دلایلی که نشان می‌دهد تخم مرغ یکی از بهترین غذاهای این سیاره است!!

تخم مرغ یکی از مواد مغذی بسیار مفید است که به آن مولتی ویتامین طبیعت میگویند. آن‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدان های منحصر به فردی هستند که می‌تواند برای هرکسی مفید باشد. ما در ادامه 6 دلیل را برای شما برسی خواهیم کرد نشان می‌دهد تخم مرغ یک غذای مفید است.

تخم مرغ یکی از مواد مغذی بسیار مفید است که به آن مولتی ویتامین طبیعت میگویند. آن‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدان های منحصر به فردی هستند که می‌تواند برای هرکسی مفید باشد. ما در ادامه 6 دلیل را برای شما برسی خواهیم کرد نشان می‌دهد تخم مرغ یک غذای مفید است.

1-    تخم مرغ یکی از کامل‌ترین مواد غذایی است

تخم مرغ دارای طیف وسیعی از مواد غذایی مفید است، این ماده سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی‌های خوب و سالمی است که در سایر مواد غذایی دیده نمی‌شود.

یک تخم مرغ بزرگ حاوی:

ویتامین B12 (کبالالین)

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین A

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

سلنیوم

همچنین در تخم مرغ ماده‌های دیگری چون کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم نیز وجود دارد. یک تخم مرغ بزرگ شامل 77 کالری، با 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و مقدار کمی کربوهیدرات است. این نکته را بدانید که تمامی مواد مغذی در زرده تخم مرغ وجود دارد و سفیده آن حاوی پروتئین است.

2-   تخم مرغ کلسترول را بهبود می‌بخشد، و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

یکی از دلایلی که خوردن تخم مرغ بسیار توصیه می‌شود داشتن کلسترول کافی است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 212 میلی گرم کلسترول است. با این حال این بدان معنی نیست که کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ باعث کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین می‌شود.

3-  کولین موجود در تخم مرغ به مغز کمک می‌کند.

کولین یک ماده کمتر شناخته شده است که اغلب با در مجموعه ویتامین b قرار می‌گیرد. کولین یک ماده بسیار ضروری و مغذی است که برای سلامتی بدن بسیار لازم است. مصرف کم کولین باعث بیماری‌های کبدی و قلبی و اختلالات عصبی می‌شود و همچنین یک ماده مهم در سلامتی زنان باردار است.

یک برسی در آمریکا نشان می‌دهد که 90% افراد به میزان لازم روزانه، کولین مصرف نمی‌کنند. بهترین روش دریافت کولین مصرف تخم مرغ و گوشت گاو است.

4-   تخم مرغ دارای پروتئین خوب به همراه اسید آمینه است

حدود 21 اسید آمینه وجود دارد که بدن برای ساخت پروتئین‌ها از آنها استفاده می‌کند. اما بدن نمی‌تواند 9 اسید آمینه لازمه خود را تولید کند برای همین برای تأمین آنها به منابع خارجی نیاز دارد. تخم مرغ یک ماده پروتئینی است که تمامی اسید آمینه‌های ضروری را دارد. یک تخم مرغ متوسط دارای 7 گرم پروتئین است که 4 گزم آن در سفیده و 3 گرم آن در زرده قرار دارد.

5-   پروتئین دارای لوتئین و زاکسانتیین است که برای چشم مفید است.

دو آنتی اکسیدان در تخم مرغ وجود دارند که به صورت اثر گذاری از چشم محافظت می‌کند، نام این آنتی اکسیدان ها لوتئین و زاکسانتیین است که در زرده تخم مرغ وجود دارند. این دو ماده در بخش شبکیه چشم تجمع می‌کنند و به طور قابل توجهی از ابتلا به آب مروارید و اختلالات بینایی در اثر افزایش سن را کاهش می‌دهد.

خوردن 1.3 تخم مرغ به مدت 4 هفته باعث افزایش 114% زاکسانتیین و 50% لوتئین می‌شود.

6-   خوردن تخم مرغ در صبحانه می‌تواند به کاهش چربی بدن کمک کند.

تخم مرغ دارای مقدار کمی از کربوهیدرات است، ولی مقدار زیادی پروتئین و چربی دارد.

طی تحقیقاتی که روی 2 گروه 30 نفر از زنانی چاقی که یک گروه آنها تخم مرغ و دیگری شیری را به عنوان صبحانه مصرف کردند انجام شد. محققان دریافتند با این که کالری 2 گروه باهم برابر بود اما زنانی که تخم مرغ را به عنوان صبحانه مصرف می‌کردند میزان بیشتری کالری در یک روز و 36 ساعت آینده از دست می‌دادند که همین امر سبب کاهش چربی و وزن بدن آن‌ها می‌شد

به همین دلیل است که باعث می‌شود خوردن تخم مرغ در صبحانه چربی بدن را کاهش دهد. طی تحقیقاتی که در 8 هفته بعد روی افرادی که تخم مرغ را به عنوان صبحانه مصرف می‌کنند انجام شده به نتایج زیر دست یافته‌اند

تا 65% بیشتر کاهش وزن را تجربه کردند

تا 16% بیشتر چربی بدن را از دست دادند

تا 61% بیشتر کاهش شاخص توده بدنی

تا 34% بیشتر کاهش دور شکم (یک نشانه خوب برای کاهش چربی خطرناک است)

همه تخم مرغ‌ها یکسان نیستند

این مسئله که همه تخم مرغ‌ها یکشان نیستند درست است، زیرا خیلی از مرغ‌های تخم‌گذار در کارخانه‌ها پروش داده می‌شوند، پس بهتر است که از تخم مرغ‌های ارگانیک و طبیعی‌تری که از روستاها و به شکل سنتی‌تر تولید می‌شود تغذیه کنید.

هر کونه کپی برداری با ذکر نام و منبع الودکتر مجاز می باشد

آیا رژیم غذایی تخم مرغ موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ