اهمیت تغذیه دوران بلوغ

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور): دوران بلوغ یکی از سرنوشت ساز ترین دوران های رشد و نمو در انسان محسوب می شود چون در این دوران شتاب ناگهانی و سپس توقف رشد طولی استخوان ها و بافت ها صورت می گیرد

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور):

دوران بلوغ یکی از سرنوشت ساز ترین دوران های رشد و نمو در انسان محسوب می شود چون در این دوران شتاب ناگهانی و سپس توقف رشد طولی استخوان ها و بافت ها صورت می گیرد و لذا عدم توجه به تغذیه مناسب در این دوران می تواند به معنای از دست رفتن یک فرصت طلایی برای رشد قدی مطلوب تر قلمداد شود.

از سوی دیگر این دوران زمان فعالیت ها و تلاش های تحصیلی در نوجوانان است و این شرایط امروزه آنقدر سخت و پیچیده شده که جهت موفقیت باید از همه فاکتورهای دخیل در موفقیت های تحصیلی استفاده نمود.

رژیم غذایی مناسب و نحوه استفاده از منابع غذایی می تواند ضمن بالا بردن کیفیت مطالعه از اتلاف وقت ناشی از پری و سنگینی  و  تجمع مواد سمی ناشی از تغذیه بد که باعث افت کیفیت تمرکز ذهنی می شود جلوگیری نماید.

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور): پزشک و مشاوره درمان چاقی های عمومی و موضعی، دانش آموخته دوره های درمان چاقی دیابت رفتار درمانی و هیپنوتراپی

آدرس: تهران، جنت آباد شمالی، روبروی سه راه مخبری، درمانگاه الیاد، بخش تغذیه

تلفن تماس و پشتیبانی: 02144495724

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ