علت ایجاد درد در تیغه شانه چیست؟ قسمت دوم

بسیاری از علل درد تیغه شانه می تواند بر اساس تاریخچه شما تشخیص داده شود. او یک معاینه فیزیکی دقیق را انجام خواهد داد، در عین حال مطالعات نشان می دهد که اغلب دشوار است که علت درد تیغه شانه را بر اساس معاینه فیزیکی به تنهایی تشخیص دهیم.

ادامه:

2 تشخیص

پزشک شما با در نظر گرفتن تاریخ دقیق شروع درد و انجام معاینه فیزیکی، آغاز خواهد کرد.

بسیاری از علل درد تیغه شانه می تواند بر اساس تاریخچه شما تشخیص داده شود. او یک معاینه فیزیکی دقیق را انجام خواهد داد، در عین حال مطالعات نشان می دهد که اغلب دشوار است که علت درد تیغه شانه را بر اساس معاینه فیزیکی به تنهایی تشخیص دهیم. سایر آزمایش ها و مطالعات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالعات رادیولوژیک: مطالعات رادیولوژیک ممکن است شامل سونوگرافی قفسه سینه، سیتی اسکن قفسه سینه یا سایر مناطق بدن شما، MRI قفسه سینه یا سایر مناطق و / یا اسکن PET در صورت سابقه ابتلا به سرطان باشد.

آزمایش های قلبی: اگر پزشک شما درمورد این نگران باشد که ممکن است درد شما در قلب شما ایجاد شده باشد، ممکن است آزمایش هایی نظیر EKG یا آزمایش استرس توصیه شود. ارزش تکرارآن به این است که درد قلبی، به ویژه در زنان، ممکن است فقط در تیغه های شانه ای آنها مشاهده شود.

امتحانات شکمی: تست هایی مانند آندوسکوپی بالای بدن ممکن است برای ارزیابی معده و روده کوچک شما انجام شود. در یک آندوسکوپی، به شما دارو داده می شود تا شما را خسته کرده و لوله از طریق دهان و مری و معده تان وارد شده و به پزشک اجازه می دهد تا این مناطق را به دقت مشاهده کند.

آزمایشان خون: آزمایش خون نیز ممکن است انجام شود. آزمایش های عملکرد کبدی ممکن است برای بررسی التهاب کبد شما انجام شود (که اغلب ممکن است به تیغه شانه یا شانه چپ شما درد بفرستد.) همچنین ممکن است آزمایشهایی برای بررسی فرمهای التهابی آرتریت و سایر بیماریهای بافت همبند انجام شود.

3 سؤالاتی که دکتر شما ممکن است بپرسد

در حالی که برخی سوالات ممکن است به موقعیت و وضعیت سلامتی منحصر بفرد شما مربوط باشد، در بیشتر موارد سوالات زیر آماده پاسخگویی شما هستند:

کدام یک از تیغه های شانه دردناک است؟ تیغه شانه راست، تیغه شانه چپ یا هر دو؟

چه مدت است که درد دارید؟

آیا درد به تدریج است یا ناگهانی رخ می دهد؟

آیا اخیرا ورزش معمول خود را تغییر داده اید؟

آیا در فعالیت هایی شرکت می کنید که اغلب باعث درد در شانه یا تیغه شانه می شوند؟ به عنوان مثال، تنیس، گلف، شنا، بسکتبال، بدمینتون، بازیهای با راکت و توپ؟

آیا درد در همان طرف بدن شما حس می شود که به آن سمت می خوابید؟

چگونه درد خود را توصیف می کنید؟به عنوان مثال، آن را تیز یا کسل کننده، سطحی (بر روی سطح) یا عمقی، سوزش یا درد، منتشر و یا ثابت توصیف می کنید؟

چه چیزی آن را بدتر می کند؟برای مثال، انجام حرکات خاص، نفس عمیق یا خوردن غذا باعث درد بیشتر می شود؟

چه چیزی درد را بهتر می کند؟

چه علائم دیگری تا حالا داشته اید؟به عنوان مثال، تنگی نفس، درد در دیگر مناطق بدن شما، سرفه، درد قفسه سینه یا درد شکمی.

آیا شما سیگاری هستید یا تا به حال سیگار دود کرده اید؟

4 درمان

درمان درد تیغه شانه بستگی به علت اصلی درد دارد. اگر با استفاده بیش از حد از شانه مرتبط باشد، درمان ممکن است به سادگی، فقط استراحت باشد. برای درد های مرتبط با گسترش سرطان، گزینه هایی شامل تابش درمانی، شیمی درمانی و بعضی اوقات، روش های جراحی برای کاهش درد موجود است.

5 هنگامی که باید با پزشک خود تماس بگیرید

اگر دردی در تیغه شانه خود دارید که بیش از چند روز است که ادامه دارد، حتی اگر شما در فعالیت هایی که باعث درد شما شده است شرکت کرده اید، مهم است که وقتی را برای ملاقات با دکتر خود تعیین کنید. اگر درد شما شدید باشد یا همراه با علائم، دردی در قفسه سینه یا تنگی نفس داشته باشید، بلافاصله با911 تماس گرفته یا بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

برگردان: سیما آزاد فلاح

شاید شما هم به این سندرم مبتلا هستید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ