از کایروپراکتیک، درمان بدون دارو و جراحی چه می دانید؟

faateme1366
خیلی از افراد به هنگام مواجهه با درد ترجیح میدهند که درمان بدون دارو را تجربه کنند. در این مطلب برای شما از کایروپراکتیک سخن گفته ایم که یک نوع درمان بدون دارو و با استفاده از ماساژ برای درمان دردهایی نظیر کمر درد یا امثال آن است.

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک یا کایروپرکتیک Chiropractic زیر شاخه ای از درمان های مکمل یا Complementary and alternative medicine بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است. کسانی که از این روش استفاده میکنند حرکاتی را روی بدن بیمار انجام میدهند، نرمش هایی را به وی یاد میدهند، به وی یاد میدهند که چگونه در انجام دادن کارهای روزمره از اندام های خود درست استفاده کند تا از مشکلات اسکلتی پیشگیری کند، از دارو استفاده نمیکند و ممکن است مشاوره تغذیه ای هم بدهد.

 

روش‌های درمانی کایروپراکتیک چیست؟

متخصص کایروپراکتیک ما در مورد روش‌های درمانی مفید برای وضعیت سلامتی شما و کمک به مدیریت بیماری و پیشگیری از آن در آینده، توصیه‌هایی را ارائه خواهند داد. این کار می‌تواند با کمک منیپولاسیون عضلات، استخوان‌ها و مفاصل و معمولاً در ناحیه‌ی ستون فقرات انجام شود. به این روش درمانی ” درمان دستی” گفته می‌شود.

این روش ممکن است شامل ماساژ، منیپولاسیون بافت‌های نرم، نکات تغذیه‌ای، ورزشی و سبک زندگی و یا یک برنامه‌ی باز توانی برای شما باشد.

 

روش های ترکیبی درمان کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتور ها ممکن است روش‌هایی ازجمله تنظیم ستون فقرات و دیگر درمان‌های دستی را با روش‌هایی ازجمله موارد زیر ترکیب کرده و آن‌ها را باهم به کار بگیرند:

 

یخ و گرما

تحریک الکتریکی

تکنیک‌های آرام‌سازی

ورزش‌های عمومی و باز توانی

مکمل‌های غذایی

منیپولاسیون ستون فقرات

اصلی‌ترین تکنیک درمانی استفاده‌شده در روش‌های کایروپراکتیک، منیپولاسیون ستون فقرات می‌باشد. در این روش، کایروپراکتور از دست‌های خود برای اعمال فشار بر روی عضلات، استخوان‌ها و مفاصل درون و اطراف ستون فقرات استفاده می‌کند.

 

مزایای مراقبت‌های کایروپراکتیکی

کایروپراکتیک توسط افرادی انتخاب می‌شود که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی تکمیلی و جایگزینی برای بیماری‌های حاد و مزمن خود هستند. تعدادی از مزایای تنظیم کایروپراکتیک عبارتند از:

 

بدن را برای درمان خود به کار می گیرد

به گفتۀ کایروپراکتورها عوامل بسیاری بر سلامتی تأثیر دارند که این عوامل شامل: ورزش، تغذیه، خواب، شرایط محیطی و وراثت می‌باشد. کایروپراکتورها به‌جای درمان علائم بیماری با تمرکز بر حفظ سلامتی شما به‌صورت طبیعی، به بدن کمک می‌کنند تا در مقابل بیماری‌ها مقاوم شود.

 

با مشاوره و برنامه پیش می رود

زمانی که شما به دیدار کایروپراکتورهای ما می‌آیید، طبق شیوه‌های مورد قبولی که از قدیم استفاده می‌شده‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرید. این بررسی شامل مشاوره، بررسی پیشینه پزشکی بیمار، معاینه جسمی، تحلیل‌های آزمایشگاهی و آزمایش اشعه ایکس می‌باشد. همچنین معاینات ساختاری کایروپراکتیک دقیقی را دریافت خواهید کرد که در آن توجه ویژه‌ای به ستون فقرات شده است.

 

خیالتان از بابت دارو یا جراحی راحت است

از طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها، برای جایگذاری و بررسی و اصلاح محتاطانه مهره معیوب (مهره که جابه‌جاشده یا از جایش درآمده) ستون فقرات استفاده می‌شود. کایروپراکتورها هیچ‌گاه از درمان دارویی یا جراحی‌های تهاجمی استفاده نمی‌کنند. کایروپراکتیک یک روشی طبیعی درمان است که با تحریک دستگاه ارتباطی بدن، عملکرد این دستگاه را بهبود می‌دهد تا بدین وسیله عملکردهای مختلف سلول‌ها و اندام‌ها و سیستم‌های بدن را پایه‌گذاری، کنترل و هماهنگ کن

 

معاینات کایروپراکتیک چگونه صورت می گیرد؟

معاینات کایروپراکتیک (درمان دستی) مانند معاینات استانداری است که توسط پزشکان دیگر انجام میشود براساس این معاینات متخصصان کایروپراکتیک چگونگی ساختارهای ستون مهره ها وعمکلرد آنها را معاینه میکنند؟ وسپس درمان های خاص کایروپراکتیک را تعیین می کنند و از موارد درمانی دیگر جدا می کنند. معاینات اولیه کایروپراکتیک برای درمان درد مفصل کمر شامل ۳مرحله است:

 

مشاوره کایروپراکتیک چگونه صورت می گیرد؟

دراین مرحله بیمار با مراجعه به متخصص درمان دستی چکیده ای از درد ناحیه تحتانی کمر در اختیار پزشک قرار میدهد این چکیده اطلاعات شامل موارد زیر است:

۱–  مدت زمان بروز علائم بیماری

 

۲–  توصیف علائم مانند سوزش

 

۳–  مواردی که باعث تشدید درد می شوند مانند ایستادن یا بلند کردن اشیاء

 

 

کمک فیزیوتراپی به کایروپراکتیک برای کاهش درد بیمار

 

سرما و گرما

ماساژ

اولتراسوند

دیاترمی

تحریک الکتریکی عضلات

تحریک الکتریکی اعصاب

کشش

اشعه مادون قرمز

همانطور که گفته شده زمینه اصلی فعالیت کایروپراکتیک درمان کمردرد و دردهای گردنی است. با این حال بعضی مواقع ممکن است در درمان سردرد و بعضی دردهای مفاصل دیگر هم فعالیت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ