمان این داروها می تواند باعث افت شدید فشارخون گردد.

 

 در صورت مصرف سیلدنافیل با سایمتیدین، اریترومایسین، ایتراکونازول و کتوکونازول، متابولیسم این دارو کاهش و در نتیجه اثرات آن افزایش می یابد. ریفامپین متابولیسم سیلدنافیل را افزایش می دهد و بدین ترتیب اثرات آن را کم می کند.

 

 نکات قابل توصیه در مورد مصرف ویاگرا  چیست

نظر به اینکه سیلدنافیل ممکن است سبب سرگیجه و اختلالات بینایی شود، تا زمانی که از واکنش های جسمی و بینایی خود اطمینان پیدا نکرده اید، از رانندگی یا انجام کارهای پردقت پرهیز نمایید.

سیلدنافیل را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید. قرص ها باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید.

 برای تاثیر سریع تر، سیلدنافیل باید با معده خالی میل شود. مصرف آن با غذا یا بلافاصله پس از غذا، خصوصا غذاهای چرب، جذب آن را کاهش داده، شروع اثر آن را به تاخیر می اندازد.

افرا تحت درمان زیادی فشارخون، بیماران دارای کاهش فشارخون در حالت استراحت (BP کمتر از 90/50)،از دست رفتن مایعات بدن، انسداد برون ده بطن چپ، اختلالات آناتومیک آلت تناسلی مردانه. در مصرف همزمان سیلدنافیل با داروهای کاهنده فشار خون ، کنترل فشارخون بیمار ضروری است.

گشاد کننده های عروق ریوی مانند سیلدنافیل می توانند بطور قابل توجهی وضعیت قلبی عروقی بیماران دارای بیماری انسداد ورید ریه را وخیم تر کنند.

سیلدنافیل در بیماران دارای اختلالات آناتومیک آلت تناسلی مردانه(مانند انحراف زاویه ، فیبروز جسم غاری، بیماری پیرونی) یا بیماران مستعد ابتلا به نعوظ پایدار(مانند لوسمی، مولتیپل میلوما،کم خونی داسی شکل) با احتیاط فراوان تجویز شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
m.aliwerdi

m.aliwerdi

1396-12-06 - 08:26 پاسخ

دوستان حقیقتش من در روز 5 تا کاربامازپین استفاده میکنم! میتونم از این دارو هم استفاده کنم یا خیر؟ یه مقداری راهنماییم کنید! تشکر و سپاس این رو هم بگم که پزشکم در دسترسم نیست! چون من شهرستانی هستم و پزشکم مشهد هست. راههای ارتباطیم رو هم گذاشتم

admin

admin

1396-12-06 - 08:26

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

بهتر است استفاده نکنید و حتما تحت نظر پزشک خود مصرف نمایید.

اگر مشکل نعوظ دارید از داروی گیاهی استفاده نمایید.

دکتر تقدیریان فسایی