آیا دیابت نوع 1 را می توان به حالت قبل برگرداند؟

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد سالها پس از تشخیص دیابت نوع 1، تولید انسولین را آغاز می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد سالها پس از تشخیص دیابت نوع 1، تولید انسولین را آغاز می کنند.

آینده افراد مبتلا به دیابت نوع 1 امیدوار کننده است؛ یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است، بیانگر این است که حدود یک سوم افراد مبتلا به این بیماری تولید انسولین را، که توسط پپتید C (یک محصول جانبی تولید انسولین)، اندازه گیری شده است، آغاز کرده اند.

به گفته محققان گروه T1D، گروه تحقیق و توسعه، تحقیقات نشان می دهد که این در حدود 40 سال پس از تشخیص اولیه آنها تاثیر خود را می گذارد.

این تحقیق که به عنوان یک تحقیق گسترده در مقیاس وسیع در مورد این بیماری شناخته شده است و معمولا بر کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تأثیر می گذارد، بینش جدیدی را به این عقیده پذیرفته شده ارائه می دهد که: افراد مبتلا به دیابت نوع 1 قادر به تولید انسولین نیستند. این کشف همچنین می تواند پیامدهای دوراز دسترسی برای سیاست های مربوط به این شرایط داشته باشد.

نمونه هایی از این مطالعه از بانک زیستی گروه T1D Exchange، بایگانی نمونه های بیولوژیک افراد مبتلا به دیابت نوع 1 گرفته شده است. نتایج پس از آن تایید شد که مشاهده شد پپتید C در بیماران دیابتی در طیف گسترده ای از سن، با مقادیر بالاتر در بزرگسالان نسبت به کودکان، هنوز در دسترس است. این موضوع، به پزشکان اجازه می دهد تا با شواهد نشان دهند که تولید انسولین باقی مانده را می توان برای این گروه انتظار داشت و هر گونه تشخیص اشتباه دیابت نوع 2 را می توان کاهش داد. این همچنین راه های بیشتری را برای ارزیابی نحوه

بهبود مدیریت گلوکز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باز می کند و نیاز به فرآیندهای متمایزتری را بین کودکان و بزرگسالان نشان می دهد.

به گفته دکتر آسا دیویس، مدیر برنامه های T1D، این یافته ها اعتبار بیشتری را برای تحقیق در مورد درمان های هدفمند که می تواند تولید انسولین را طولانی تر کند، فراهم کرده و کمک می کند تا بیماران دیابتی نوع 1 بیماری خود را بهتر مدیریت کرده و عوارض بیماری را کاهش دهند. به عنوان مثال، درمان های ایمونوتراپی بالقوه در حال حاضر با این هدف در نظر گرفته می شود و یافته های ما نشان می دهد که کسانی که در سنین جوانی، با دیابت تشخیص داده می شوند، احتمال بیشتری دارد که از این رویکرد جدید بهره مند شوند.

برای مطالعه، محققان سطح پپتید C را در 919 فرد مبتلا به دیابت نوع 1 اندازه گیری کردند.

محدوده طول عمر نمونه در حدود 3 تا 80 سال پس از تشخیص است. نتایج نشان دادند که:

پپتید C در 78 درصد بیمارانی که در بالای 18 سالگی بیماری آنها تشخیص داده شده و در 46 درصد بیمارانی که زیر 18 سال وجود بیماری در آنها تشخیص داده شده، مشاهده شد.

پپتید C باقی مانده در 16 درصد افرادی که علائم دیابت در آنها در بزرگسالی شروع شده بود و 6 درصد برای مواردی که ابتلا به دیابت در کودکی داشتند، 40 سال پس از تشخیص آنها یافت شد.

1حقایق سریع در مورد دیابت

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در حالی که دیابت نوع 1 معمولا در بیماران نوجوان بررسی می شود (در نتیجه به عنوان دیابت نوجوانان نامیده می شود)، هنوز هم می تواند در هر سنی توسعه یابد. انجمن دیابت آمریکا تخمین می زند 1.25 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا دیابت نوع 1 را دارند، انتظار می رود که 30000 مورد جدید در این سال تشخیص داده شود. (مرتبط: دیابت نوع 1 با رژیم غذایی خام می تواند معکوس شود.)

علائم مربوط به دیابت نوع 1 ممکن است بدون هشدار ظاهر شود. این علائم شامل:

افزایش تشنگی – تکرر ادرار – شب ادراری ناگهانی در کودکان – گرسنگی شدید – کاهش ناگهانی وزن – تحریک پذیری و نوسانات خلق و خوی – خستگی و ضعف و تاری دید.

دیابت نوع 1 اگر به درستی درمان نشود، می تواند سایر اعضای بدن شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

همانند دیگر انواع دیابت، افرادی که این بیماری را دارند، در معرض خطر بالایی از بیماریهای قلبی عروقی، نوروپاتی (دراین شرایط ممکن است به عروق خونی که اعصاب شما را تغذیه می کند آسیب برسد)، آسیب به کلیه ها، چشم ها و پاها، و همچنین افزایش حساسیت به شرایط پوستی و دهان هستند. بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 باید سطح قند خون خود را کنترل کنند تا خطر عوارض بیماری را کاهش دهند.

برگردان: سیما آزاد فلاح

نقش ویتامین D در دیابت نوع 1 کودکان!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ